Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "BĚLOR, Roman"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 21
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Business plán: hudebně-taneční klubSluková, Karla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-13Tato bakalářská práce s názvem Business plán: Hudebně-taneční klub se zabývá vytvořením podnikatelského plánu klubu, ve kterém se bude propojovat živá hudba a tanec. Klub by se měl specializovat na taneční styly salsa, swing, argentinské tango a latinskoamerické tance. Cílem práce je zhodnocení reálnosti tohoto podnikatelského záměru. V první části práce teoreticky popisuji a rozebírám, co je to podnikatelský plán a jaké jsou jeho náležitosti, v druhé části specifikuji můj podnikatelský záměr a zkoumám historii a potenciál jednotlivých stylů. Ve třetí praktické části zpracovávám samotný business plán, včetně finanční analýzy. Na jeho základě v závěru práce vyhodnotím životaschopnost a rentabilitu zamýšleného hudebně-tanečního klubu.
- Databáze koncertních sálů v PrazeKoutná, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-05Text této práce je dokumentací k praktickému projektu databáze Koncertní sály, jenž je uveřejněn na internetu na adrese www.prehled.net/koncertni-saly. Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit nástroj napomáhající hudebním pořadatelům k vyhledání vhodného sálu pro jejich projekt. Databáze obsahuje technické detaily prostorů pro hudbu vPraze a některých koncertních síní v regionech a umožnuje vyhledávání podle nejrůznějších parametrů.Součástí textu je kromě popisu tvorby této internetové aplikace také část týkající se porovnání parametrů významných sálů v ČR a dále pasáž, týkající se zmapování netradičních prostorů pro provozování hudby v Praze.
- El Sistema: Jedinečný systém hudebního vzdělávání ve VenezueleRežová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Bakalářská práce zpracovává současné aktuální, avšak v českém prostředí ještě nepříliš diskutované téma unikátního hudebního vzdělávání ve Venezuele. Na pozadí venezuelských reálií se snaží poskytnout přehled o cíli, vývoji a současném stavu projektu El Sistema a jeho dopadech na venezuelskou společnost i na svět klasické hudby. Práce obsahuje také srovnání s českým systémem hudebního vzdělávání a portréty nejvýznamnějších těles a hudebníků vzešlých z El Sistema. Práce se snaží přinést materiál ke srovnání, zamyšlení a k podnícení diskuse o možné implementaci obdobného projektu v českém prostředí. Klíčová slova: hudební vzdělávání, Venezuela, El Sistema
- Fungování hudebních interpretačních kurzů se zaměřením na Mezinárodní letní klarinetové kurzy Domažlice a Mezinárodní interpretační kurzy Ostrava.Čermáková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-08Bakalářská práce Fungování hudebních interpretačních kurzů se zaměřením na Mezinárodní letní klarinetové kurzy Domažlice a Mezinárodní interpretační kurzy Ostrava se zaměřuje především na pořadatelskou stránku konkrétních příkladů interpretačních a mistrovských kurzů. Od doby, kdy princip mistrovských kurzů začal praktikovat maďarský virtuos Franz Liszt se z kurzů stala důležitá součást vývoje každého mladého hudebního interpreta. Tato práce se na konkrétních příkladech snaží ukázat jak mohou interpretační kurzy vzniknout a co vše je nutné zařídit pro jejich plynulý průběh. Oba konkrétní případy mají svou specifickou náplň a cíl. Pořadatelsky snazší cestu zvolila v případě kurzů v Domažlicích Ludmila Peterková. Zve si ze zahraničí jen jednoho lektora a specializuje se na mladší účastníky kurzů. Naproti tomu Igor Františák, hlavní organizátor kurzů v Ostravě, má před sebou každý rok těžký úkol ve vyrovnání finančních nákladů za všechny zahraniční lektory, kteří jsou na kurzy zváni. Takové interpretační kurzy ale zas dokáží přilákat o mnoho víc zájemců ze stran starších studentů i profesionálů.
- Granty EU ve vztahu k financování kulturních projektů na území ČRHyksová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-05Cílem této práce je seznámit se se strukturouEvropské unie obecně, podrobněji s financováním kultury prostřednictvím grantových programů Culture 2000, v náznaku s jeho nástupným programem Culture 2006 a zmapovat finanční zdroje získané v posledních letech na financování projektů s českou účastí.
