Oddělení zvukové tvorby / Sound production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení zvukové tvorby / Sound production podle autor "Mikyška, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Balkův odkazMikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Jedná se o auditivní zpracování romaneta Jakuba Arbese Svatý Xaverius v podobě rozhlasové hry. Autor (Tomáš Mikyška) vytvořil nejprve vlastní adaptaci literární předlohy, poté výsledný tvar. V díle je užito dialogů, vlastní hudby i ruchů, které byly natáčeny v různých lokalitách pro konkrétní potřebu této hry. Herecké stránky se ujali studenti Katedry alternativního a loutkového herectví z Divadelní fakulty AMU.
- Práce s prostorem v rozhlasové hře.Mikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Práce se zabývá problematikou zvukové složky rozhlasové hry. Konkrétně zkoumá fenomén virtuálního zvukového prostoru, který nejprve determinuje z pohledu vnímatele - posluchače a tvůrce - zvukového režiséra. Nezaměřuje se však na problematiku jen z jednoho úzce vymezeného hlediska, neboť auditivní dílo představuje komplexní tvar. Při realizaci imaginárního prostoru se musí vycházet stejně tak z fyzikální podstaty zvuku jako z dramaturgického záměru. A zároveň (souběžně s funkčním uplatněním zvukových výrazových prvků) je třeba uvažovat i hledisko estetické. Jedině rovnováha všech tří pohledů může vést ke zdárnému cíli. Poté, na základě historických faktů a znalosti současných vývojových proudů seznámí s užívanými způsoby práce a technologiemi, nastíní nové směry, kterými by se mohla rozhlasová hra ubírat do budoucna.
- Zvuková dramaturgie rozhlasové hry.Mikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Ve své práci se co možná nejkomplexněji zabývám jednou z nejdůležitějších oblastí přípravy a realizace rozhlasové hry - její zvukovou dramaturgií. V první části systematizuji tvůrčí materiál. Zaměřuji se přitom zejména na jeho formotvorný a významový potenciál v díle. Dále se pak věnuji aplikaci získaných poznatků při samotné realizaci rozhlasové hry. Ve zvukové dramaturgii rozlišuji přitom dvě hlavní fáze: fázi výstavby časové linie díla a fázi výstavby zvukového obrazu. Své dílčí závěry průběžně doplňuji o příklady z praxe, přičemž dávám prostor i úvahám o možných směrech dalšího vývoje. Prací se zároveň snažím reagovat na dosavadní absenci odborného teoretického textu s tímto zaměřením v českém prostředí.