Oddělení zvukové tvorby / Sound production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení zvukové tvorby / Sound production podle oponent "SYROVÝ, Václav"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Fréderic Woff: Hudební nahrávkaWoff, Frédéric(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-20Album CD
- Mastering: Poslední technická a umělecká modifikace zvuku nahrávkyWoff, Frédéric(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-20Tato práce pojednává o dějinách masteringu, zabývá se teorií, používanými technickými zařízeními a praktickými problémy řešenými v praxi, včetně různých omezení v oblasti masteringu. Poslední část této práce se dotýká filosofie, deontologie a etiky v masteringu.
- Předmět "Základy akustiky a snímací techniky" na konzervatořiMužík, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Tato práce prezentuje koncepci předmětu "Akustika a základy snímací techniky". V samostatných kapitolách popisuje jeho osnovy, vhodnou učebnu a její technické vybavení, přístup ke studentům a nutnost přizpůsobení tohoto ve své podstatě technického oboru hudebníkům. Obsahuje podrobný soupis vykládané látky a u vybraných témat i návody na vytvoření praktických pokusů, které vedou studenty k lepšímu zapamatování dané problematiky. Vzhledem k tomu, že se jedná o nový předmět, který nemá pevně stanovené osnovy v rámci všeobecného vzdělávání na konzervatořích, může posloužit jako vodítko pro budoucí pedagogy tohoto předmětu.
- Srovnání přístupů nahrávání odlišných typů hudbyHodan, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Tato práce se snaží postihnout základní rozdíly v přístupu k nahrávání a zpracování hudebních snímků různých žánrů v oblasti artificiální a non-artificiální hudby. Jednotlivé kapitoly jsou zaměřeny na problematiku daného tématu v různých fázích vzniku nahrávky ? od výběru vhodného prostoru až po výsledné zpracování snímku. Kromě srovnání přístupu technického je část této práce věnována i otázce pojetí a stylizace zvukového díla. Cílem je také poukázat na odbornost, se kterou musí být vykonávána zvukařská praxe bez ohledu na konkrétní hudební žánr. Je zřejmé, že v každé hudební oblasti je zákazníky (posluchači) žádána nejvyšší možná kvalita zvukového díla, které se zde stává obchodním artiklem.
- Stereofonní mikrofonní systémy v akustickém prostoruHadraba, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Tato práce nabízí bližší analytický pohled na stereofonní mikrofonní systémy a základní principy lokalizace zdánlivých zvukových zdrojů na stereofonní bázi: časový rozdíl mezi signály ∆t a rozdíl signálových úrovní ∆L. Základ práce tvoří akustické měření v prostorách koncertního sálu, kde bylo pomocí testovacích signálů změřeno více než 100 konfigurací mikrofonních systémů. Na výsledcích měření jsou představeny základní typy stereofonie: fázová, intenzitní a smíšená. U každého typu stereofonie je dokumentován vliv parametrů mikrofonních systémů (velikost báze, odklon mikrofonních os, volba směrové charakteristiky atd.) na zachycený rozdíl ∆t a ∆L. Práce umožňuje blíže studovat principy lokalizace u stereofonních systémů a rozsah jejich platnosti v akustickém prostoru.