Oddělení zvukové tvorby / Sound production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení zvukové tvorby / Sound production podle autor "Hájek, Benjamín"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza nahrávek - B.Martinů: Dua pro housle a violoncelloHájek, Benjamín(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-07Práce si klade za cíl důkladně analyzovat různá interpretační pojetí hudebních nahrávek dvou skladeb od Bohuslava Martinů určených pro housle a violoncello. První skladbou je Duo pro housle a violoncello č.1 (H.157) a druhou Duo pro housle a violoncello č.2 (H.371). Analýzy se týkají obou skladeb v provedení tří dvojic interpretů, kterými jsou houslisté a violoncellisté: Josef Suk a André Navarra, Josef Špaček a Tomáš Jamník, Leoš Čepický a Michal Kaňka. První dvojice hudebníků nahrála dílo krátce po smrti Bohuslava Martinů, druhé dvě dvojice své nahrávky uskutečnily o desítky let později, a to v letech 2021 a 2022, tedy v letech sepsání této práce.
- Specifické postupy hudební režie při nahrávání vokální hudbyHájek, Benjamín(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17Práce si klade za cíl charakterizovat a analyzovat specifické postupy a varianty práce v oboru hudební režie při nahrávacím procesu vokální hudby. Kreativní nahrávací proces umožňuje mnoho variant a stylů společné práce hudebního režiséra s interpretem i dalšími členy nahrávacího týmu. Důležitý je pak samotný odborný průběh nahrávacích frekvencí, který je zásadní pro zvukový záznam. Na výslednou nahrávku tak mají vliv veškeré detaily průběžné práce v nahrávacím týmu i s interprety, zejména psychologie komunikace, time management a kvalita odborných zásahů v oblasti interpretace. Ideální podmínky pro interpretaci hudby a její zvukový záznam souvisí s kvalitou akustického prostředí, kvalitou nahrávací techniky, vzděláním členů nahrávacího týmu a schopností komunikace mezi všemi zúčastněnými. Za specifickou lze označit komunikaci mezi hudebním režisérem a interpretem, zejména při záznamu vokálních hudebních děl – při práci s lidským hlasem.
- Odebráno