Oddělení hudebně teoretických disciplin / Department of Musical-theoretical Disciplines
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení hudebně teoretických disciplin / Department of Musical-theoretical Disciplines podle vedoucí "RYBÁŘ, Jaroslav"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Interpretační analýza Scubertova písňového cyklu "Zimní cesta".Štanclová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-11Tato bakalářská práce se v první řadě zabývá interpretačními problémy písňového cyklu Zimní cesta Franze Schuberta. Její hlavní náplní je srovnávání různých interpretací z pohledu hudebního režiséra. Posuzuje nahrávky třech významných, generačně rozdílných interpretů barytonového oboru: Dietricha Fischera -Dieskau, Matthiase Goerneho a Gerharda Hüsche. Obsahuje také kapitolu o Franzi Schubertovi a jeho díle. Zabývá se žánrem komorní písně a jeho vývojem v době před Schubertem, dále zkoumá vliv Schubertových písní na písňovou tvorbu jeho pokračovatelů. Její náplní je také rozbor jednotlivých písní včetně kritického pohledu na hudební text sám o sobě a jeho vztah s předlohou. Zamýšlí se i nad specifikem nahrávání vokální hudby.
- Jiří Gemrot a jeho metoda hudebně režijn í prácePohnán, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-02Tento dokument se zabývá metodou práce předního českého hudebního režiséra Jiřího Gemrota. Zkoumá, jakým způsobem tato osobnost řeší jednotlivé problematiky oboru hudební režie. Těmito problematikami jsou například: vedení režisérského zápisu, práce s interprety, spolupráce se zvukovým mistrem, tvorba nahrávky apod.
- Problematika nahrávání klavíruSuchý, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29Tato práce pojednává o aspektech nahrávání klavíru z pohledu hudebního režiséra. Jsou v ní zahrnuty základní informace týkající se historie tohoto nástroje. D8le je zde zkoumán vývoj klavírní literatury a odlišný přístup k nahrávání různých slohových epoch. Dalším bodem je různý nástrojový kontext, v němž se klavír nachází, rovněž s ohledem na nahrávací praxi. Jedna z kapitol je pak věnována jazzu, v němž klavír hraje rovněž velice významnou úlohu. Práce zahrnuje i několik zásadních informací, týkajících se zamikrofonování klavíru.
- Problematika nahrávání varhan z hlediska hudební režieKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-25Tato práce mapuje znalosti hudebního režiséra potřebné pro nahrávání varhan. Ty se pohybují od stavitelství varhan, přes dějiny hudby a zvukovou estetiku až po čistě praktické znalosti nahrávání a zpracování nahrávky. První kapitola se zabývá vývojem stavitelsví a zvukové estetiky varhan. Nástroje různých epoch se od sebe liší konstrukcí a představou o zvukové dokonalosti. Ve druhé kapitole jsou varhany představeny jako prostředek umělecké interpretace. Jsou popsány interpretační možnosti i jejich vývoj. Třetí kapitola pak popisuje průběh nahrávání varhan a zpracování nahrávky. V další kapitole se hovoří o dramaturgii CD a koncertu. Pátá kapitola obsahuje interpretační rozbor tří různých nahrávek jedné skladby.
- Studijní práce v nahrávacím studiuKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-25
- Studijní práce v nahrávacím studiuSuchý, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29
- Vliv nahrávání na vývoj hudební interpre taceFojtů, Michael(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-02Práce se zabývá hledáním vztahů a souvislostí mezi nahráváním zvuku a hudební interpretací. Snažíme se dokázat, že právě proces nahrávání měl důležitou roli v rozvoji hudby. Předmětem našeho zájmu se stává nahrávka. Její definice a postavení v minulosti a dnes. Srovnáme rozdíly mezi vnímáním koncertu a zvukového záznamu. Zjistíme, do jaké míry byl interpret nucen přizpůsobovat svůj projev potřebám nahrávání. Nejdůležitější metodou našeho zkoumání je analýza snímků z různých období technologického vývoje. Pomocí sluchu posuzujeme množství informací, které nám může daný záznam poskytnout.