Katedra bicích nástrojů / Department of Percussion Instruments
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra bicích nástrojů / Department of Percussion Instruments podle autor "Kasal, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Systemizace orchestrálních partů bicích nástrojůKasal, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-10Cílem práce Systemizace orchestrálních partů bicích nástrojů je pomoci hráčům na bicí nástroje zefektivnit přípravu partů pro interpretaci v orchestru a pomoci uspět u konkurzů do domácích i zahraničních orchestrů. Práce rozebírá průběh přijímacího řízení, požadavky na hráče, uvádí i žebříček nejčastěji požadovaných partů. Podrobný rozbor typických partů, který je utříděn podle jednotlivých nástrojů, upozorní na nejobtížnější místa i na to, jak by měl hráč při přípravě postupovat. Práce je kromě ukázek pozvánek na konkurzy doplněna nejdůležitějšími výtažky z partů bicích nástrojů a stává se tak jakousi malou specifickou antologií pro studenty uměleckých škol i pro hráče připravující se na konkurz.
- VibrafonKasal, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Jednotlivé kapitoly přináší přehled o rozdělení idiofonů. Nastiňují historii vibrafonu a jeho počátky, až po popis nástroje. Snažil jsem se najít různé výrobce vibrafonu po celém světě. Zabývám se způsobem hry, druhy paliček a jejich techniky držení. Shromáždil jsem seznam nejdůležitějších a nejvýznamnějších hráčů vibrafonu od jeho počátku až po současnost, a to jak interprety ve světě tak i v České republice. Poslední kapitola obsahuje výběr skladeb (různých žánrů) různého provedení určených pro vibrafon. Při práci jsem získal mnoho cenných informací od pedagogů na melodické nástroje a především specialistů na vibrafon, interpretů a studentů. Věřím, že vibrafon a další zatím nepříliš známé bicí nástroje budou mezi veřejností v České republice čím dál známější a oblíbenější. A to na takové úrovni, aby se naši interpreti mohli rovnat ve větší míře s kvalitou interpretů zahraničních.