Katedra zvukové tvorby - KZT / Department of Sound Design
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra zvukové tvorby - KZT / Department of Sound Design podle autor "Bieliński, Bartłomiej"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Adaptivní hudba v interaktivním vyprávěníBieliński, Bartłomiej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-26Tato diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby práce s adaptivní hudbou v interaktivním vyprávění, konkrétně ve videohrách. Cílem bylo definovat pojem interaktivního vyprávění, stručně nastínit historický a technický vývoj interaktivních médií a adaptivní hudby a ukázat některé techniky, které se při práci s takovýmto typem hudby používají. Na základě zpracované literatury a důkladné analýzy hudby ve hrách Detroit: Become Human a Life Is Strange práce poukazuje na to, jakým způsobem lze s adaptivní hudbou ve hrách nakládat a jak různé přístupy ovlivňují hráčovu percepci díla. V závěru práce jsou obě analyzované hry krátce srovnány z hlediska práce s hudbou a její adaptabilitou.
- Filmová hudba Ennia Morriconeho a její dramaturgická úloha ve westernových filmech Sergia LeonehoBieliński, Bartłomiej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-09Morriconeho hudba k Spaghetti-westernu neodmyslitelně patří a je i určitým znakem tohoto žánru. Skladatel používá velmi různorodou instrumentaci a nevyhýbá se ani elektronickým zvukům, které často až přesahují do kategorie ruchů (jako například výstřely z pušky). Co je však nejvíce fascinující na tomto skladateli, jak charakteristicky přiřazuje leitmotivy postavám a také jeho motivicko-tematická práce. Obecně mám k Morriconeho hudbě i filmům blízko, proto bych se chtěl tomuto tématu v bakalářské práci věnovat.