Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 52
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká televize v letech 1992 - 2005 se zaměřením na tvorbu hudebních pořadůNováková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07Bakalářská práce s názvem "Česká televize v letech 1992 - 2005 se zaměřením na tvorbu hudebních pořadů" pojednává o historii České televize (ČT) v návaznosti na Československou televizi (ČST). Jsou zde zmiňovány programy ČT, vymezen rozdíl mezi veřejnoprávním a komerčním provozovatelem televizního vysílání. Podrobněje zde popsána pozice Producentského centra uměleckých pořadů (PCUP)/Centra divadelní a hudební tvorby (CDHT) v rámci celkové struktury ČT. Jsou vysvětleny pojmy vysílacího schématu a výrobního úkolu. Výrobní úkol ČT a výrobní úkoly PCUP/CDHT jsou uvedeny ve vzájemném procentuálním poměru. Je zmíněn počet odvysílaných hodin PCUP/CDHT v letech 1992 - 2005. V kapitole Výroba jsou uvedeny praktické příklady nákladů na tvorbu jednotlivých hudebních pořadů. V kapitole Sledovanost jsou vysvětleny obecné pojmy rating a share a následně zmíněna sledovanost vybraných hudebních pořadů v letech 2000 - 2005.
- Databáze koncertních sálů v PrazeKoutná, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-05Text této práce je dokumentací k praktickému projektu databáze Koncertní sály, jenž je uveřejněn na internetu na adrese www.prehled.net/koncertni-saly. Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit nástroj napomáhající hudebním pořadatelům k vyhledání vhodného sálu pro jejich projekt. Databáze obsahuje technické detaily prostorů pro hudbu vPraze a některých koncertních síní v regionech a umožnuje vyhledávání podle nejrůznějších parametrů.Součástí textu je kromě popisu tvorby této internetové aplikace také část týkající se porovnání parametrů významných sálů v ČR a dále pasáž, týkající se zmapování netradičních prostorů pro provozování hudby v Praze.
- Financování české hudební kulturyBačová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07
- Granty EU ve vztahu k financování kulturních projektů na území ČRHyksová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-05Cílem této práce je seznámit se se strukturouEvropské unie obecně, podrobněji s financováním kultury prostřednictvím grantových programů Culture 2000, v náznaku s jeho nástupným programem Culture 2006 a zmapovat finanční zdroje získané v posledních letech na financování projektů s českou účastí.
- Srovnání práce hudebního režiséra vážné a současné populární hudbyTomeš, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29V této práci se zabývám rolí hudebního režiséra v procesu pořizování hudebního snímku. Především se zamýšlím nad postupem práce při nahrávání hudby dvou odlišných oblastí současného hudebního světa a to tzv. vážné hudby a současné populární hudby a z nich plynoucí podmínky a zvyklosti práce hudebního režiséra. Nekladu si za cíl nějak striktně vymezit hranici mezi těmito dvěma oblastmi, která dle mého názoru ani není nijak pevně stanovitelná, jen se zamýšlím a všímám si některých výrazných odlišností v přístupu k pořizování nahrávky a také se zamýšlím nad rolí hudebního režiséra jako takové.
