Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "KUBICOVÁ, Ivanka"
Nyní se zobrazuje 1 - 18 z 18
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Eva Blažíčková a její pedagogická činnostVýborná, Nela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-15Téma mojí bakalářské práce zní "Eva Blažíčková a její pedagogická činnost". Tuto osobnost jsem si vybrala, protože již několik let výrazně ovlivňuje moje pedagogické a umělecké směřování. Eva Blažíčková je jednou ze zakladatelek současného českého tance. Její filozofie je založena na ideách Isadory a Elizabeth Duncan a samozřejmě Jarmily Jeřábkové. Během svého studia na Konzervatoři Duncan centre jsem se díky Evě Blažíčkové dozvěděla mnoho zajímavých informací a získala nové podněty pro svoji další činnost v taneční oblasti. Proto jsem se pokusila o malý průzkum tvůrčího myšlení Evy Blažíčkové a její pedagogické činnosti při Konzervatoři Duncan centre.
- Funkce dechuĎuračková, Jarmila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Dech je nedílnou součástí tance i lidského života. Cílem této práce bylo uvést různé způsoby dechu a jejich charakteristiky, které je vhodné si uvědomit v taneční pedagogické praxi, a faktory ovlivňující dýchání. Práce obsahuje anatomicko-fyziologický popis dechu a stručný úvod do nervového řízení organismu. Rozebírá projevy dechu: pohyb, rytmus, energii a propojení těla skrze dech. Zdrojem informací pro podoby dechu je taoistická vize dechu. Mezi faktory ovlivňující dýchání patří zejména postoj a psychika. Postoj, psychika a dech jsou veličiny, které na sebe neustále působí a nemůžeme je od sebe oddělit. Závěr zmiňuje východiska technik zabývajících se dechem a pohybem: koncentrace, představa, uvědomění a vzorec.
- Hypermobilita a tanecHurníková, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hypermobility. První část obsahuje anatomický rozbor, etiologii, historii a prognózu hypermobility. V práci dále uvádím jaké druhy hypermobility existují, které funkční testy, se používají pro zjištění tohoto handicapu a obory, jež se touto problematikou zaobírají. Další část je rozpracována pro taneční profesi a pedagogy tance. Zmiňuji se zde o principech potřebných ke každodennímu rutinnímu pohybu, ale také k tanečním tréninkům. V práci je také zařazeno interview, které vychází z osobní zkušenosti tanečnice.
- Influence of western dance on Japanese danceNishiyama, Momoko(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-05
- Osobnost choreografaCemerek, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04Práce se zaměřuje na popis osobnosti choreografa. Východiskem k tomu sloužila psychologie osobnosti. Protože se jedná o profesní analýzu, těžiště celé práce spočívá v rozboru nadání, které choreograf k výkonu své profese potřebuje. Struktura osobnosti choreografa, jak je v této práci popsána, neodpovídá celkové struktuře osobnosti z hlediska psychologie osobnosti, ale jen její výsečí týkající se schopností osobnosti. Nadání (v práci synonymní s výrazem talent) je pojímáno šířeji než v obecném významu, a přesahuje tedy v případě osobnosti choreografa jeho taneční nadání, které tvoří jen složku širšího celkového nadání. Výsledkem práce se potom stává profil osobnosti choreografa v kontextu s jeho komplexním nadáním.
- Osobnost tanečního pedagogaMikysková, Barbara(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-08Jednotlivé přístupy k pedagogice tance jsem pro potřeby této práce zobecněně rozdělila do dvou skupin a rozhodla se zaměřit na tzv. ?druhou kategorii?. V rámci práce lze vymezit tři části, které vystihují její obsah a cíl. Jako první jsem zařadila část ?Pedagogika- Pedagog?. Předkládám zde nárys problematiky výchovy, ze kterého v následujících částech vycházím. Podkladem výkladu fenoménu výchovy mi zde je Platonova koncepce péče o duši. Následují dvě části, z nichž je každá zaměřena na zvláštní časové období, na dva obrazy pedagoga tance (začátku 16. století a začátku 20. století). V nich jsem se snažila poukázat na paralely, které probíhají jednak mezi tanečními mistry a ?renesančními modernisty?, zároveň ale také paralely, které rezonují s první částí práce. Práce nepředstavuje detailní zmapování problematiky pedagogiky tance. Cílem mé práce je zachycení juxtapozice činnosti dvou typů pedagoga tance a paralel, které z ní vyplývají.
