Oddělení hudebně teoretických disciplin / Department of Musical-theoretical Disciplines
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení hudebně teoretických disciplin / Department of Musical-theoretical Disciplines podle autor "Hannsmann, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Místo Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK v českém a světovém hudebním životěHannsmann, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Bakalářská práce na téma "Místo Symfonického orchestru hlavního města Prahy FOK v českém a světovém hudebním životě" by měla zhodnotit postavení tělesa, popsat jeho historii s přihlédnutím k historii dalších českých i světových orchestrů. Měla by popsat důvody úspěšného přežití orchestru v prvních deseti letech jeho existence a zároveň vyjmenovat hlavní osobnosti, které orchestr dirigovaly anebo řídily. Rád bych se zamyslel nad malým zájmem o vážnou hudbu v Čechách a ukázal, že tomu tak bylo vždy, kromě vypjatých okamžiků v historii českého národa. Má bakalářská práce by měla v ekonomické části rozebrat důvody malé soběstačnosti tělesa a porovnat některé ukazatele s vybranými evropskými orchestry.
- Problematika financování symfonických těles v České republice.Hannsmann, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-27Magisterská práce - Problematika financování symfonických těles v České republice? se snaží ukázat na příkladu 14 symfonických orchestrů v České republice celou řadu problémů, kterým jsou tato tělesa vystavena. Na vývoji profesionálních těles v minulosti se snažím vysvětlit, že provozování hudby splňující vyšší dobové estetické nároky nikdy nebylo soběstačné a záviselo podobně jako dnes na blahovůli svých donátorů. Hodnocení provozu symfonických orchestrů u nás je ztíženo vysokou variabilitou základních podmínek a poměrně značnou nepřesností zveřejňovaných údajů. Zveřejnil jsem všechny veřejně dostupné údaje o financování 14 symfonických orchestrů a snažil se ukázat na největší rozdíly v dotacích od jejich zřizovatelů a zakladatelů. V závěru jsem se snažil ukázat na možné nástiny řešení trvalého podfinancování profesionálních hudebních souborů v České republice.