- Studijní práce v nahrávacím studiuTomeš, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29
- K tektonické funkci barvy zvuku v soudobé hudběOplištilová, Iva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29Práce se zabývá oblastí barvy zvuku, která byla hudebními teoretiky dlouho opomíjena pro svou subjektivnost a neuchopitelnost. S rozvojem nových vědních disciplin se situace změnila. Psychoakustika a kognitivní vědy spojují percepci a měřitelné akustické vlastnosti zvuku. Prokazují existenci společných rysů vnímání různých jedinců a možnost následné klasifikace barev zvuku, o něž se může opřít i teoretik při analýze skladby. V předkládané práci jsou postupně formulovány obecné požadavky na hudební složku, aby byla tektonicky nosná, pojednána barva zvuku, její různé definice a popisy, percepční prostory barvy zvuku a operace na nich. V závěrečné kapitole jsou uvedeny výsledky experimentů prokazující, že z kognitivního hlediska složka barvy splňuje požadavky stanovené v první kapitole a tedy ji lze, s určitými omezeními, považovat za tektonicky nosnou
- Současná německá kultura v PrazeRaková, Iva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Bakalářská práce na téma "Současná německá kultura v Praze" má za cíl podat ucelený přehled kulturních aktivit probíhajících v dnešní době v rámci česko-německého dialogu a spolupráce v našem hlavním městě. Její náplň se ovšem dotýká i širší problematiky vzájemných česko-německých vztahů a nejdůležitějších mezníků historie jejich vývoje ve 20. století a především po roce 1989. Zmíněny jsou také právní dokumenty jednak obecně upravující bilaterální vztahy, ale i smlouvy regulující spolupráci na poli kultury. Zahraniční kulturní politika SRN je u nás realizována především prostřednictvím Německého velvyslanectví v Praze, Goethova institutu a Česko-německého fondu budoucnosti. Proto se tato práce soustřeďuje na kulturní nabídku a podporu kulturní spolupráce v těchto třech institucích a dále rozebírá činnost ostatních organizací a projekty zabývající se česko-německým kulturním dialogem. Vzhledem k fenoménu nového média současnosti internetu se tato práce věnuje také českým iniciativám poskytujícím informace o česko-německých vztazích a možnost zapojení do diskuse prostřednictvím svých webových stránek. Tato bakalářská práce se svým tématem věnuje nejenom zmapování kulturní nabídky vznikající díky česko-německé spolupráci v Praze, ale také chce podat obraz o současné německé zahraniční kulturní politice a bilaterálních vztazích mezi ČR a SRN.
- Mezinárodní orchestrální projekty studentů v EvropěKošťálová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Tato práce popisuje nejdůležitější mezinárodní orchestrální projekty studentů v Evropě, věnuje se také institucím, jež v Evropě na poli hudebních aktivit pro mladé působí. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první části jsem se pokusila zmapovat síť nejvýznamnějších zastřešujících a podpůrných organizací v Evropě, jejichž činnost je zaměřena na orchestrální aktivity mladých a které tak pomáhají vytvářet příznivé podmínky a nové možnosti pro vznik nejrůznějších projektů tohoto druhu. Druhá kapitola je věnována jednotlivým mezinárodním orchestrům mladých v Evropě, nejvýznamnějším z nich se věnuji detailněji, aby tak měl čtenář možnost vytvořit si konkrétnější představu o fungování těchto projektů a mohl je tak zasadit do kontextu běžné orchestrální praxe. V závěrečné části práce uvádím nevýznamnější evropské festivaly zaměřené na orchestry mladých.
- Koncepce moderního orchestru mladýchTrojan, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Tato bakalářská práce se zabývá postavením klasické hudby v současné společnosti, zvláště potom jejím vnímáním mladou generací. V úvodní kapitole se autor pokouší sestavit profil současného posluchače z mozaiky vybraných sociologických a statistických výzkumů, jež následně doplňuje o poznatky z anketních setkání se zástupci mladé generace posluchačů. Dále jsou analyzovány dva významné počiny v oblasti popularizace klasické hudby - proslulé "Koncerty pro mladé publikum; Leonarda Bernsteina a aktuálně probíhající "Keeping score; dirigenta Michaela Tilson Thomase. Jestliže Leonard Bernstein dokázal naplno využít výhod tehdy nejmodernějšího média - televize - dnešní propagátoři klasické hudby hojně využívají internetu, jehož přínosu se věnuje celá následující kapitola. Na základě podrobného zkoumání webových prezentací světových orchestrů autor vyslovuje zásady a předpoklady budování úspěšného vztahu posluchače a orchestru prostřednictvím webu. Závěrečná kapitola přínáší shrnutí získaných poznatků a představuje konkrétní nápady uplatnitelné při rozvoji komorního orchestru se zvláštním zřetelem k propagaci klasické hudby mladé generaci.
- Talichův komorní orchestrFryščáková, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Tato bakalářská práce pojednává o Talichově komorním orchestru, který byl založen v roce 1992 a jehož uměleckým ředitelem a dirigentem je Jan Talich ml. Popisuje a hodnotí vývoj orchestru za 16 let jeho existence a vyzdvihuje zajímavé dramaturgické počiny. Zaměřuje se na problematiku financování z veřejného a soukromého sektoru, produkční práce pří přípravě abonentních koncertů a na problematiku dramaturgie. Součástí práce jsou přílohy obsahující podrobnou dramaturgii významných koncertů, programy abonentních koncertů z posledních koncertních sezón (2005 ? 2008), podrobný soupis natočených CD, historické i nové titulky programů, výběr ze zaslaných log do konkurzu vyhlášeného v roce 1998 a historické a současné fotografie orchestru i Jana Talicha a ukázky kritik.
- Mezinárodní hudební festival "LÍPA MUSICA"Šulc, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Tématem této bakalářské diplomové práce je Mezinárodní hudební festival "Lípa Musica", který se koná v severních Čechách od roku 2000. Práce popisuje stručně historii města Česká Lípa, ve kterém se odehrává většina festivalových koncertů, hudební historii tohoto místa a také krátce popisuje prostory, ve kterých se koncerty konají. Mezi lety 2000 - 2007 bylo uspořádáno celkem šest ročníků. Původní název festivalu byl Festival duchovní hudby Česká Lípa. V roce 2007 se název festivalu změnil na Mezinárodní hudební festival "Lípa Musica". V přehledech jednotlivých ročníků je součástí textu festivalový rozpočet, rozdělení nákladů a počet diváků. Každý ročník vždy doplňuje podrobný festivalový program. Zakladatelem festivalu je Martin Prokeš, hlavním pořadatelem je hudební agentura Trifolium a Občanské sdružení Arbor. Spolupořadatelem je Město Česká Lípa. Festival je podporován Ministerstvem kultury ČR a Libereckým krajem. Velká část finanční prostředků je zajišťována ze soukromo ?podnikatelských zdrojů. Téma práce jsem si vybral z důvodu mé aktivní spolupráce s festivalem od roku 2007.
- Finsko a jeho hudební kulturaKonevalová, Silvia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Najuznávanejšou formou fínskeho umenia v zahraničí je bezpochyby hudba. Jej postavenie vo Fínsku je výnimočné. To možno sledovať v celkovej hudobnej infraštruktúre. Dominujúcou postavou fínskej hudby je už po dlhé roky skladateľ Jean Sibelius, avšak dnes má Fínsko niekoľko významných skladateľov , dirigentov, spevákov. Zvlášť fínska popová a rocková hudba dosiahla v poslednom období medzinárodné uznanie. Cieľom tejto práce je zoznámiť čitateľa s dôležitými faktami o fínskej hudobnej kultúre.
- Zvukový záznam a progresivita jeho distribuce na přelomu 20. a 21. stoletíVidomusová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Bakalářská práce obsahuje sedm kapitol, kde se jedna z nejzásadnějších věnuje aktuálním hudebním fenoménům ve virtuálním světě (Myspace, bandzone, Youtube). Práce samozřejmě vychází z historických základů a podává čtenáři přehlednou zprávu o vývoji zvukového záznamu od prvopočátku až doposud. Jelikož v naší zemi už od listopadu 2006 funguje legální stahování hudby, stala se klesající prodejnost CD a díky tomu i populárnější internetové obchody hlavním tématem této práce. Zároveň se snaží poukázat na různé nápady, jak zvrátit pokles v prodeji kompaktních disků a také jakým způsobem lze v dnešní době album vydat. Jako společný produkt serveru i-legálne.cz a bandzone.cz se představuje projekt Inkubátor, který pomáhá začínajícím kapelám, interpretům. Tudíž na závěr se poukazuje na to, že lidé se v hudbě neustále snaží objevovat něco nového.
- Serialita a její anticipace a reminiscence v procesu evropského melodicko-harmonického vývojeKrejča, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-10Tato práce se snaží vytvořit pokud možno ucelený pohled na serialitu, syntetizovat v sobě pohled analytický, částečně historický a také komparativní. Nastiňuje příčiny a důsledky jejího vzniku, popisuje její základní pravidla a možnosti práce s ní, hovoří o čelných představitelích, tvůrcích a pokračovatelích této metody, srovnává jiné přístupy ke kompozici s dvanácti půltóny temperované chromatiky, porovnává principy (metody) dosavadní organizace tónového materiálu. Protože serialita je metodou do jisté míry syntetickou (dílčím způsobem využívá množství organizačních principů a metod jí předcházejících) zaměřuje tato práce svou pozornost také na anticipace seriality. Pokouší se tyto dílčí principy a metody uvnitř seriality analyzovat a najít analogické příklady v průběhu předcházejícího historického vývoje hudebního jazyka. Serialita (dodekafonie) byla první, která ovlivnila novodobý hudební vývoj. Jako taková měla vliv na utváření hudebního jazyka následujících skladatelských osobností, které serialitu využívali a využívají v rámci svých vyjadřovacích prostředků na cestě hledání nejnovějšího způsobu hudebního sdělení a myšlení. Předkládaný text si take klade za cíl nastínit a částečně zmapovat tyto jevy. S trochou nadsázky je nazývá reminiscencemi seriality.
- Rejchův spis Ueber das neue FugensystemHavlíček, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-10Předmětem této práce je hudebně teoretický spis Antonína Rejchy Ueber das neue Fugensystem. Práce obsahuje faksimile tohoto teoretického díla, diplomatický přepis ze švabachu do moderního písma, český překlad a kritický komentář tohoto spisu. Součástí práce jsou dále analýzy témat a expozic všech fug Rejchova cyklu 36 fug pro klavír, úzce souvisejícího s uvedenou teoretickou prací.
- Ochrana autorského práva v EvropěTomášková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Cílem bakalářské práce je deskripce českých i zahraničních pramenů autorského práva a jejich vzájemná komparace s ohledem na celoevropský vývoj disciplíny autorského práva, koherence mezi kolektivními správci tuzemskými i celosvětovými. V neposlední řadě v této práci nechybí exkurz do diskutabilní oblasti nelegálního stahování obsahů autorských děl a jeho dopadu především na hudební průmysl. Tato práce má za cíl objektivně zhodnotit historickou i stávající situaci v oboru autorského práva, porovnat koncepce jednotlivých národních systémů, zanalyzovat prameny této právní disciplíny a také se kriticky vyjádřit k současné ochraně autorského práva v Evropě v kontrastu k celosvětovému technologickému vývoji. Klíčová slova: autorské právo, kolektivní správce, nelegální stahování, hudební průmysl
- Problematika nahrávání varhan z hlediska hudební režieKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-25Tato práce mapuje znalosti hudebního režiséra potřebné pro nahrávání varhan. Ty se pohybují od stavitelství varhan, přes dějiny hudby a zvukovou estetiku až po čistě praktické znalosti nahrávání a zpracování nahrávky. První kapitola se zabývá vývojem stavitelsví a zvukové estetiky varhan. Nástroje různých epoch se od sebe liší konstrukcí a představou o zvukové dokonalosti. Ve druhé kapitole jsou varhany představeny jako prostředek umělecké interpretace. Jsou popsány interpretační možnosti i jejich vývoj. Třetí kapitola pak popisuje průběh nahrávání varhan a zpracování nahrávky. V další kapitole se hovoří o dramaturgii CD a koncertu. Pátá kapitola obsahuje interpretační rozbor tří různých nahrávek jedné skladby.
- El Sistema: Jedinečný systém hudebního vzdělávání ve VenezueleRežová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Bakalářská práce zpracovává současné aktuální, avšak v českém prostředí ještě nepříliš diskutované téma unikátního hudebního vzdělávání ve Venezuele. Na pozadí venezuelských reálií se snaží poskytnout přehled o cíli, vývoji a současném stavu projektu El Sistema a jeho dopadech na venezuelskou společnost i na svět klasické hudby. Práce obsahuje také srovnání s českým systémem hudebního vzdělávání a portréty nejvýznamnějších těles a hudebníků vzešlých z El Sistema. Práce se snaží přinést materiál ke srovnání, zamyšlení a k podnícení diskuse o možné implementaci obdobného projektu v českém prostředí. Klíčová slova: hudební vzdělávání, Venezuela, El Sistema
- Studijní práce v nahrávacím studiuKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-25
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »