Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "FRIČOVÁ, Marie"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- BODYFORMRajdlová, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-15Bakalářská práce se zabývá metodou Bodyform paní Veroniky Iblové. První část obsahuje několik podčástí, kterými jsou: osobnost paní Iblové v podobě životopisu, vývoj a vznik metody a krátký náhled do anatomie lidského těla. Tato anatomická část se skládá z popisů kostí, kloubů a svalů, jež jsou pro metodu klíčové a je doplněna též o názorné fotografie. Druhá část se pak věnuje již samotným popisům jednotlivých cvičení, které jsou taktéž doplněny o fotografie. Každé z popisovaných cvičení obsahuje hudební rozložení ve formě rozdělení na jednotlivé takty, dále je u každého ze cviků uveden jeho význam a v neposlední řadě správné provedení.
- Dětské taneční hryJindráková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalářská práce se zabývá dětskými tanečními hrami. V teoretické části je rozepsáno, co hry rozvíjejí, jaké písně vybírat, rytmické a hudební rozložení písní. V praktické části jsou uvedeny hry a tance s jejich obměnami, ke kterým je přiložen notový záznam. Snažila jsem se zaměřit na dětské hry z pohledu pedagoga, aby jejich využití v hodině bylo co nejefektivnější se zapojením základních tanečních kroků.
- Folklorní soubor NisankaŠourková, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-08Práce se zabývá severočeským folklorním souborem Nisanka, jeho historií z ručně psaných kronik a hlavními osobnostmi souboru. Stručně zpracovává folklor v severních Čechách, dvě hlavní osobnosti tohoto kraje a typické tance. Dále práce představí pásma a tance, které pro Nisanku vytvořila choreografka PaedDr. Jana Hanajová a také na to, jak soubor hodlá i nadále pokračovat ve své činnosti.
- Hry a říkadla pro předškolní taneční výchovuBartlová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Tato práce zprostředkovává ucelený pohled na lidové tradice, zvyky, hry, písně a básně se zaměřením na předškolní výchovu a výchovu v 1. a 2. třídách základních škol. Celá práce je rozdělená na čtyři období, a to na jaro, léto, podzim a zimu. V každém období jsou vysvětleny základní tradice a zvyky, dále pak ukázky básní a písní nejčastěji z knihy Karla Plicky Český rok. Na konci každého období jsou uvedeny hry, které se v tomto období hrály. Některé hry nejsou lidové, ale i přesto jsou do práce zařazeny, protože jsou nejvíce rozšířené a známé. U mnoha her jsou sepsány moje poznatky a praktická doporučení anebo různé herní úpravy.
- Integrace osob s tělesným postižením do taneční skupinyRubková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Tato bakalářská práce se zabývá, jak již název napovídá, integrací osob s tělesným postižením do taneční skupiny. Vzhledem k tomu, že jsem členkou jedné takové skupiny ? integrované taneční skupiny PATZ a T.I.K., popisuji zde radosti a strasti, jež nás při našich zkouškách a vystoupeních potkávají. Najdete zde kapitoly zabývající se například dětskou mozkovou obrnou, somatopedií tanečníků s tělesným postižením, ale i jejich rodinných příslušníků. Dále jsou zde kapitoly, popisující některé rehabilitační či terapeutické metody. Hlavní část se zabývá taneční hodinou a tanečním vystoupením integrované taneční skupiny PATZ a T.I.K.
- Metodika výuky společenského tanceKolda, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Bakalářská práce se zabývá vývojem společenského tance. Zahrnuje první historické společenské tance, mnoho dalších tanců, které ovlivnily současnou podobu dnešních společenských tanců, až po nahlédnutí do dalšího vývoje tohoto stylu tance.
- Otvírání studánek (Bohuslav Martinů)Charouzová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-05-29Cílem bakalářské práce je seznámení se s vlastním rituálem Otvírání studánek a vytvořit si představu o jeho podobách v proměnách času. V práci budou představeni tvůrci kantáty Otvírání studánek Miloslav Bureš a Bohuslav Martinů a ujasněn zdroj jejich inspirace k dílu. Dalším cílem bylo vytvořit vlastní choreografii na tuto kantátu v Základních uměleckých školách ve dvou různých formách. Nejprve vytvořit choreografii pouze se skupinou dívek v plenéru na reprodukovanou hudbu a následně se skupinou tvořenou profesionálními i dětskými interprety v prostorách kostela za doprovodu sboru. Tuto choreografickou práci jsem se pokusila zaznamenat pomocí videa, fotografií i písemnou formou. Závěrem jsme zhodnotila pozitivní a negativní stránky celého tvůrčího procesu.
- Pedagogický výstupDastychová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09
- Pohybová průprava pro předškolní věk tanečního souboru JaroNěmcová, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-18Tato bakalářská práce se zabývá pohybovou a taneční průpravou dětí předškolního věku. Konkrétně se zaměřuje na lidový tanec dětí této věkové kategorie. Pro zpracování tohoto tématu jsem si vybrala známý lidový taneční soubor Jaro, který existuje již od 50. let 20. století. V práci je zaznamenána historie souboru a také život jeho zakladatele prof. Františka Bonuše a jeho dcery MgA. Živany Vajsarové. Teoretická část práce se zabývá vývojovými specifiky dětí předškolního věku a důležitostí respektování těchto specifik při pohybové průpravě a tanečním tréninku. Závěr práce je věnován praktické ukázce a rozboru pohybové lidové skladby Čížeček, která je vhodná k zařazení do výuky pro danou věkovou kategorii.
- Povědomí o pojmu lidový tanec ve vysokoškolském prostředíHorová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Tato práce se zaměřuje na to, jaké povědomí mají studenti vysokých škol o lidovém tanci a jaký k němu mají vztah. Mým cílem bylo zjistit, co si mladí lidé pod tímto pojem představují, zda se s ním setkávají a jestli se jejich představa shoduje s realitou. Součástí mé bakalářské práce byla lekce lidového tance pro netanečníky. Po absolvování této hodiny mi účastníci sdělili své názory a připomínky, abych se dozvěděla, jak na ně lidový tanec působí.
- Proměny lidového tance v jižních ČecháchDastychová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Tato bakalářská práce pojednává o jižních Čechách. Popisuji zde regiony Táborsko, Prácheňsko, Blata, Doudlebsko a Vysočinu. U každé z těchto oblastí uvádím rozlohu, ztručnou charakteristiku, lidové kroje a největší část mé práce věnuji jihočeskému lidovému tanci. Z každé oblasti jsem vybrala několik lidových tanců, které jsem zde popsala krok po kroku dle taktů. S původními prameny jsem pracovala velice opatrně, tak abych zachovala originalitu a myšlenku původních autorů.
- Slovácké hody s právem ve SpytihněviBulantová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-04Tato bakalářská práce zprostředkovává náhled na hody s právem v obci Spytihněv, které jsou speciální slavností na Slovácku. Popisuje historii obce, význam hodů a hodových artefaktů. Práce je zaměřena na průběh hodů a na lidové tance, které jsou s touto tradicí spojeny. Je zde uvedena charakteristika tanců v podoblastech slováckého Dolňácka, ve kterém obec Spytihněv leží.
- Systém čtyřoborové výuky předškolních žáků v ZUŠDrážková Drengubáková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-06Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním předškolních dětí na Základních uměleckých školách. Zaměřuje se na systém čtyřoborové výuky, tedy na zatím ne příliš rozšířenou formu paralelního vzdělávání ve všech čtyřech oborech vyučovaných na ZUŠ – tanečním, hudebním, literárně-dramatickém a výtvarném. Cílem práce je připravit podklady a náměty pro tento způsob výuky a usnadnit tak práci pedagogům, kteří by měli zájem o tento způsob práce, ale odrazuje je například náročnost přípravy takovéhoto projektu.
- Taneční divadlo BUFOKopecká, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-10Bakalářská práce je věnovaná tvorbě a působení tanečního divadla Bufo. Zpracovává seznam představení a tanečních pořadů, kterých se taneční divadlo Bufo za svou existenci účastnilo. Zároveň mapuje tvorbu souboru Bufo a jeho dosud vzniklé inscenace.
- Výuka lidových tanců na ZUŠ ve střední etapě vývojeMuric, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02V této práci se primárně zaměřuji na výuku lidových tanců na ZUŠ ve střední etapě vývoje. Po krátkém ohlédnutí za historicky významným obdobím české lidové kultury doporučuji vhodnou literaturu, která pomůže pedagogům obohatit vyučovací hodiny lidového tance. Zabývám se rozdělením lidových písní a tanců podle regionů a tanečního folklóru podle etnografických oblastí. Charakterizuji principy lidového tance na ZUŠ, uvádím taneční látku pro dané ročníky ve střední etapě vývoje a metodický postup ve výuce jednotlivých tanců. V závěru práce se zabývám přístupem pedagoga k žákům se zřetelem na problematiku motivace a koncentrace v rámci výuky.
- Základní pohybové vzorce a jejich využit í v taneční pedagogiceGilová, Karolina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-03Bakalářská práce je zaměřena na základní pohybové vzorce, které jedinec získá v průběhu vývoje od početí po první kroky. Jejich správné osvojení dále ovlivňuje pohybový vývoj a pohybový projev v průběhu dalšího života. Tato teorie je opřena o základní myšlenky Body - Mind Centering a rozvinula ji Linda Hartley ve své knize Wisdom of the body moving: an introduction to body-mind centering. Cíl práce Cílem práce je popsat jednotlivé vzorce a jejich úlohu v dalším pohybovém vývoji. Dále je zasadit do kontextu psychomotorického vývoje jedince a nalézt způsob, jak jejich opakování a procvičení přirozeně zapojit do taneční pedagogiky.