Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "KŘENKOVÁ, Mahulena"
Nyní se zobrazuje 1 - 14 z 14
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Balanchine techniqueČervíčková, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Touto bakalářskou prací jsem chtěla zprostředkovat ucelený rozbor části techniky George Balanchina, jednoho z největších choreografů neoklasického tance a zakladatele New York City Ballet. Jelikož v současné době neexistuje celistvé zpracování Balanchinovy techniky v českém jazyce, hlavním zdrojem informací pro mou práci byla především kniha Suki Schorer on Balanchine Technique, vydaná roku 1999 v New Yorku. Zaměřila jsem se na techniku práce na špičkách, kterou Balanchine obohatil o spoustu nových prvků a principů oproti ruské klasické technice.
- Baletní škola při pařížské OpeřeSehylová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-14Bakalářská práce je zaměřena na baletní školu při pařížské Opeře. V prvních kapitolách se orientuji na historii školy a její výuku baletu během posledního desetiletí 18. století a počátku 19. století. Dále pak na její celkovou koncepci pod vedením Claude Bessy v letech 1973 ? 2004. V posledních kapitolách vyzdvihuji úvahy a myšlenky Bessy, která se zasloužila nejenom o reformu výuky a přestěhování školy do nových prostor, ale především o vysokou technickou úroveň vycházejících absolventů školy a tím i o znamenitou úroveň souboru baletu pařížské Opery.
- Cesta k pozitívnej motivácii tanečníkaHorváthová, Daša(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Daša Horváthová: Cesta k pozitívnej motivácii tanečníka. [Bakalárska práca]. Akademie múzických umění v Praze. Vedúci: Mgr. Mahulena Křenková. Stupeň odbornej kvalifikácie: Bakalár v študijnom programe Pedagogika tanca. AMU v Prahe, 2013. 30s Bakalárska práca obsahuje vypracovanie problematiky motivácie v tanci. Úvodná časť obsahuje definíciu motivácie vo všeobecnosti a objasňuje jej význam v ţivote človeka. Hlavná časť práce popisuje prácu pedagóga s motiváciou v tanečnom prostredí, najmä na tanečných konzervatóriách, ako základný pracovný nástroj pri tvorbe kvalitnej a systematickej výučby tanca. Jedna z podkapitol je špeciálne venovaná zvládaniu stresu počas tanečných tréningov, či predstavení. Záverečná časť práce obsahuje výsledky dotazníku týkajúceho sa danej problematiky. Kľúčové slová: motivácia, tanec, pedagogika
- Nové přístupy v tvorbě tréninku klasického tanceMládek, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-10Tato bakalářská práce se zaměřuje na nové přístupy v tvorbě tréninku klasického tance v profesionální sféře. Jedná se o náhled na vyvíjející se taneční pedagogiku v dnešní době. Různé úhly pohledu vybraných pedagogických osobností jsou porovnávány s mými vlastními zkušenostmi v této oblasti. Nejedná se o vědeckou studii, ale o přehled myšlenek a názorů.
- Pedagogický výstupČervíčková, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Pedagogický výstupElblová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04
- Pedagogický výstupČechová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09
- Pedagogický výstupSmělá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09
- Pohybová paměť v tanciSlaninová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-29V této bakalářské práci se zabývám pohybovou pamětí v tanci. Práce je pojata jako teoretická s návrhem aplikace teoretických poznatků do taneční pedagogické praxe. Popisuji zde paměťová a motorická centra v lidském těle, jejich vzájemné propojení při pohybu a vliv různých druhů učení na paměť. Stěžejní část práce věnuji paměti v kontextu tance, zejména pak paměťovým procesům v tanci, faktorům ovlivňujícím proces paměti a učení, individuálním rozdílům a metodám učení. S ohledem na cíl práce soustředím pozornost k vývojové etapě mladšího školního věku, se zvláštním zřetelem k rozvoji v kognitivní a motorické oblasti. Zabývám se také motorikou, součástí práce jsou psychomotorické hry a jejich praktické využití při rozvoji pohybové paměti v tanci. Cílem práce je zpracování přehledu stěžejních informací, které se týkají pohybové paměti v tanci a představení jejich praktického využití v pedagogické praxi u dětí mladšího školního věku.
- Práce s dechem v technice klasického tancePokorná, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-01Tato bakalářská práce pojednává o možnostech práce s dechem v klasické taneční technice. Vycházím především z osobních vjemů, získaných z hledání účinků dechu na tělo. Mým hlavním záměrem je využit podněty, které se v těle z anatomického, fyziologického i psychického hlediska dějí při nádechu a výdechu, k podpoře správného provedení prvků klasické taneční techniky, v kooperaci s protitahy v těle. Této výzkumné části předchází obecný přehled dýchacího ústrojí a představení různého pojetí dechu.
- Systém výuky na Taneční akademii V MannheimuElblová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-05Výukový systém na Taneční akademii v Mannheimu se řídí a vyplývá z celkového systému vedení školy. Jednotlivé předměty nejsou vyučovány izolovaně, samy o sobě, ve výuce existuje vzájemná provázanost a akceptování ostatních vyučovaných technik. Tím vzniká provázanost, která připravuje tanečníky na široké spektrum tanečního repertoáru. Praxe umožněná spoluprácí se souborem divadla v Karlsruhe, pomáhá studentům v přípravě na jejich budoucí povolání. Rozhodla jsem se proto nastínit, jak funguje školský systém v Německu a porovnala ho se školským systémem České republiky, protože oba systémy se od sebe v mnohém liší. Na závěr jsem napsala svůj osobní pohled na situaci týkající se existence interpretačního oboru v rámci vysoké školy v Německu a v České republice a jaký by měl takový obor v České republice vyhlídky.
- Význam kondičního tréninku pro tanečníkyČechová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Název: Význam kondičního tréninku pro tanečníky. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je potvrzení hypotézy, že během tanečního tréninku je intenzita zatížení nízká a cvičení probíhá v aerobním energetickém pásmu, kdežto během představení je intenzita zatížení různorodá. Metoda: Měření kardiovaskulární kondice a energetického výdaje tanečníků během tréninkové fáze a zkoušky představení pomocí sporttestrů značky Polar a funkční zátěžové testy ve sportovní laboratoři FTVS- UK. Výsledky: Měření potvrdilo hypotézu, že během tanečního tréninku je intenzita zatížení nízká a cvičení probíhá v aerobním energetickém pásmu, kdežto během představení je intenzita zatížení různorodá. Klíčová slova: Tanec, kondice, taneční trénink, energetiský systém, intenzita cvičení, srdeční frekvence.
- Životospráva dospívajícího tanečníkaKrupičková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Bakalářská práce se zabývá životosprávou dospívajících tanečníků, respektive studentů tanečních konzervatoří. V obsahu práce jsou zahrnuty informace opírající se o odbornou literaturu, ale z větší části je práce postavena na základě mých vlastních zkušeností a doplněna informacemi z pilotní studie, která byla provedena formou dotazníků na třech pražských tanečních konzervatořích. Cílem mé studie bylo zjistit, jak se dospívající studenti tanečních konzervatoří stravují, jak vnímají své tělo a jak se vyrovnávají s tlakem na dokonalost v ohledu správně vypadající postavy.
- Zpracování výuky klasického tance (1. r. konzervatoře - 1. pol.)Balogová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07