Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 58
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Evropská unie hudebních soutěží pro mládež (EMCY) a její členové v České republiceChmelár, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06V této práci se věnuji Evropské unii hudebních soutěží pro mládež (ve zkratce EMCY), která zastřešuje po celé Evropě více než 50 hudebních soutěží pro mladé interprety. Rád bych popsal její činnost, vysvětll na jakém principu funguje, kdo se může stát jejím členem, jaké jsou její hlavní aktivity a způsob jejich realizace. U hudebních soutěží pro mládež v ČR, které jsou jejími aktivními členy, jsem se zaměřil na základní charakteristiku a jejich jedinečnost.
- Marketing a public relations na mezinárodním operním festivalu Smetanova LitomyšlMeravý, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Tato práce popisuje oblast marketingu a public relations na festivalu Smetanova Litomyšl a jejich specifičnosti. Začíná v roce 1992, kdy se festivalu dostalo profesionálního vedení. Práce se zabývá festivalovou reklamou, grafickým designem festivalových publikací, způsobem informování publika a sebeprezentací festivalu. Snaží se poukázat na některé zvláštnosti tohoto tradičního festivalu ve vztazích s veřejností jak Pardubického kraje, tak celé České republiky.
- Mezinárodní spolupráce a zahraniční prezentace umění a kultury ČRPalánová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Prezentace české kultury a umění v zahraničí probíhá ve dvou základních liniích - na bázi soukromé a vládní. Ve své práci jsem se soustředila na roli státu a vládních institucí v této oblasti, na pozici kultury jako takové ve společenské struktuře a zároveň na pozici zahraniční prezentace a mezinárodní spolupráce v koncepcích kulturní politiky a v systému financování kultury. Práce je rozdělena v podstatě do dvou částí - nejprve hledáv ve státní struktuře zázemí pro domácí projekty, které tvoří základ pro kvalitní zahraniční prezentaci ("aby bylo co prezentovat"), a podporu pro projekty mezinárodní spolupráce, poté se zabývám "marketngovou strategií ČR", zahraniční politikou v oblasti kultury, tím, jak vláda přistupuje k zahraniční prezentaci obecně a jaké místo zde hraje kultura. V závěru vybírám několik zajímavých paralel s Velkou Británií.
- Mezinárodní asociace uměleckých manažerů IAMA - 15. Mzn. konference IAMA 2005Kramplová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Magisterská práce se věnuje přede vším činnosti mezinárodní Asociace uměleckých manažerů IAMA (International Artist Managers´Association) a je členěna do několika kapitol a podkapitol, které shrnují historické důvody vzniku Asociace, věnují se jejímu poslání a činnosti, podrobně rozebírají podmínky členství a umožňují nahlédnout i do činnosti spřízněných institucí. Jakousi praktickou odezvou na úvodní spíše teoretickou kapitolou je kapitola o mezinárodní konferenci, kterou Asociace pořádala v roce 2005 v Praze. Vychází z mé osobní zkušenosti v roli koordinátora celé akce a měla by zmapovat přípravu a průběh mezinárodní konference. K atraktivitě kapitoly a k tomu, jak je asociace vnímána v českém prostředí, přispějí, jak doufám, také odpovědi na dotazníky českých delegátů. Důležitou součástí kapitoly z hlediska managementu jsou informace o sponzorství a rozpočtu celé akce. Poslední kapitola se zabývá českým prostředím, shrnuje historická východiska sdružování se a vychází především z verbálních pramenů zástupců jednotlivých vybraných asociací působících na domácí půdě. Snaží se zhodnotit důvody pro sdružování i přístup českých subjektů k aktivitám domácích asociací. Závěr shrnuje a hodnotí vyhlídky asociací jak u nás, tak ve světě.
