Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "JANEČEK, Václav"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 23
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Častá zranění pohybového aparátu studentů tanečních konzervatoříJedličková, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Ve své bakalářské práci se snažím přiblížit problematiku častých zranění u studentů na tanečních konzervatořích. V práci se zaměřuji především na dospívající tanečníky, kteří jsou vzhledem k neukončenému růstu společně s velkou fyzickou zátěží ve větším riziku. Cílem práce je zjistit, jaká zranění u mladých tanečníků vznikají, co je jejich příčinou a jakým způsobem se jim dá předcházet. Kapitoly jsou doplněny shrnutím, ve kterých se snažím propojit teoretické poznatky s pedagogickou praxí.
- Domácí prostředí žáků v tanečních rodináchBabická, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Bakalářská práce na téma "Domácí prostředí žáků v tanečních rodinách", popisuje rodinné prostředí, kde profese rodičů je tanec. Práce je rozdělena na dvě části. V první teoretické části jsou zmíněny pedagogické a psychologické odborné podklady o rodině a dětech. Druhá část vychází z výzkumu, který obsahuje výtah z rozhovorů od Zuzany a Jiřího Pokorných a Margarity a Vjačeslavu Pleškových. Cílem této práce bylo zmapování prostředí, ve kterém vyrůstají budoucí generace tanečníků.
- Emoce v práci tanečního pedagogaSurková, Aneta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalářská práce „Emoce v práci tanečního pedagoga“ se zabývá emocemi, jejich vlivem na osobnost a způsoby práce s nimi. Text si klade za cíl pojednat o emocích jako o důležité „proměnné“ při práci tanečního pedagoga a z vybraných teoretických poznatků odvodit s pomocí srovnání, analogií a dílčích heuristik praktické postupy práce s emocemi. První část práce teoreticky pojednává o emocích a zasazuje je do kontextu psychologického směru transakční analýzy. Druhá část práce, která tvoří její jádro, se soustředí na praktickou práci tanečního pedagoga s emocemi, a to v tanečních hodinách i mimo ně z dlouhodobého i krátkodobého hlediska. V rámci toho autorka představuje techniky, které slouží k práci s emocemi – některé z nich pochází z techniky mindfulness. Závěr práce se na základě dosavadních zjištění zaměřuje na taneční techniky, které mohou vést ke sjednocení emocí ve skupině žáků. Práce tedy nabízí řadu praktických metodických a didaktických vodítek, která mohou přispět k hodnotné, plynulé a oboustranně naplňující výuce tanečního umění.
- Hlas, řeč: nepostradatelný nástroj pedagogaHanousková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-29Tato bakalářská práce se zabývá hlasem a řečí jako nepostradatelnými nástroji pedagoga. Práce je pojata jako teoretická – ve stěžejní části popisuje dechovou, hlasovou a mluvní techniku. Věnuje se typům dýchání, vzniku hlasu, jeho vlastnostem a správnému rozeznění hlasu. Zabývá se také přesnou artikulací. Součástí práce jsou i příklady praktických cvičení, které napomáhají řádnému osvojení všech technik. Cílem práce je zpracování ucelených informací, týkajících se tohoto tématu a jejich aplikace do činnosti tanečního pedagoga.
- Jerome Robbins - základní teze jeho přínosu v klasickém tanciGrabcová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-04Bakalářská práce je zaměřena na osobnost Jeroma Robbinse a jeho přínos klasickému tanci. Práce slouží jako základní zdroj informací o Robbinsově životě, vlivu na taneční svět a jeho tvorbě. Cílem práce je informovat o Robbinsově obohacení klasické baletní techniky dalšími tanečními styly a přiblížit jeho nový pohled na vývoj klasického tance v 20. století.
- Olga Borissová-Pračíková (tanečnice a pedagožka)Králová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Svou bakalářskou prací jsem chtěla zprostředkovat podrobné informace o životě, kariéře a pedagogickém působení Olgy Borissové - Pračikové, která je sólistkou Národního divadla moravskoslezského a členkou pedagogického sboru Janáčkovy konzervatoře a gymnázia v Ostravě. Díky studiu na Kyjevském učilišti je ovlivněna ruskou technikou klasického tance. Ve svém pedagogickém působení mimo jiné využívá techniku světoznámé pedagožky Agripiny Vaganovové. V této práci popisuji ukázkový trénink její techniky a jeho využití na taneční konzervatoři. Osobním názorem O. Borissové bych tak ráda přiblížila smysl a uplatnění techniky Vaganovové.
- Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada NaharinaNálevková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-02Cílem této práce na téma Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada Naharina je přiblížení choreografie Decadance pohledem interpreta. V rámci práce představuji choreografa tohoto představení Ohada Naharina a jeho pohybový slovník – Gaga. Vyhledané informace doplňuji svými poznatky, které jsem získala během nastudování díla „Ohad Naharin: Decadance“ v Národním divadle Praha. Na získané informace nahlížím z pozice tanečníka a vyvozuji z nich závěry z pozice budoucího pedagoga
- Osobnost pánského pedagoga v hodinách klasického tanceKnápek, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-11Svou bakalářskou prací bych rád zprostředkoval pohled na osobnost pánského pedagoga v hodinách klasického tance. Hlavní snahou mé bakalářské práce je podání komplexního pohledu na zmiňované téma. V rámci jednotlivých kapitol je pojednáno o osobnosti pedagoga a jeho didaktických i psychologických kompetencích. Také zde hovořím o důležitých aspektech pedagogické komunikace, motivaci, emocionální stránce ve výuce tance a o základních anatomických zásadách pro výuku klasického tance. Dále se zde věnuji okolnosti tvrdého přístupu pedagoga ve výuce tance a jeho vlastních osobních ambicích. Poslední část práce je věnována rozhovoru s mým dlouholetým pedagogem z dob studií na Taneční konzervatoři Brno MgA. Janem Fouskem, který je nynějším uměleckým šéfem baletu Moravského divadla v Olomouci.
- Osobnost Wilfride PiolletGajerová, Vítězslava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-08Bakalářská práce je zaměřena na osobnost a pedagogickou činnost Wilfride Piollet. Hlavním tématem bakalářské práce je shromáždění informací o uměleckém životě Wilfride Piollet. Zajímám se také o příčiny a průběh vzniku metody Flexibilních tyčí. Metoda Flexibilních tyčí je propracovaný systém, založený na výzkumu analýzy pohybu.
- Pedagogický výstupBeswald, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06
- Pedagogický výstupLacová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30
- Pedagogický výstupBočková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09
- Pedagogický výstupLičková, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Profil a reflexe tanečního oddělení Julliard schoolČervinka, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-02Tato bakalářská práce s názvem Profil a reflexe tanečního oddělení Juilliard School se nejprve stručně věnuje klíčovým událostem v dějinách klasického i moderního tance první poloviny 20. století a dále historii The Bennington School of the Dance, která je považována za předchůdce The Juilliard School. Po všeobecných informacích ohledně historie, vzdělávacích cílů a studijních programů The Juilliard School se zbytek práce detailně zaměřuje na její Taneční fakultu. Popisuje její historii, světoznámé pedagogy, studijní program a přijímací řízení. Všechny tyto informace společně s rozhovory, které poskytl český choreograf a pedagog Jarek Cemerek a současný student čtvrtého ročníku Brennan Clost, se staly podklady pro závěrečnou reflexi této fakulty. Ta obsahuje srovnání The Juilliard School s českým tanečním školstvím.
- Prvky adagia v kontextu s pas de deuxSmělá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06V práci s názvem Prvky adagia v kontextu s pas de deux se zabývám nejen popisem, strukturou a obohacením adagia v tréninku klasického tance, ale také adagiem jako součástí scénického pas de deux. Adagio v kontextu s tréninkem klasického tance popisuji hlavně podle metodik ruských pedagogů A. J. Vaganovové a N. I. Tarasova. Nastiňuji zde počátky vývoje pas de deux, které se v novodobých baletech prezentuje převážně jako duet. Také se zabývám popisem scénického adagia z 3. jednání Labutího jezera, jehož neopomenutelnou součástí je partnerská práce. Metodiku a rozdělení tance s partnerem popisuji podle N. Serebrennikova.