- Pedagogický výstupNosková, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09
- Pedagogický výstupNishiyama, Momoko(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-05
- Pedagogický výstupBayerová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09
- Pedagogický výstupKordíková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09
- Pedagogický výstupMikysková, Barbara(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, )
- Pohyb a herec, pohyb v herectví, herectví v pohybuSlezáková, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-09
- Průzkum činnosti tanečních oborů ZUŠ na ChomutovskuRatajová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11Ve své bakalářské práci se zabývám průzkumem činnosti tanečních oborů při Základních uměleckých školách v Chomutovském okrese. Práce zahrnuje historii jednotlivých škol, seznámení s pedagogy tanečních oborů a jejich stylem práce a představení žáků, pro které bylo studium na ZUŠ startem k umělecké kariéře. Hlavním bodem práce je seznámení s tanečními soubory, jejich tvorbou a úspěchy na soutěžních přehlídkách. Výsledkem mé práce je zjištění, že většina učitelek, přestože mají alespoň pedagogické vzdělání ve formě kurzů, chybí širší rozhled o metodice tance a současném tanečním dění.
- Specifika herecké výchovy pro tanečníkyBayerová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Tato práce nese název Specifika herecké výchovy pro tanečníky. Sleduji v ní nutnost rozvinout a obohatit možnosti projevu tanečníka jako jevištního umělce. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, z nichž tři jsou základní: herecká technika vnitřní, vnější a hlubinná. Pracuji přímo se cvičeními upravenými pro tanečníky s akcentací na specifika jejich uměleckého projevu. Snažím se vysvětlit, že stejně jako taneční technice je možné se také naučit celkově kvalitnímu uměleckému projevu, kde je výrazovo-herecká linka jeho integrální součástí. Pro tento účel jsem upravila některá cvičení a metodické postupy Metody Jacques Lecoq. Práce obsahuje i nástin případné praktické lekce a praktickou ukázku na DVD.
- Taneční pohybová výchova, její vliv na žáky a pedagogy základních škol po čtyřletém působeníPlachá, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Bakalářská práce na téma "Taneční pohybová výchova, její vliv na žáky a pedagogy prvního stupně základních škol po čtyřletém působení" se zabývá mapováním situace na základních školách, kde má taneční pohybová výchova krátkou tradici a popisuje její vliv a dopad na žáky a pedagogy základních škol. Dalším tématem je objasňování otázek, týkajících se zavádění taneční pohybové výchovy do rámcově vzdělávacího programu. V práci je popsáno, v jakých momentech se původní vize taneční pohybové výchovy odchýlila od současné situace a jak se aktuálně daří taneční pohybové výchově na poli základního vzdělávání. Veškeré poznatky byly snímány ze třech úhlů pohledu: žáci a pedagogové základních škol a odborní taneční pedagogové. Forma zpracování bylo sociometrického šetření.
- Taneční vzdělávání v kraji Vysočina v současnostiNosková, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Tato bakalářská práce mapuje situaci tanečních oborů v Základních uměleckých školách na Vysočině ve školním roce 2010-2011. Výzkum jsem prováděla ve třech vybraných školách v Humpolci, Havlíčkově Brodě a v Jihlavě. Všechny tři zmiňované instituce mají žáky na předpokládaném stupni znalostí. Jsou na vysoké technické úrovni a zároveň i připraveni na scénickou praxi. Po absolvování tanečního oboru mají předpoklady ke studiu na tanečních konzervatořích. Průběžně se žáci účastní krajských i celorepublikových přehlídek, školy pro ně pořádají semináře, na které si zvou známé pedagogy. Pouze pedagogové v Jihlavě a Humpolci si pravidelně doplňují nebo rozšiřují vzdělání.
- Základy současného jazzového tanceBurkiewiczová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-11Práce si neklade za cíl pojednávat o jazzu jako takovém. Nesnaží se dobrat ani jeho podstaty, či historie. Soustřeďuje se především na jazzový tanec v jeho současné podobě a to především z pohledu pedagogického. Nechce být přitom ani návodem, ani metodikou jak jej vyučovat.
- Základy světelného designuJosková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11Bakalářská práce se zabývá základy světelného designu. Část práce je vymezena vysvětlení klíčových pojmů, seznámení s běžně používanými typy svítidel a stručnému objasnění mechanismu ovládání scénického osvětlení. Jedna z kapitol, doplněna o fotografie a nákresy je věnována popisu a komparaci základních směrů svícení. Kapitola zabývající se barvami objasňuje teorii barev a základní principy filtrování barev. Závěr práce je věnován světelnému designu tanečních představení. Přílohu tvoří fotografie pořízené výhradně pro účely této práce.