Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education podle autor "Chvátalová, Tereza"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divadelní hra ve službách dramatické výchovyChvátalová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-02Tato diplomová práce Divadelní hra ve službách dramatické výchovy nabízí pohled na divadelní hru jako na někdy opomíjený, zato při vhodném výběru plnohodnotný a zajímavý literární zdroj pro různé typy práce v dramatické výchově se zohledněním, zároveň využitím jejích specifik. V počátku práce jsou osvětleny možné pohledy na dramatický text z let minulých i současnosti, dále je shrnut vlastní výklad jeho specifik a jsou pojmenovány výhody a nevýhody práce s využitím dramatického textu. Hlavní část se věnuje problematice inscenování hotových divadelních her. K tomu jsou vybrána některá konkrétní představení z národních přehlídek dětského a mladého divadla, u nichž si soubor zvolil jako předlohu divadelní hru různého typu, aby bylo nahlédnuto na zdařilé i problematičtější postupy takové práce. V závěru autorka nezapomíná ani na interní dramatickou výchovu, kde jsou popsány další možné způsoby a náměty na využití dramatického textu.
- Rozvoj čtenářské gramotnosti dramatickovýchovnými metodamiChvátalová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-18Tato bakalářská práce se zabývá využitím metod a technik dramatické výchovy vedoucích k rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí a mládeže. Ukazuje tak způsob, jak jim představit knihy v prostředí veřejných knihoven tvořivou formou, na rozdíl od většiny běžných programů. Diplomová práce nabízí především dva vypracované tvůrčí projekty pro odlišné věkové skupiny, které vznikly na základě knihy Petra Stančíka – Mrkev ho vcucla pod zem a Soví zpěv od Ivy Procházkové, popisuje a hodnotí jejich přípravu i jednotlivé realizace.