- Filharmonie JenaBrůj, Zbyšek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Diplomová práce Filharmonie Jena se zabývá specifickým segmentem německého hudebního trhu - symfonickým orchestrem. Její první část seznamuje čtenáře se současnou situací v německých symfonických orchestrech. Uvedená fakta jsou objasněna historickými souvislostmi a těžištěm na vývoji po roce 1989, kdy došlo následkem společenského převratu ke sjednocení tehdejší Německé spolkové republiky s Německou demokratickou republikou a vzniku Spolkové republiky Německo. Zvláštní pozornost je věnována následným strukturálním změnám hudebních těles a jejich členění do tarifních tříd. Druhá část práce popisuje organizaci, strukturu a fungování veřejně financovaného regionálního orchestru Filharmonie Jena. Poukázáno je především na specifika spojená s právní formou tohoto tělesa a existencí individuální tarifní smlouvy mezi jeho zřizovatelem a orchestrem. Pomocí nástrojů marketingového mixu je popsán provoz celého orchestru a díky řadě statistických údajů ze zmíněného časového úseku, neschází ani zpětné ohlédnutí za posledními roky. Práci doplňují grafické diagramy, tabulky, fotografie a kopie interních neveřejných dokumentů, které se podařilo od vedení Filharmonie Jena pro tyto účely získat. Magisterská práce "Filharmonie Jena" má ambici být jedním z prvních tištěných dokumentů, umožnujících českému čtenáři nahlédnout do této oblasti německé hudební kultury, která ve zdejším povědomí často začíná a končí v Berlíně případně v Lipsku.
- Media relations v hudební oblastiVávra, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Cílem této práce je popis vztahu media relations jak v teoretické rovině, tak i jejich praktických aspektů. Hlavním úkolem oboru media relations je vést úspěšnou komunikaci se sdělovacími prostředky. Na základě této komunikace můžeme vystavět korektní vztahy s médii a pokoušet se využívat jejich síly a vlivu na veřejnost pro zdar našich marketingových aktivit. Jako takové jsou media relations v první části této práce popsány jako součást oboru public relations a zasazeny do obecného kontextu. V druhé části je pak věnována pozornost oboru media relations v hudební oblasti, konkrétně ve vztahu k hudbě vážné. Jsou zde uvedeny i praktické případové studie z hudební oblasti a vyhodnocena vlastní dotazníková anketa o nejběžnějších kanálech pro sdělení z hudební oblasti.
- Kruhy přátel hudby ve Zlínském krajiŠedivá, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06
- Podpora české hudební kultury z veřejných a soukromých zdrojůBačová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-28Podpora a rozvíjení kulturního dědictví je úkolem nás všech. Financování české hudební kultury je často diskutovaným problémem mezi producenty, organizátory i umělci samotnými s nutným přesahem mezi posluchače - "běžné občany" (ti jsou zároveň ti nejdůležitější, neboť z jejich daňových prostředků je de facto celý systém financován). Byly a jsou finanční prostředky poukazované na podporu kultury dostatečné či nikoliv? Jak si vede tzv. soukromý sektor v této oblasti a jaký může být jeho kulturotvorný nebo i ekonomický přínos? Jaká jsou rizika veřejného financování, jaké má výhody, co je smyslem tzv. veřejné služby umění? Předmětem této magisterské práce, která navazuje na údaje z mé předchozí práce bakalářské, je zmapování finančních prostředků, které byly poskytnuty Ministerstvem kultury ČR, kraji a městy v roce 2004 na podporu významných hudebních institucí v České republice a orientační přehled nejdůležitějších finančních toků a institucí v oblasti tzv. soukromé sféry s důrazem na hudbu a kulturu jako prostředek humanizace společnosti.
- Problematika nahrávání klavíruSuchý, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29Tato práce pojednává o aspektech nahrávání klavíru z pohledu hudebního režiséra. Jsou v ní zahrnuty základní informace týkající se historie tohoto nástroje. D8le je zde zkoumán vývoj klavírní literatury a odlišný přístup k nahrávání různých slohových epoch. Dalším bodem je různý nástrojový kontext, v němž se klavír nachází, rovněž s ohledem na nahrávací praxi. Jedna z kapitol je pak věnována jazzu, v němž klavír hraje rovněž velice významnou úlohu. Práce zahrnuje i několik zásadních informací, týkajících se zamikrofonování klavíru.
