Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 49
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Improvizace jako tvůrčí postupKučera, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2006-06-09Tato práce mapuje historický vývoj fenoménu hudební improvizace, srovnává principy improvizace barokní a jazzové, zamýšlí se nad touto problematikou z hlediska pedagogického, dotýká se improvizačních postupů v nehudebních oborech a zmiňuje autorovy osobní zkušenosti a pohledy na hudbu vůbec.
- Symfonie Viktora KalabiseBrauner, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-18Tato bakalářská práce se věnuje symfoniím Viktora Kalabise s detailním rozborem jeho II. symfonie. Práce je rozčleněna do těchto kapitol. První kapitola pojednává o životě Viktora Kalabise. Druhá kapitola zahrnuje úvod a průřez Kalabisovými symfoniemi. Třetí a čtvftá kapitola obsahuje rozbor II. symfonie.
- J. B. Foerster: Ze ShakespearaVasilek, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-09Diplomová práce se zabývá jedním z vrcholných děl Josefa Bohuslava Foestera ( 1859 - 1951) , suitou Ze Shakespeara op. 76. Její první oddíl sestavuje na základě dostupných pramenů a literatury obraz vzniku a existence skladby- Věnuje se mj. i jejímu koncertnímu provozování, nahrávkám a zabývá se problematikou názvu. Druhý oddíl je analytický a vedle samotné hudební analýzy přináší také vhled do mimohudebního obsahu suity. Třetí oddíl je pak zaměřen na některé otázky její interpretace, přičemž vychází ze zkušeností získaných v praxi. K textu je připojena řada příloh, které mj. publikují části některých významných rukopisných a tištěných pramenů.
- Stabat Mater jako hudební formaŽidek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04Práce "Stabat Mater jako hudební forma" s rozborem Foersterovy kantáty pojednává o vzniku sekvence Stabat Mater dolorosa, básnické i obsahové struktuře, liturgickém zařazení a především o četnosti a typologii jejího hudebního zpracování. Pro dokreslení problematiky uvádí různé překlady a parafráze této proslulé básně do češtiny v kontextu strofických písní a zejména pak rozbor kantáty Stabat Mater, op. 56 z pera Josefa Bohuslava Foestera, který toto lyrické vokální dílo naplnil jednak formální jednotou v duchu ceciliánské reformy církevní hudby a jednak specifickým hudebně výrazovým obsahem.
- Koncert se symfonickým orchestremJouza, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04
- Amatérské pěvecké sbory plzeňského krajeVorlíček, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04Sborový zpěv, který má bezesporu v Čechách silnou tradici, se opět dostává ( alespoň v západních Čechách) do popředí zájmu hudbymilovné veřejnosti.Čím je tento zájem způsoben, co jej vyvolávalo v minulosti a jaké podmínky mu poskytuje současná společnost, to jsou hlavní témata následující práce. V jednotlivých kapitolách se budu snažit přiblížit činnost a repertoár jednotlivých sborů, jejich klady i zápory, nastínit problémy, které daný sbor nejvíce sužují. Na základě toho bych rád dospěl k obecně platnějším závěrům postihujícím alespoň zčásti problematiku sborového zpěvu Plzeňského kraje.
- Koncert se symfonickým orchestremVorlíček, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04
- Koncert se symfonickým orchestremŽidek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04
- Karel AnčerlJouza, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04Ve své práci jsem se zaměřil na osobnost českého dirigenta Karla Ančerla.Zamýšlím se nad jeho životním osudem i nad jeho profesní kariérou.V jeho osudu se zrcadlí dějinné zvraty dvacátého století.Karel Ančerl, jako málokterý český umělec, dosáhl na samé dno lidských možností v době svého věznění v koncenračních tábarech, ale přitom dosáhl také vrcholu dirigenstké kariéry jako šéf České filharmonie.Tato éra, která patří k vrcholům dějin České filharmonie, náhle končí v roce 1968, kdy Karel Ančerl odchází do exilu. Zde v roce 1973 umírá. V této práci jsem se také pokusil popsat v rámci možností jeho významné umělecké počiny.
