Oddělení hudebně teoretických disciplin / Department of Musical-theoretical Disciplines
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení hudebně teoretických disciplin / Department of Musical-theoretical Disciplines podle vedoucí "BĚLOR, Roman"
Nyní se zobrazuje 1 - 14 z 14
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká televize v letech 1992 - 2005 se zaměřením na tvorbu hudebních pořadůNováková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07Bakalářská práce s názvem "Česká televize v letech 1992 - 2005 se zaměřením na tvorbu hudebních pořadů" pojednává o historii České televize (ČT) v návaznosti na Československou televizi (ČST). Jsou zde zmiňovány programy ČT, vymezen rozdíl mezi veřejnoprávním a komerčním provozovatelem televizního vysílání. Podrobněje zde popsána pozice Producentského centra uměleckých pořadů (PCUP)/Centra divadelní a hudební tvorby (CDHT) v rámci celkové struktury ČT. Jsou vysvětleny pojmy vysílacího schématu a výrobního úkolu. Výrobní úkol ČT a výrobní úkoly PCUP/CDHT jsou uvedeny ve vzájemném procentuálním poměru. Je zmíněn počet odvysílaných hodin PCUP/CDHT v letech 1992 - 2005. V kapitole Výroba jsou uvedeny praktické příklady nákladů na tvorbu jednotlivých hudebních pořadů. V kapitole Sledovanost jsou vysvětleny obecné pojmy rating a share a následně zmíněna sledovanost vybraných hudebních pořadů v letech 2000 - 2005.
- Evropská unie hudebních soutěží pro mládež (EMCY) a její členové v České republiceChmelár, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06V této práci se věnuji Evropské unii hudebních soutěží pro mládež (ve zkratce EMCY), která zastřešuje po celé Evropě více než 50 hudebních soutěží pro mladé interprety. Rád bych popsal její činnost, vysvětll na jakém principu funguje, kdo se může stát jejím členem, jaké jsou její hlavní aktivity a způsob jejich realizace. U hudebních soutěží pro mládež v ČR, které jsou jejími aktivními členy, jsem se zaměřil na základní charakteristiku a jejich jedinečnost.
- Finsko a jeho hudební kulturaKonevalová, Silvia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Najuznávanejšou formou fínskeho umenia v zahraničí je bezpochyby hudba. Jej postavenie vo Fínsku je výnimočné. To možno sledovať v celkovej hudobnej infraštruktúre. Dominujúcou postavou fínskej hudby je už po dlhé roky skladateľ Jean Sibelius, avšak dnes má Fínsko niekoľko významných skladateľov , dirigentov, spevákov. Zvlášť fínska popová a rocková hudba dosiahla v poslednom období medzinárodné uznanie. Cieľom tejto práce je zoznámiť čitateľa s dôležitými faktami o fínskej hudobnej kultúre.
- Komorní orchestry v PrazeFryščáková, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Tato diplomová práce pojednává o sedmi komorních orchestrech působících v hlavním městě České republiky, Praze. Jednotlivé orchestry jsou stručně představeny, včetně historického pozadí. Hlavním tématem je zejména současné fungování a organizace. Velká pozornost je věnována abonentním řadám, jejich financování a propagaci. Práce má nabídnout vhled do problematiky provozování komorních orchestrů, poskytnout srovnání, upozornit na existující konkurenci a nastínit možnou budoucnost.
- Koncepce akademických orchestrů s důrazem na marketingovou strategii akademického orchestru HAMU.Tomášková, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-15Cílem této diplomové práce bylo zhodnotit tradici institucionalizovaných orchestrů středních a vysokých uměleckých škol v České republice. Nedílnou součástí zmapování akademických orchestrů ČR byla komparace zahraničních orchestrů vysokých uměleckých škol Rakouska, Německa a Slovenska. Navrhovaná koncepce akademického orchestru HAMU je doplněna o alternativní možnosti financování orchestru a o interní průzkum, zkoumající postoje k fungování stávajícího orchestru HAMU.
- Management hudebních festivalůSluková, Karla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Tato magisterská práce se věnuje problematice managementu hudebních festivalů. Ve své teoretické části definuje pojem festival, stanovuje tzv. stakeholdery a jednotlivé oblasti managementu, kterým se musí festivalové organizační týmy věnovat. Následují dvě případové studie. První z nich srovnává český Mezinárodní hudební festival Pražské Jaro a anglický City of London Festival. Druhá případová studie aplikuje teoretické poznatky i výsledky srovnání těchto dvou velkých profesionálních festivalů do praxe a zkoumá nově vznikající Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií Soundtrack Poděbrady.
- Mezinárodní asociace uměleckých manažerů IAMA - 15. Mzn. konference IAMA 2005Kramplová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Magisterská práce se věnuje přede vším činnosti mezinárodní Asociace uměleckých manažerů IAMA (International Artist Managers´Association) a je členěna do několika kapitol a podkapitol, které shrnují historické důvody vzniku Asociace, věnují se jejímu poslání a činnosti, podrobně rozebírají podmínky členství a umožňují nahlédnout i do činnosti spřízněných institucí. Jakousi praktickou odezvou na úvodní spíše teoretickou kapitolou je kapitola o mezinárodní konferenci, kterou Asociace pořádala v roce 2005 v Praze. Vychází z mé osobní zkušenosti v roli koordinátora celé akce a měla by zmapovat přípravu a průběh mezinárodní konference. K atraktivitě kapitoly a k tomu, jak je asociace vnímána v českém prostředí, přispějí, jak doufám, také odpovědi na dotazníky českých delegátů. Důležitou součástí kapitoly z hlediska managementu jsou informace o sponzorství a rozpočtu celé akce. Poslední kapitola se zabývá českým prostředím, shrnuje historická východiska sdružování se a vychází především z verbálních pramenů zástupců jednotlivých vybraných asociací působících na domácí půdě. Snaží se zhodnotit důvody pro sdružování i přístup českých subjektů k aktivitám domácích asociací. Závěr shrnuje a hodnotí vyhlídky asociací jak u nás, tak ve světě.
- Mezinárodní hudební festival "LÍPA MUSICA"Šulc, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Tématem této bakalářské diplomové práce je Mezinárodní hudební festival "Lípa Musica", který se koná v severních Čechách od roku 2000. Práce popisuje stručně historii města Česká Lípa, ve kterém se odehrává většina festivalových koncertů, hudební historii tohoto místa a také krátce popisuje prostory, ve kterých se koncerty konají. Mezi lety 2000 - 2007 bylo uspořádáno celkem šest ročníků. Původní název festivalu byl Festival duchovní hudby Česká Lípa. V roce 2007 se název festivalu změnil na Mezinárodní hudební festival "Lípa Musica". V přehledech jednotlivých ročníků je součástí textu festivalový rozpočet, rozdělení nákladů a počet diváků. Každý ročník vždy doplňuje podrobný festivalový program. Zakladatelem festivalu je Martin Prokeš, hlavním pořadatelem je hudební agentura Trifolium a Občanské sdružení Arbor. Spolupořadatelem je Město Česká Lípa. Festival je podporován Ministerstvem kultury ČR a Libereckým krajem. Velká část finanční prostředků je zajišťována ze soukromo ?podnikatelských zdrojů. Téma práce jsem si vybral z důvodu mé aktivní spolupráce s festivalem od roku 2007.
- Mezinárodní orchestrální projekty studentů v EvropěKošťálová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Tato práce popisuje nejdůležitější mezinárodní orchestrální projekty studentů v Evropě, věnuje se také institucím, jež v Evropě na poli hudebních aktivit pro mladé působí. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první části jsem se pokusila zmapovat síť nejvýznamnějších zastřešujících a podpůrných organizací v Evropě, jejichž činnost je zaměřena na orchestrální aktivity mladých a které tak pomáhají vytvářet příznivé podmínky a nové možnosti pro vznik nejrůznějších projektů tohoto druhu. Druhá kapitola je věnována jednotlivým mezinárodním orchestrům mladých v Evropě, nejvýznamnějším z nich se věnuji detailněji, aby tak měl čtenář možnost vytvořit si konkrétnější představu o fungování těchto projektů a mohl je tak zasadit do kontextu běžné orchestrální praxe. V závěrečné části práce uvádím nevýznamnější evropské festivaly zaměřené na orchestry mladých.
- Místo Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK v českém a světovém hudebním životěHannsmann, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Bakalářská práce na téma "Místo Symfonického orchestru hlavního města Prahy FOK v českém a světovém hudebním životě" by měla zhodnotit postavení tělesa, popsat jeho historii s přihlédnutím k historii dalších českých i světových orchestrů. Měla by popsat důvody úspěšného přežití orchestru v prvních deseti letech jeho existence a zároveň vyjmenovat hlavní osobnosti, které orchestr dirigovaly anebo řídily. Rád bych se zamyslel nad malým zájmem o vážnou hudbu v Čechách a ukázal, že tomu tak bylo vždy, kromě vypjatých okamžiků v historii českého národa. Má bakalářská práce by měla v ekonomické části rozebrat důvody malé soběstačnosti tělesa a porovnat některé ukazatele s vybranými evropskými orchestry.
- Nové formy marketingu a jejich uplatnění v kulturních organizacíchKučerová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-13Magisterská diplomová práce "Nové formy v marketingu a jejich uplatnění v kulturních organizacích" se zabývá nejmodernějšími trendy v marketingu zejména v oblastech elektronických médií, on-line marketingu, video marketingu, virálního marketingu, sociálních sítí a guerillových kampaní. Tyto formy marketingu jsou vsazeny do teoretického kontextu moderního marketingového přístupu, vyznačujícím se orientací na zákazníka, nutností dlouhodobě plánovat, využíváním všech nástrojů marketingového mixu, zaměřením se na budování značky a neustálým zpětným měřením efektivity. Zároveň je jako nezbytná součást jejich úspěšného používání označen tvůrčí a interaktivní přístup a rozvíjení dialogu se zákazníkem. Možnosti uplatnění těchto forem marketingu jsou demonstrovány na konkrétních případech z oblasti kulturních organizací formou případových studií.
- Pořádání koncertů artificiální hudbyČermáková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-04Diplomová práce Pořádání koncertů artificiální hudby se zabývá praktickou stránkou této velmi komplexní činnosti. Jejím cílem je poskytnout stručný přehled všech aspektů a detailů, které pořadatel nesmí při organizaci koncertu opomenout. Práce se nejprve věnuje možným prostorům, vhodným pro koncertní užití a specifikuje druhy možných pořadatelů. V hlavní části se dále zabývá samotným pořadatelstvím.
- Prominentní dechové orchestry zemí Evrop ské unieDekoj, Viktor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07V práci jsou obsaženy inforamce o dechových orchestrech zemí Evropské unie. Z každé země je vybrán jeden orchestr, který zde patří mezi nejlepší. Práce srovnává orchestry z pohledu uměleckého, historického a organizačního. U sledovaných subjektů jsou zkoumány jejich specifika, společné znaky a odlišnosti. Zvláště se práce věnuje oblasti propagace souborů a použití komorních těles.
- Současná německá kultura v PrazeRaková, Iva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Bakalářská práce na téma "Současná německá kultura v Praze" má za cíl podat ucelený přehled kulturních aktivit probíhajících v dnešní době v rámci česko-německého dialogu a spolupráce v našem hlavním městě. Její náplň se ovšem dotýká i širší problematiky vzájemných česko-německých vztahů a nejdůležitějších mezníků historie jejich vývoje ve 20. století a především po roce 1989. Zmíněny jsou také právní dokumenty jednak obecně upravující bilaterální vztahy, ale i smlouvy regulující spolupráci na poli kultury. Zahraniční kulturní politika SRN je u nás realizována především prostřednictvím Německého velvyslanectví v Praze, Goethova institutu a Česko-německého fondu budoucnosti. Proto se tato práce soustřeďuje na kulturní nabídku a podporu kulturní spolupráce v těchto třech institucích a dále rozebírá činnost ostatních organizací a projekty zabývající se česko-německým kulturním dialogem. Vzhledem k fenoménu nového média současnosti internetu se tato práce věnuje také českým iniciativám poskytujícím informace o česko-německých vztazích a možnost zapojení do diskuse prostřednictvím svých webových stránek. Tato bakalářská práce se svým tématem věnuje nejenom zmapování kulturní nabídky vznikající díky česko-německé spolupráci v Praze, ale také chce podat obraz o současné německé zahraniční kulturní politice a bilaterálních vztazích mezi ČR a SRN.