- K melodickému aspektu soudobé hudbyBakla, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29Předmětem práce je hudebně teoretické zkoumání melodického aspektu soudobé hudby, tj. především hudby vzniklé v posledních 30-50 letech s důrazem na progresivní, netradicionalistické tendence. Melodický aspekt je definován jako suma těch vlastností hudebních struktur, které jsou důsledkem utváření (strukturace) dotyčných struktur v melodické horizontále. První část práce se zabývá kritikou a přehodnocením tradičního pojetí melodiky jako hudebně teoretické disciplíny. Aktuálně navrhovaná rozšířená koncepce melodiky umožňuje efektivní zkoumání hudby soudobé i tradiční. Hlavním předmětem zájmu melodiky v rozšířeném pojetí není objektivní melodie jako v daném kontextu privilegovaná struktura, ale melodický aspekt coby vlastnost celku hudebních (super)struktur. Melodická strukturace přitom k tomu, aby byla platným předmětem zkoumání a úvah, nemusí být percepčně zjevná. Tato část práce obsahuje mj. univerzální definici melodie a zabývá se možnými hledisky, z jakých lze analyticky přistupovat k hudebním strukturám. Druhá část práce přináší typologii melodií, jejíž jednotlivé kategorie představují melodické typy s vyhraněnou morfologií. Melodické typy, které hrají důležitou kvantitativní i kvalitativní roli v soudobé hudbě, se vymezují jednak svými objektivními vlastnostmi, jednak tím, jak se jejich tvarovost odchyluje od norem tradiční melodiky. Poslední kapitola přináší též nástin možného třídění vícehlasých struktur s využitím typologie melodií.
- Studijní práce v nahrávacím studiuSuchý, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29
- Možnosti operací s hudebně-strukturními objektySvoboda, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-07Tato studie se zabývá nejprve různým dělením hudebního prostoru (kapitola I-III). Můžeme si jej rozdělit na dvě dimenze ? na zvukovou a časovou. Každou dimenzi si ještě izolovaně rozčleníme podle jejich struktury. V každé dimenzi se tak utvoří různé (zvukové a časové) objekty, určené buď konkrétní strukturou, nebo ? není-li možné strukturu stanovit ? konturou, popisující pouze tvar objektu. Teprve kombinacemi objektů z obou dimenzí vzniknou typy hudebních objektů. Takové, které jsou uvnitř neuspořádány, nazveme jako skupina. Permutací prvků skupiny vzniknou různé podoby s přesným uspořádáním, a takové objekty nazveme segmenty (kapitola IV.). V. kapitola je věnována operováním s hudebními objekty. Všechny operace se dělí na parciální, které probíhají jen v jedné dimenzi, a totální, které jsou aplikovány současně ve obou dimenzích. Např. jde o operace: transpozice, multiplikace, inverze, otáčení aj. Poznatky se využijí pro univerzální metodu analýzy soudobé hudby. Dovedeme tak určit typ hudebního objektu i jejich ?proměny? po operacích. Výsledně rozpoznáme celkové složení hudební skladby. Tyto poznatky se však mohou využít i opačně ? jako kompoziční postup, spočívající v tvoření objektů a operování s nimi.
- G. F. Händel a hudební management v Londýně v 18. stoletíHyksová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-10Snahou tohoto pojednání je v základních obrysech přiblížit fenomén italské opery a hudebního provozu v Londýně v první polovině 18. století s důrazem na ekonomické a organizační aspekty podstatně se lišící od dobové kontinentální praxe. Osobnost Georga Friedricha Haendela v sobě snoubí oba světy: zkušenosti s italskou hudební scénou i sbírání zkušeností a vytváření pro italskou operu vhodných podmínek na ostrovní půdě britské metropole.
- K otázkám hudebních pořadů v ČTNováková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Magisterská práce s názvem "K otázkám hudebních pořadů v ČT" se věnuje porovnání hudebních a hudebně dramatických pořadů vyrobených Hlavní redakcí hudebního vysílání v letech 1980 - 1990 s pořady vyrobenými Tvůrčí skupinou Radima Smetany a Vítězslava Sýkory v rámci Producentského centra uměleckých pořadů a Centrem divadelní a hudební tvorby vletech 2000 - 2005 z hlediska proměny obsahové formy a obsahové typologie pořadů (koncert, koncert s výkladem, symfonická hudba, komorní hudba, dechovka, jazz, rock). Dále byl porovnán Statut ČT s Ideově tématickými plány ČST z let 1980 - 1990 a Programovou směrnicí ČST 1986 - 1990.