- Sedm druhů pohybů klasického tanceLičková, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Ve své práci jsem nejprve představila osobnost a sedm základních pohybů podle E. A. Théleura. Poté jsem se zabývala metodou E. Cecchettiho. Jeho sedm druhů pohybů ? plier, relever, glisser, tourner, sauter, étendre, élancer jsem porovnala s Théleurovým seznamem. Našla jsem několik odlišností a uvědomila jsem si nejednoznačnost výkladu myšlenek obou osobností. Na závěr jsem podala, na základě své vlastní zkušenosti s klasickým tancem, podrobný popis Cecchettiho sedmi druhů pohybů z hlediska jejich využití v klasickém tanci. Zjistila jsem, že všechny výše uvedené druhy pohybů jsou v klasickém tanci stejně důležité. Navzájem na sebe navazují, doplňují se a spojují v jeden pohybový celek.
- Skokové vazby se zaměřením na rozvoj kvality skokuBeswald, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Jak název práce napovídá, zaměřil jsem se na rozvoj a kvalitu skoků s ohledem na shromáždění některých známých i méně známých faktů. Práci jsem rozdělil do osmi kapitol, ve kterých se zabývám nejen obecnou charakteristikou skoků pro nižší a střední ročníky, ale také návrhem na některá pomocná cvičení. V poslední části této práce uvádím několik příkladů vlastních vazeb, které podporují právě rozvoj a kvalitu skoku. Lze říci, že kvalita skoku a cvičení allegro prověřují schopnosti, talent a výkon tanečníka ve všech ohledech a umocňují jeho umělecký profil.
- Současné přístupy k výuce taneční výchovy ve vybraných institucích v PrazeLafková, Šárka Isabela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Ve své bakalářské práci porovnávám tři instituce zaměřené na výuku tance. K informacím o každé instituci jsem se dostala pomocí výzkumu provedeného formou rozhovoru s každým představitelem instituce a formou přímého pozorování. Cílem bylo zjistit současné přístupy k výuce taneční výchovy, dlouhodobé cíle každé instituce, priority v prezentaci svěřenců. Celkový počet žáků, rozdělení tříd i konkrétní počet žáků v každé třídě slouží k přehlednosti a celkové představě o každé instituci. Výsledky pak přináší konkrétní představu o dané instituci.
- Současný klasický tanec Williama ForsythaBočková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Anotace Tato bakalářská práce zachycuje životopisy W. Forsytha a jeho inspirátorů. Dále principy, které podnítily vznik Forsythova tanečního stylu a způsoby, jakými je rozvádí dále. Zkoumá estetické působení jím vyprodukovaných pohybových tvarů a zamýšlí se nad podstatou sdělení tohoto nekonvenčního způsobu pohybového vyjádření. V závěru zkoumá funkčnost jednotlivých tělesných částí, jež napomáhá spoluvytvářet Forsythův taneční styl a nabádá taneční pedagogy, jak neobvyklosti tohoto tanečního stylu zařadit do exercices tréninku klasického tance.
- Study Conditions in Dance Education in Republic of Korea and The Czech RepublicJo, Soojin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-04This thesis provides a comparative analysis of dance education in the Republic of Korea and the Czech Republic, examining the cultural, social, and educational contexts that shape the respective approaches to dance instruction. The study investigates the histories, curricula, and unique characteristics of select dance conservatories in both countries, offering insights into the diverse and dynamic nature of dance education. The research also explores the broader cultural factors that have influenced the development of dance education, such as the Republic of Korea's acceptance of Western culture and the Czech Republic's rich European dance heritage. The findings of this study underscore the importance of fostering global understanding and collaboration within the field of dance education. By illuminating the unique approaches to dance instruction in different countries, the thesis encourages greater collaboration and exchange of best practices among dance communities worldwide. Furthermore, the research serves as a foundation for further exploration into dance education systems in other countries and regions, contributing to the global dialogue on the role of dance education in nurturing cultural understanding, artistic expression, and personal growth.