Oddělení zvukové tvorby / Sound production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení zvukové tvorby / Sound production podle oponent "PINKAS, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Jan Zázvůrek_:_Hudební nahrávkaZázvůrek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Nahrávka alba skupiny All Star Refjúdží Band pod vedením Michaela Romanyshyna, žánrově zařaditelná do kolonky world music. Písně v sobě obashují vlivy americké, české, kurdské, čínské, gruzínské, maďarské a švýcarské kultury.
- Jindřich Kravařík: Hudební nahrávkaKravařík, Jindřich(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Hudební nahrávka vokálního uskupení Queentet
- Michal Hodan: Hudební nahrávkaHodan, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Profilvé CD Marie Kozákové Výběr 8 židovských písní Zdeněk Šesták - Co to zvoní, co to cinká - Výběr Jiří Doubek - Na sukýnky Marek Kopelent - Černé a bílé slzy
- Nahrávání bicích nástrojůKrůšek, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Práce se zabývá zvukovým obrazem soupravy bicích nástrojů (dále jen bicí soupravy) a jeho přenesením do podoby nahrávky. Zaměřena je však především na samotný nahrávací proces a srovnání vnímání tohoto procesu ze strany bubeníka a zvukaře. Práce obsahuje krátkou historii bicí soupravy a jejího snímání, také však dnešní nejvyužívanější způsoby nahrávání tohoto nástroje. V druhé části pak pomocí rozhovorů s bubeníky a zvukaři zachycuje, jestli a jakým způsobem se jejich pohledy na danou problematiku mohou lišit. Cílem této práce je tedy analýza vzájemné spolupráce bubeníků a zvukařů, jejich odlišných zkušeností, přístupu a očekávaného zvukového výsledku při nahrávacím procesu.
- Problematika malých nahrávacích studií v ČRMužík, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Tato práce prezentuje problematiku malých nahrávacích studií zaměřených na záznam zvuku v ČR. Jedná se o moderní, rychle se rozvíjející oblast zvukových studií, která doposud nebyla seriózním způsobem zmapována. V první části popisuje malá nahrávací studia, důvody jejich vzniku, rozdíly mezi malými a velkými studii. Druhá část je zaměřena na zpracování a vyhodnocení sebraných dat z osobních návštěv studií. Popisuje současné problémy, nabízené služby, vybavení a odbornost majitelů. Data byla sebrána při osobní návštěvě všech uváděných studií v této práci. Na závěr práce předkládá virtuální model statisticky průměrného malého nahrávacího studia v České republice.
- Umělecké aspekty dynamických úprav signálu v hudebních nahrávkáchKravařík, Jindřich(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Práce se zabývá dopady dynamických úprav signálu na výsledný vjem. Diskutuje problematiku potřebného dynamického rozsahu nahrávek podle typu hudby a vzhledem k souboji potřeb daného zaznamenávaného díla a vlastností, které zaručují kvalitní reprodukci nahrávky v reálných poslechových podmínkách.
- Úvod do problematiky barvy zvuku barokních a moderních houslíKlimeš, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Práce se zabývá konstrukčními rozdíly houslí barokního a moderního typu, propojením těchto rozdílů s objektivními akustickými poznatky a jejich vlivem na barvu zvuku. Obsahuje: organologické shrnutí vývoje nástroje do 17. století, popis základních akustických principů tvorby zvuku na houslích, organologické shrnutí konstrukčních změn od baroka po současnost a jejich částečné projení s hudební akustikou. Poslední kapitolou je pak vlastní výzkum. Zde jsou porovnávána spektra harmonických složek jednotlivých tónů nástrojů barokních a moderních a jejich směrové vyzařovací charakteristiky. Vyvozené závěry jsou pak dány do souvislosti se subjektivním popisem barvy zvuku.
- Úvod do problematiky nahrávání v autentických akustických prostoráchStratílek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Tato písemná práce monitoruje jednotlivá specifika vzniku zvukových nahrávek mimo nahrávací studio, tedy v autentických prostorách koncertních sálů, zámků, klášterů, chrámů apod. Jsou zde uvedeny hlavní argumenty na obhájení a osvětlení tohoto způsobu práce, dále jaký je vztah nahrávané hudby k akustickému prostoru, hlavní kritéria pro hodnocení prostoru a jeho působení na interpreta včetně estetických hledisek. Popsány jsou také podstatné zásady pro výběr autentického prostoru vzhledem k nahrávané hudbě a jejímu slohovému období. Kapitola o technickém vybavení demonstruje hlavní rozdíly vybavení klasického nahrávacího studia a nahrávání mimo studio z pohledu záznamu, filosofie mixáže i použití směrových charakteristik mikrofonů. Na základě těchto odlišností poté práce upozorňuje na důležitost přípravy před natáčením, na otázky ohledně improvozované zvukové režie a v závěru se věnuje problematice rušivého hluku z okolí.
- Vybrané milníky v historii nazvučováníStředa, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-03Tato práce nabízí pohled na historický vývoj v oblasti ozvučování živých hudebních vystoupení. Prezentován je vývoj technologie počínaje prvním záznamem zvuku, přes první reproduktory k prvnímu live ozvučení mluveného projevu. Následuje chronologické představení vývoje ozvučování koncertů, díky nimž se etablovala profese FOH zvukaře, monitorového zvukaře, systémového inženýra, ale také produkčních společností a distributorů a pronajímatelů techniky. Práce blíže seznamuje se systémem The Wall of Sound, který byl ve své době výjimečný. Přehled historického vývoje ukončují technologické změny navazující na příchod digitálního zpracování zvuku. Současný pohled na ozvučování je ukázán na konceptu a realizaci ozvučení olympijského stadionu během třicátých letních olympijských her v Londýně v roce 2012.
- Zvukově-estetické koncepce v oblasti akustického komorního jazzuKošulič, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-12Předkládaná práce je zaměřena na zvukově-estetické koncepce nahrávek v oblasti komorního akustického jazzu. Definuje různá kritéria, pomocí kterých lze na problematiku estetické koncepce jazzové nahrávky nahlížet. Několik výrazných, ustálených a úspěchem na hudebním trhu prověřených vybraných estetických koncepcí práce stručně rozebírá. Významovým jádrem práce je pak část věnující se praktické realizaci různých estetických koncepcí při nahrávání jazzové hudby. Kvalitativní výzkum, jehož výsledky tato část práce prezentuje, proběhl formou pozorování doplněného diskusí v ohniskové skupině složené z jazzových hudebníků. Přináší informace o názorech hudebníků na jednotlivé části procesu vzniku jazzových nahrávek a praktických zkušenostech a poznatcích ze série jazzových natáčení. Pozastavuje se také nad problematikou komunikace mezi hudebníky a zvukovými mistry. Významným dílčím cílem, který práce splnila, je otevření diskuse nad zvukově-estetickou problematikou mezi jazzovými hudebníky a zvukovými mistry.