- Nelineární čas a ticho v post-cageovské hudběOplištilová, Iva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-10Práce je zaměřena na problematiku neteleologických strategií při poslechu hudby. Jejich popis se opírá o fenomenologický přístup z perspektivy první osoby. Fenomenologická redukce je navržena jako exaktní metoda pro práci s jevy, kde nevyhovují klasické prostředky hudební teorie. Neteleologické skladby jsou uvedeny do souvislosti s Fraserovou teorií temporalit, konkrétně s temporalitami nelineárními. Vznik jevů charakteristických pro nelineární temporality je popisován jako prožitek, fenomenologicky, i z hlediska meteriálu, tedy jako kompoziční postup. Hlavní pojednávané pojmy jsou trvání, hudební objekt, kontinuita a gesto. Je kladen důraz na význam kontextu a rozsahu zorného úhlu posluchače, tedy na problematiku měřítek. Poslední kapitola se zabývá různými typy tich, která jsou rozlišována v závislosti na kontextu, v jakém jsou použita.
- Systém financovania kultúry v Spolkovej republike NemeckoKonevalová, Silvia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-08Systém takmer výlučne verejne financovanej kultúry Spolkovej republiky Nemecko je historicky podmienený. Vo vývoji Nemecka bolo umenie vždy podporované určitou vládou, nakolko slúžilo reprezentatívnym účelom. Tým vznikol prevažne systém štátom prevádzkovaných inštitúcií. Povinnosť štátu k podpore umenia v ústavnom znení krajiny chýba. Podpora umenia v rovine spolkových krajín náleží k kúloham, ktoré vníma štát ako záujmy verejného blaha (Art. 5 III GG). V komunálnej rovine spadá podpora umenia do oblasti dobrovoľných úloh. Takáto zákonná štruktúra sa ukazuje ako obtiažná u financovania kultúrnych inštitúcií, ktoré väčšinu svojich príjmov čerpajú z verejných prostriedkov komunálnej a spolkovej roviny. V konfrontácii s hospodárskou krízou, štrukturálnymi zmenami spoločnosti sa stavia budúci vývoj kultúrnej infraštruktúry Nemecka pred čoraz väčší otáznik.
- Postavení stanice Radio Ware v rámci Českého rozhlasuVidomusová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Předmětem diplomové práce je postavení veřejnoprávní stanice pro mladé - Český rozhlas Radio Wave. Práce popisuje zrod, vývoj, formát, poslechovost a současnou situaci, ve které se rádio nachází. Rozebírá okolnosti vypnutí jejího analogového vysílání, proces odvolání Václava Kasíka, rezignaci jeho nástupce Richarda Medka, kauzu Swastika Eyes, průběh možného návratu na FM, úlohu Rady ČRo a celkový stav jako speciální stanice Českého rozhlasu. Poté si klade si otázky týkající se budoucnosti v případě schválení zákona o vysílání Radia Wave na frekvenci. Součástí práce je rovněž obrazové představení propagačních aktivit a marketingový plán na rok 2010.
- Komorní orchestry v PrazeFryščáková, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Tato diplomová práce pojednává o sedmi komorních orchestrech působících v hlavním městě České republiky, Praze. Jednotlivé orchestry jsou stručně představeny, včetně historického pozadí. Hlavním tématem je zejména současné fungování a organizace. Velká pozornost je věnována abonentním řadám, jejich financování a propagaci. Práce má nabídnout vhled do problematiky provozování komorních orchestrů, poskytnout srovnání, upozornit na existující konkurenci a nastínit možnou budoucnost.
- K tektonickým principům hudby 20. a 21. stoletíKrejča, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Magisterská práce s názvem K tektonickým principům hudby 20. a 21. století se zabývá různými způsoby výstavby a členění hudebních struktur, uplatňujících se, v širokém slova smyslu, v soudobé hudbě, tedy v hudbě od roku 1920 až po současnost. Zároveň se snaží o jejich srovnání s kompozicemi dřívějšími. Hudební struktury zkoumá tato práce nejen z hlediska jejich utváření a formování, ale také z hlediska jejího působení na příjemce. Své poznatky se snaží uplatnit při formulaci zásad soudobé hudební analýzy a pomoci tak orientovat se v hudebních projevech nejen hudebním analytikům, ale všem příjemcům.
- Rejchovo pojetí fugyHavlíček, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Předmětem této práce je fuga v pojetí Antonína Rejchy. Fugou se Rejcha zabývá ve dvou svých spisech O novém fugovém systému a ve dvou částech Pojednání o vyšší hudební skladbě. V této práci se především věnuji druhému jmenovanému. Vedle překladu do češtiny uvádím i kritický komentář tohoto spisu a následně srovnání obou spisů z různých hledisek, čímž poukazuji na vývoj Rejchova myšlení v oblasti fugy.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »