Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "HAYASHI, Lucie"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Nejvýznamnější umělecké rezidence nabízené v oblasti současného tance v České republiceTrčková, Ester(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Tato bakalářská práce je primárně zaměřena na problematiku poskytování rezidencí v oblasti současného tance v České republice. Hlavním cílem práce bylo zpracovat souhrnné informace o rezidencích poskytovaných v oblasti současného tance, o jejich významu pro umělce, divadla a umělecké prostory a o možnostech a postupech při jejich získávání. Důležitou součástí je přehled a stručná charakteristika nejvýznamnějších rezidencí poskytovaných v jednotlivých krajích ČR. Práce nabízí souhrn potřebných informací pro umělce, kteří mají o tvorbu projektů v rámci rezidencí zájem.
- Pedagogika Čínského klasického tancePanenková, Johana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-11Tato bakalářská práce je zaměřena na Čínský klasický tanec (Zhongguo gudianwu 中国古典舞), taneční systém vytvořený v 2. polovině 20. století. Autorka v této práci nejprve skrze studium anglicky psané literatury přibližuje historický kontext vzniku a vývoje Čínského klasického tance a taneční výuky na čínských školách. Dále seznamuje čtenáře se základními terminologickými prvky z terminologického slovníku Čínského klasického tance (Zhongguo Gudianwu Shuyu Cidian 中国古典 舞术语词典). V poslední části poukazuje na podobnosti a odlišnosti s klasickou baletní technikou, která sehrála roli při vzniku tréninku Čínského klasického tance. Dále zde přibližuje rozdíl ve smýšlení o tanci a výuce tance v čínském kontextu oproti přístupu amerických moderních tanečních směrů, a naznačuje míru vlivu, kterou má americké smýšlení o výuce tance na čínský přístup k tanečnímu vzdělávání ve 21. století.
- Současný tanec v regionechŠtrachal, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Tato práce shrnuje a popisuje kulturní aktivity konkrétních neziskových organizací a jejich dopad na sociálně – kulturní kvalitu obyvatel dotyčných měst. Práce zkoumá, do jakých koutů České Republiky se pravidelně dostává produkce festivalu Tanec Praha a jak pomáhá chodu a dramaturgickému pojetí nezávislých multi- žánrových scén v regionech.
- Taneční produkceMatysková, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-18Bakalářská práce se zabývá taneční produkcí uměleckého současného tance v nezávislém kulturním sektoru ČR z pohledu choreografa. Zkoumá, nakolik musí choreograf obstarávat produkční záležitosti sám, snaží se odhalit, proč tomu tak je a co z toho pro choreografy vyplývá. Zaměřuje se na vymezení pojmů ma-nagement a produkce a snaží se postihnout specifika taneční produkce. Zaobírá se profesí choreografa a způsoby jeho zaměstnání. Práce vznikla na základě hy-potéz, založených na osobních zkušenostech autorky, a jejich následné konfrontace s odbornou literaturou a zároveň vlastním empirickým výzkumem formou kvalitativních rozhovorů se čtyřmi českými choreografy nezávislého sou-časného tance. Soustředí se na přípravu a realizaci projektů, jejich fáze a úskalí z dvojího hlediska - uměleckého a produkčního v jedné osobě. Dotýká se také psychologických dopadů této problematiky na osobnost choreografa (kreativita vs. praktičnost, měkké dovednosti, psychohygiena). Výzkum potvrdil, že tato problematika se zkoumaného sektoru skutečně blízce dotýká a choreografové se s ní denně potýkají.
- Vývoj a profilace souboru Laterny MagikyZápotocká, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-03Bakalářská práce se zabývá historickým vývojem souboru Laterny magiky a přibližuje styčné body svého působení do roku 2009. Zároveň udává informace o založení tanečního souboru, o jeho členech, choreografech a baletních mistrech. Dále se zabývá nejvýznamnějšími tituly, které byly v historii Laterny magiky uvedeny, představuje choreografa, tanečníka a pedagoga Jeana-Pierra Aviotta jako významnou osobnost v rozvoji tanečního souboru.