- Hudba tisíců - Mahler Jihlava. Historie a současnost mezinárodního hudebního festivalu.Kroužková, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-08Práce se zabývá především historií, fungováním a financováním Mezinárodního hudebního festivalu Hudba tisíců - Mahler Jihlava.Zahrnuje přehled jednotlivých ročníků, dramaturgické záměry, propagaci festivalu, pořadatele a finanční zajištění. Detailně rozebírá projekt Gustav Mahler Jubilee 2010/2011. Zabývá se také osobností Gustava Mahlera a částí jeho života stráveného v Jihlavě. Je zde shrnutí, jak Jihlava a kraj Vysočina uctívá památku světového skladatele. Samostatná kapitola se zaměřuje na vývoj festivalu obecně, výběr největších světových i českých festivalů, jejich vznik a zaměření.
- Koncepce moderního orchestru mladýchTrojan, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Tato bakalářská práce se zabývá postavením klasické hudby v současné společnosti, zvláště potom jejím vnímáním mladou generací. V úvodní kapitole se autor pokouší sestavit profil současného posluchače z mozaiky vybraných sociologických a statistických výzkumů, jež následně doplňuje o poznatky z anketních setkání se zástupci mladé generace posluchačů. Dále jsou analyzovány dva významné počiny v oblasti popularizace klasické hudby - proslulé "Koncerty pro mladé publikum; Leonarda Bernsteina a aktuálně probíhající "Keeping score; dirigenta Michaela Tilson Thomase. Jestliže Leonard Bernstein dokázal naplno využít výhod tehdy nejmodernějšího média - televize - dnešní propagátoři klasické hudby hojně využívají internetu, jehož přínosu se věnuje celá následující kapitola. Na základě podrobného zkoumání webových prezentací světových orchestrů autor vyslovuje zásady a předpoklady budování úspěšného vztahu posluchače a orchestru prostřednictvím webu. Závěrečná kapitola přínáší shrnutí získaných poznatků a představuje konkrétní nápady uplatnitelné při rozvoji komorního orchestru se zvláštním zřetelem k propagaci klasické hudby mladé generaci.
- Kulturní a tržně-ekonomická hlediska přenosů operních představení z Metropolitní opery v New Yorku (MET)Krejča, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-08Bakalářská práce Kulturní a tržně-ekonomická hlediska přenosů operních představení z Metropolitní opery v New Yorku (Met) si klade za cíl zmapovat jeden z produktů Metropolitní opery v New Yorku, produkt přímých přenosů operních představení ve vysoké kvalitě rozlišení obrazu, produkt Live in HD. Její snahou je zachytit vývoj úspěšného produktu uplatňujícího se na kulturním poli v době blízké jeho vzniku, zároveň však v dostatečném odstupu pro to, aby mohla zachytit jeho rozvoj a výkonnost. Komparuje podmínky uplatnění produktu (v širším kontextu fungování kulturního trhu) v USA a v ČR, objasňuje principy fungování produktu, zkoumá distribuční i propagační síť potřebnou k jeho šíření a poukazuje na určité prvky a momenty jako na zdroj možné inspirace pro kulturní trh v České republice. Tato práce je v českém prostředí v tomto rozsahu zatím ojedinělá.
- Ochrana autorského práva v EvropěTomášková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Cílem bakalářské práce je deskripce českých i zahraničních pramenů autorského práva a jejich vzájemná komparace s ohledem na celoevropský vývoj disciplíny autorského práva, koherence mezi kolektivními správci tuzemskými i celosvětovými. V neposlední řadě v této práci nechybí exkurz do diskutabilní oblasti nelegálního stahování obsahů autorských děl a jeho dopadu především na hudební průmysl. Tato práce má za cíl objektivně zhodnotit historickou i stávající situaci v oboru autorského práva, porovnat koncepce jednotlivých národních systémů, zanalyzovat prameny této právní disciplíny a také se kriticky vyjádřit k současné ochraně autorského práva v Evropě v kontrastu k celosvětovému technologickému vývoji. Klíčová slova: autorské právo, kolektivní správce, nelegální stahování, hudební průmysl
- Osobnost manažera v oblasti vážné hudbyČabalová, Katarína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-13Cílem bakalářské práce bylo podrobně popsat osobnost hudebního manažera, sledovat jeho vývoj od dětství až po možnosti uplatnění, odlišit a zdůraznit jedinečné vlastnosti, jimiž musí disponovat, aby splnil alespoň základní předpoklady k tomu, aby se hudebním manažerem stal. Práce také upozorňuje na některé závažnější problémy, se kterými se česká kulturní scéna potýká, a které je nutné v budoucnu změnit. Práce byla sepsána na základě literatury o obecném managementu, o efektivitě řízení a druhá aplikační část čerpala především z literatury týkající se specializovaného kulturního a hudebního managementu a dalších publikací, zabývajících se problematikou kulturního manažerství. Určitou měrou jsou zde také zastoupeny subjektivní názory autorky z dosud nabyvších znalostí a zkušeností. Na základě informací uvedených v práci můžeme tvrdit, že z dlouhodobého hlediska je nutné přístup k hudebnímu manažerství radikálně změnit, zodpovědně přistupovat k jednotlivým fázím vývoje kvalitního hudebního manažera a vytvořit v Čechách velmi jednoznačně vymezený statut hudebnímu manažerství, které bude moci kvalitně spravovat české hudební národní dědictví.
- Projekt soukromé hudební školyŠvehláková, Zdeňka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Tato bakalářská práce je zaměřena na téma soukromých hudebních škol v České republice. Práce se skládá ze tří částí. První část pojednává o dějinách českého hudebního školství od středověku do 20. století. Druhá část se věnuje hudebnímu vzdělávacímu systému od roku 1989 do současnosti. Zahrnuty jsou všechny stupně školství: základní, střední (konzervatoře) a vysoké umělecké školy. Hlavní pozornost je zaměřena na základní stupeň hudebního školství, především na porovnání státních škol, soukromých škol a dalších forem uměleckého vzdělávání v České republice. Třetí část je věnována tématu založení soukromé hudební školy. Cílem je popsat postup při zakládání firmy, nezbytné předpoklady podnikatele a povinnosti spojené s podnikáním v České republice. Dále jsou uvedeny formy marketingu školy a postup při hledání klientů i vhodných zaměstnanců.
- Proměny hudebního průmyslu po roce 1989Reissmüllerová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat současnou situaci hudebního průmyslu v České republice a porovnat ji se situací ve světě a v poslední části s jinou oblastí, avšak úzce související, s filmovým průmyslem. Značná část analýzy je založena na statistikách a tiskových zprávách celosvětové Mezinárodní federace fonografického průmyslu a její české odnoži, Mezinárodní federaci hudebního průmyslu, obojí se zkratkou IFPI. Pro porovnání s filmovým průmyslem jsou zde primárně použity údaje a statistiky Unie filmových distributorů (UFD). Práce obsahuje velké množství tabulek, které pomáhají přehlednosti dané tématiky. Klíčová slova: hudební průmysl, hudební vydavatelství, obrat, podíl na trhu, prodej fyzických nosičů, digitální prodej, filmový průmysl, prodej DVD.
- Realizace koncertu THE TENORSBoháčová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-13Tato práce se zabývá charakteristikou prolínání žánrů opery a popu a následně popisuje vznik uskupení Tři tenorů, kteří se stali pro tento trend ikonou a vytvořili fenomén. Praktická část se zabývá reálným popisem příprav, průběhu a zhodnocení koncertu s úspěšným kanadským uskupením The Tenors, jež vychází právě z již zmíněného trendu prolínání žánrů a fenoménu Tří tenorů.
- Současná situace českých vydavatelství v nonartificiální hudbě.Kovalová, Terezie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-08Cílem této práce bylo zhodnotit současný vývoj českých vydavatelství v neartificiální hudbě, primáně za posledních pět let. Práce se také zabývá digitální produkcí, současnou situací v oblasti pirátství a ACTA a také se zabývá tématem ?Loudness war?. Práce je doplněna o rozhovor s předním českým producentem Janem P. Muchowem.
- Společenské centrum UFFO - nová tvář české kulturyKasík, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-15Bakalářská práce ?Společenské centrum Uffo ? nová tvář české kultury? si klade za cíl zmapovat všechny aspekty činnosti kulturní instituce, která disponuje novým, v rámci České republiky ojedinělým prostorem, polyfunkčním centrem Uffo, otevřeným v září roku 2010 v podkrkonošské metropoli Trutnově. Na základě seznámení s důvody vedoucími k faktické realizaci centra, a prostřednictvím využití moderních trendů řízení v jednotlivých oblastech činnosti organizace, konkrétně ve sféře dramaturgie, marketingu a ekonomiky, se snaží zprostředkovat netradiční a inovativní náhled na vedení kulturní instituce. Výsledky práce mohou prakticky využít vedoucí pracovníci organizací činných v oblasti kultury, přínosná ale může být i dalším, především programovým, marketingovým, PR a fundraisingovým pracovníkům.
- Srovnání ekonomického provozu Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města PrahyKrálová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-08Stěžejními body mé práce jsou části zabývající se ekonomickým provozem Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města Prahy a spoluprácí těchto dvou institucí. Abych se mohla věnovat tématu Srovnání ekonomického provozu Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města Prahy, musela jsem nejprve uvést historické zázemí všech zúčastněných škol. Poslední kapitola týkající se porovnání gymnaziálního studia s hudebním zaměřením s konzervatořemi v České republice je již jen poslední zajímavostí týkající se hudebních tříd Gymnázia Jana Nerudy. V průběhu letošního roku, došlo k přetvoření hudebních tříd Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města Prahy v novou instituci pod názvem Gymnázium a Hudební škola hlavního města Prahy. I přes to, že Gymnázium a Hudební škola hlavního města Prahy bude i nadále raritou v Českém školství, není důvod se domnívat, že by došlo k jejímu zániku.
- Strategický management v malých uměleckých organizacíchŽák, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-13Cílem této bakalářské práce je představit teoretické minimum z oblasti strategického managementu aplikovatelného v chodu malých uměleckých organizací. Zázemí autorů použité literatury a dalších informačních zdrojů je (až na výjimky) ne-umělecké. Stěžejní část je věnována přínosu M. Portera (teorie konkurenčních výhody), W. Chan Kima a Reneé Mauborgne (Blue Ocean Strategy) a okrajově také M. Kaiserovi (strategické plánování v umění). Popsané teoretické koncepce jsou přiblíženy na řadě reálných příkladů kulturních organizací. Zvláštní důraz je kladen na globální význam internetu a informačních technologií. Ze stejného důvodu jsou do skupiny malých uměleckých organizací zařazeny také startupy.
- Symposium hudebního managementu, Praha 2014Dekoj, Viktor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-13Práce se věnuje organizaci Symposia: UMĚNÍ | HUDBA | MANAGEMENT v roce 2014 na půdě Hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění v Praze. Symposium hudebního managementu se uskutečnilo ve dnech 14. a 15. dubna 2014. Jeho program byl rozdělen na přednášky pro odbornou veřejnost a praktickou část určenou studentům hudebního managementu ze tří uměleckých vysokých škol - JAMU, AMU a VŠMU.
- Talichův komorní orchestrFryščáková, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Tato bakalářská práce pojednává o Talichově komorním orchestru, který byl založen v roce 1992 a jehož uměleckým ředitelem a dirigentem je Jan Talich ml. Popisuje a hodnotí vývoj orchestru za 16 let jeho existence a vyzdvihuje zajímavé dramaturgické počiny. Zaměřuje se na problematiku financování z veřejného a soukromého sektoru, produkční práce pří přípravě abonentních koncertů a na problematiku dramaturgie. Součástí práce jsou přílohy obsahující podrobnou dramaturgii významných koncertů, programy abonentních koncertů z posledních koncertních sezón (2005 ? 2008), podrobný soupis natočených CD, historické i nové titulky programů, výběr ze zaslaných log do konkurzu vyhlášeného v roce 1998 a historické a současné fotografie orchestru i Jana Talicha a ukázky kritik.
- Způsob financování vybraných evropských a amerických orchestrůMoravec, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-08Tato práce se zabývá nejen problematikou financování orchestrů, ale i kulturními systémy obecně, a to v rozdílných státech, společnostech a kulturách. Pro účely srovnání těchto systémů mezi sebou a zároveň pro určité vztaţení na poměry České republiky jsem vybral orchestry Wiener Philharmoniker, Berliner Philharmoniker a Concertgebouworkest v Amsterdamu jako zástupce kontinentální Evropy; New York Philharmonic společně s Chicago Symphony Orchestra ze Spojených států amerických; a London Symphony Orchestra z prostředí Velké Británie, která je svým způsobem dělící čárou mezi evropským a americkým světem. Cílem práce je vypracovat srozumitelný přehled nejzásadnějších charakteristik výše zmíněné problematiky.