- Srovnání interpretačních přístupů ke skladběKrausová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02V práci je analyzována problematika různých přístupů k interpretaci hudebního díla. Úvodní historický přehled si klade za úkol poukázat na proměny přístupů k interpretaci v průběhu hudebních dějin. Synchronní metodou nastiňuje autorka vývoj role interpretačního fenoménu od původního improvizačního vytváření hudby, přes předávání hudebního projevu ?ústní formou?, až k vytváření a zdokonalování hudebního zápisu. Druhá část se zabývá kategorizováním jednotlivých interpretačních přístupů, které dosud náleží k dnešnímu pohledu na interpretaci. Rozděluje je na přístup z hlediska současného, z pohledu historicky poučené interpretace a srovnává s přístupem tradičním a přístupem autorského pohledu a pohledem vycházejícím z hudebního textu. Definování kritérií jednotlivých problematik má pomoci interpretově při volbě mezi respektováním tradičně zažitých postupů anebo hledání původního zvukového tvaru.
- Problematika interpretace tří vrcholných Mozartových symfonií se zaměřenám na Symfonii g moll, K.V.550Štilec, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02Tato bakalářská práce se zabývá podrobnou analýzou vrcholných symfonií Wolfganga Amadea Mozarta s důrazem na Symfonii g moll. Pozornost je věnována přístupu dirigenta, interpretačnímu vypracování, instrumentačním odlišnostem, dynamice a dalším jevům. Velká pozornost je věnována i problematice tzv. autentické interpretace.
- Marek Štilec - interpretační výkonŠtilec, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02
- Andrea Krausová - interpretační výkonKrausová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02
- Jan Bubák: Bakalářský koncertBubák, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2010-06-11
- Jan Pelant - bakalářský koncertPellant, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04
- Michaela Rózsová - bakalářský koncertRózsová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04
- Valentina Shuklina - bakalářský koncertShuklina, Valentina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04
- Leoš Janáček - Glagolská mšePellant, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04Tato bakalářská práce se zabývá výkladem o vzniku Glagolské mše pro sóla, sbor, orchestr a varhany na staroslověnský text Leoše Janáčka. Dále se zaměřuje na analýzu a správnou výslevnost jejího textu. Především klade důraz na objasnění a vysvětlení rozdílnosti dvou různých existujících vydáních. Na jedné straně je to vydání prezentované britským muzikologem Paulem Wingfieldem a na straně druhé již všeobecně rozšířená verze Universal Edition.
- Instrumentální koncerty B.MartinůShuklina, Valentina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04Ve své diplomové práci na téma " Instrumentální koncerty Bohuslava Martinů " jsem se pokusila udělat přehledný a podrobný rozbor všech jeho koncertních skladeb. Zajímaly mě i časové a historické podmínky vzniku a původní interpreti, kteří většinou stáli u zrodu skadeb, jakožto další osud děl ( následující reprízy a vydání děl tiskem). Vyjma několika ne moc významných děl jsem udělala poměrně podrobný teoretický rozbor všech koncertů. V kapitole " Koncerty" jsem shrnula shodné prvky kompozice pro celou koncertantní tvorbu autora. V kapitole " Interpretace" jsem se snažila podívat na problematiku interpretací koncertů z hlediska dirigentského a také sdělit své vlastní zkušenosti z nácviku Rhapsody - Concerto pro violu a orchestr, který jsem dirigovala na svém bakalářském koncertě.
- N.A.Rimskij- Korsakov:Život a dílo se zaměřením na operní suity.Kománek, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04Práce si vytkla za cíl zmapovat život a tvorbu jednoho ze zakladatelů moderní ruské hudby Nikolaje Andrejeviče Rimského - Korsakova a zasadit jej do celkového kulturně- historického kontextu přerevolučního Ruska druhé poloviny 19.století. Věnuje se také částečně okolnostem vzniku tvůrčí skupiny Mocná hrstka a jejímu zakladateli M.A. Balakirevovi. Za uzší vymezení byla zvolena nepříliš zmapovaná oblast Korsakovových operních suit s analytickým rozborem suity z jeho vrcholné, předposlední opery Legenda o neviditelném městě Kitěži a panně Fevronii.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »