Oddělení zvukové tvorby / Sound production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení zvukové tvorby / Sound production podle oponent "OTČENÁŠEK, Zdeněk"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dozvuk autentického prostoru a jeho nahrazení umělým dozvukemStratílek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Předmětem této písemné práce je dozvuk jako přirozený akustický jev v uzavřených prostorech využívaných pro hudební produkci a jeho nahrazení. První kapitola práce vymezuje dozvuk jako fyzikální jev a definuje základní pojmy. Druhá kapitola je věnonána dozvuku autentického prostoru, jeho charakteristice a specifickým vlastnostem. V další kapitole jsou popsány vlastnosti umělého dozvuku, jeho parametry a případné problémy. V této kapitole je také uvedeno, jak umělý dozvuk přizpůsobit. Čtvrtá kapitola práce se věnuje srovnání autentického a umělého dozvuku. Nalezneme zde vzájemné srovnání jejich parametrů, rozdíly při buzení stejným signálem, porovnání algoritmických a konvolučních dozvuků s dozvukem autentickým. Kapitola pátá pak dále uvádí požadavky na umělý dozvuk při auralizaci a také některé elementární estetické kategorie. Poslední kapitola této práce popisuje praktický experiment, který ověřuje platnost hypotézy nahrazení přirozeného dozvuku. Předmět experimentu spočívá v auralizaci zvukové ukázky z bezodrazové místnosti a nahrávacího studia. Cílem experimentu je simulovat dozvuk koncertního sálu.
- Dozvuk Sálu Martinů při tvorbě hudební nahrávkyHušek, Ludvík(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Tato práce se zabývá dozvukem autentických prostor a způsoby tvorby umělého dozvuku. Především klade důraz na použití konvolučního reverbu a metodiku nasamplování dozvuku reálného prostoru pomocí vytvoření jeho impulzní odezvy. Práce stručně popisuje vliv dozvuku uzavřených prostor na historický vývoj evropské vážné hudby a také historický vývoj umělého dozvuku, používaného při tvorbě hudebních nahrávek. Cílem práce je určit, zda je za použití současných technologií možné vytvořit umělý dozvuk odpovídající charakteru Sálu Martinů, který bude dosahovat potřebné estetické kvality pro použití v tomto stylu hudby. Výsledek závěrečného experimentu potvrzuje, že umělý dozvuk pořízený metodou impulsní odezvy je zestetického hlediska při tvorbě stylizované hudební nahrávky kvalitativně srovnatelný s autentickým dozvukem.
- Odebráno
- Směrovost vyzařování hlasu u operních a popových zpěvačekPodzimková, Iva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-06Práce se zabývá popisem systematických rozdílů směrových vyzařovacích vlastností mezi sopránovými operními a popovými zpěvačkami. Po velmi stručném shrnutí vybraných významných studií o směrovosti vyzařování lidského hlasu, které byly zaměřené i na jiné disciplíny, než na zpěv, popisuje celý proces měření v bezodrazové místnosti a výsledky prezentuje v jednotlivých samohláskách i v celé písni. Součástí je poslechový test, který zkoumá funkčnost teoretických preferencí směru mikrofonu v praxi a slouží jako model pro navazující práci, pro niž jsou zde uvedena rovněž další doporučení.