Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 239
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- W.A.Mozart - Rozbor Koncertu Es-dur pro lesní roh a orchestr (KV447)Matlasová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Ve své bakalářské práci jsem se zabývala rozborem koncertu W. A. Mozarta pro lesní roh a orchestr Es dur, přičemž první dvě kapitoly jsou věnovány životu a dílu tohoto autora.
- Výrazné ženské osobnosti ve vývoji klarinetové hryPelikánová, Milena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15V dnešní době je již cela normální vidět ženy v mužských povoláních různých oborů, mezi něž bezesporu patří i hudba. Blíže specifikováno hru na dechové nástroje jako je flétna, hoboj, klarinet, fagot, trubka, lesní roh, ale dnes i trombon a tuba, jsme si dříve nedávali vůbec do souvislostí se ženou. Dnes je tomu jinak. Nejen vývoj těchto nástrojů, ale i vývoj ve společnosti dává ženám vyniknout v těchto disciplínách.
- Improvizace jako cesta hráčského rozvoje ve vztahu ke koncertní praxiKozderka, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Tato práce se zabývá možností využití improvizace jako cesty rozvoje hráčské osobnosti směrem ke kreativitě. Její prohloubení vede k obohacení koncertní praxe o nové podměty vzešlé z improvizace.
- Tuba a jazzRadová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Bakalářská práce ?Tuba a jazz? pojednává o historickém průřezu dějinami jazzu s ohledem na použití tuby v nich. Nastiňuje možnosti výuky tubisty v oblastech jazzového frázování, vedení basové linky a improvizace. Obsahuje jmenný seznam světových jazzových tubistů s jejich životopisy.
- Historický vývoj trubkyMaroul, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Tato práce popisuje vývoj trubky od nejstarších pravěkých a starověkých
- TrémaMakarovič, Jozef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15V tejto práci sa venujem problematike trémy. Práca predstavuje určitý prehľad
- Souček Jan : Bakalářský koncertSouček, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-05-25
- J. A. Koželuh - Koncert pro fagot C durSoukal, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Ve své bakalářské práci jsem se rozhodl zaměřit na Koncert C dur pro fagot J. A. Koželuha a na jeho osobnost. Značná čáct textu je věnována jeho životu a tvorbě. Poté následuje hudební a interpretační rozbor.
- KoncertNeuszerová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-08
- Triebenekl Jan : Bakalářský koncertTriebenekl, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25
- Svitáková Eva : Bakalářský koncertSvitáková, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25
- Mochanová Helena : Bakalářský koncertMochanová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25
- Rozbor koncertu F dur pro fagot a orchestr C. M. von WeberaDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na osobnost Carl Marii von Webera. Značná část textu je věnována jeho životním osudům a tvorbě, dále potom rozboru konkrétního díla - Koncertu F dur pro fagot a orchestr a to jak po stránce harmonické tak i formální.
- Dunglová Marie : Bakalářský koncertDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25
- Altový trombonTriebenekl, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Tato diplomová práce pojednává o užití altového trombonu v rámci různých historických epoch a o jeho vývoji, během nějž získal daný nástroj svou dnešní podobu. Rovněž se zabývá otázkou použití tohoto nástroje pro provedení prvního partu v trombonové skupině v orchestru a popisuje konkrétní situace, kdy tomu tak být nemohlo. Současně s altovým trombonem se má bakalářská práce nevyhne ani sledování nástroje tenorového, který je s tématem úzce spjat.
- F. Benda - Koncert E moll - Doba "zlatého věku flétny"Svitáková, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Práce se zabývá rozborem flétnového koncertu Františka Bendy e moll, v souvislosti s dobovým pozadím vyniku skladby na rozhraní baroka a klasicismu. Seznamuje s životem a tvorbou Františka Bendy. Shrnuje vývoj příčné flétny během osmnáctého století. Zachycuje dobu zlatého věku flétny a snaží se odhalit příčiny jejího rozkvětu v tomto období. Uvádí vybrané skladby pro flétnu z tohoto období.
- Flétna ve spojení s kytarouMochanová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Tématem mé bakalářské práce je "Flétna ve spojení s kytarou", které jsem doplnila podtitulem "Histoire du Tango Astora Piazzolly". Práce je zaměřena na problematiku komorního dua flétna a kytara, přičemž se v jednotlivých kapitolách zabývám jeho historií, uvádím nejznámější autory a literaturu a snažím se osvětlit interpretační problémy. V tomto směru čerpám především z vlastních zkušeností. V druhé části práce se pak soustřeďuji na hudební osobnost Astora Piazzollu, jeho biografii, dílo a přínos. V poslední kapitole pak píšu o jeho skladbě "Histoire du Tango". Tam se zaměřuji především na obsahovou část a původ díla a také na nejrůznější způsoby interpretace.
- Soukal Libor : Bakalářský koncertSoukal, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25
- Tvorba francouzských autorů pro hoboj po roce 1850Souček, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Tato práce se věnuje skladatelům francouzské národnosti jejichž činnost spadá alespoň zčásti do období od 2. poloviny 19. století do poloviny 20. století, tedy přibližně do let 1850 ? 1950. Jsou zde zařazeni i autoři narození počátkem 20. století, kteří výše uvedené časové období překračují. Práce popisuje jejich hobojový repertoár: sólové, koncertní a komorní skladby a významné party v symfonických a operních dílech. Zaměřuje se na problematiku jejich obtížnosti, užití a interpretace. Práce obsahuje fotografie skladatelských osobností a několik notových příkladů.
- Hoboj v tvorbe slovenských skladateľov 20. storočiaNeuszerová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-03Cieľom mojej bakalárskej práce ?Hoboj v tvorbe slovenských skladateľov 20. storočia? bolo vytvoriť akýsi prehľad či chronologické usporiadanie slovenských skladieb 20. storočia pre hoboj. Moja práca sa skladá z troch hlavných častí. Prvú tvorí stručný prehľad hudobného života na Slovensku v 20. storočí (po roku 1918 a po roku 1945). V ďalšej časti sa v abecednom poradí nachádza zoznam a stručný životopis skladateľov, v ktorých tvorbe sa objavujú skladby pre hoboj. Pod životopismi skladateľov sú vždy umiestnené názvy skladieb pre hoboj, ktoré autor skomponoval. Tretiu ? ťažiskovú časť tvoria samotné skladby pre hoboj ? ich popis, charakteristika či poznatky ku ktorým som dospela pri ich ?analýze?. Dúfam, že moja práca by v budúcnosti mohla poslúžiť čitateľom, najmä hobojistom zorientovať sa v tejto oblasti a snáď by mohla inšpirovať k zaradeniu niektorých skladieb do svojho koncertného repertoáru.