Katedra kamery - KK / Department of Cinematography
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra kamery - KK / Department of Cinematography podle oponent "FUXJÄGER, Klaus"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- A Night´s PortraitBuffa, Gabriele(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-10-06I´m interested in examining nigth scenes in film. Askong how cinematographers light scenes that are supposed to be in darkness.
- Aspekty svícení ve virtuálním prostoruTicháček, David(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-26Ve své diplomové práci se zabývám způsoby, jakými je možné přistupovat k zasvětlování scén ve virtuálním prostoru. Snažím se předložit celkový pohled na problematiku simulace osvětlení v real-time aplikacích z pohledu tvůrce osvětlení scény, tedy člověka, který spoluvytváří estetickou kvalitu obrazu. Nejprve v práci popisuji základní principy vytváření počítačem generovaného obrazu, základní mechanismy simulace osvětlení a metody, které se využívají v real-time aplikacích pro dosažení požadovaných vizuálních výsledků. V praktické části mé diplomové práce testuji fungování nejdůležitějších principů generování obrazu a simulace osvětlení na několika příkladech virtuálních scén a porovnávám dosažené výsledky mezi sebou i s referenční fotografií. Cílem je najít optimální cesty vytváření simulovaného osvětlení ve virtuálních scénách s ohledem na výpočetní náročnost, omezení z použitých metod plynoucích a estetické kvality, kterých dané postupy dosahují.
- Conveying Meaning Through Movement: Using Handheld Vs Steadicam In Moving Point Of View Shots In Feature FilmsJoseph, Abraham(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-27This thesis attempts to study two techniques used to shoot the moving POV shot in films--the handheld camera and the Steadicam--to analyse how they contribute to or enhance the ‘realism’ in a film. To do this, existing literature on camera movement is reviewed and an overview of the history of these two techniques is provided. This thesis also looks at how the moving POV shot has been captured in cinema till now. Drawing from this historical foundation, this thesis builds its theoretical premise, hugely aided by Andre Bazin’s theory of cinematic realism and the films and ideas of cinema put forth by Robert Bresson. Finally, this thesis formulates a new classification of POVs and perspectives,andanalysestwofilms(LászlóNemes’s SonofSaula ndGus Van Sant’s Elephant ) that each use one of these techniques of filming the moving POV against it. The attempt to understand which of these camera movement techniques comes closest to attaining ‘realism’ and the idea of cinema as propagated by Bresson.
- Imerzivní filmMarek, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18Tato teoretická bakalářská práce má za cíl formálně a narativně analyzovat tzv. imerzivní film. Imerzivitu zkoumá prostřednictvím třech stěžejních elementů: obrazu, zvuku a tématu. Tyto kategorie jsou rozebírány na příkladu dvou vysoce “imerzivních” snímků, Son of Saul (rež. László Nemes) a Gravity (rež. Alfonso Cuarón). Jednotlivé vlastnosti těchto filmů překračují médium samotné a v divákovi vyvolávají fyzické reakce, čímž se liší od klasických kinematografických děl.
- Problematika použití Motion control v digitální kinematografiiMoulis, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-08Tato magisterská práce pojednává o principech a možnosti využití zařízení Motion control v digitální kinematografii. Seznamuje čtenáře s jednotlivými typy zařízení a jejich technickými aspekty které mohou natáčení ovlivňovat. V této práci čerpám poznatky z mé stáže v Londýně u firmy Mark Roberts Motion Control Ltd, která se stala na půl roku mým domovem a zdrojem veškerých informací. Myslím si, že mne tato společnost (ač není na světe jedinou firmou zabývající se výrobou zařízení motion control) poskytla v této oblasti široký rozhled díky její produkci motion control nástrojů zahrnující celý řetězec výrobou rigů počínaje a softwarového ovládání konče. Pomocí vybraných příkladů se v této práci snažím popsat a shrnout praktické poznatky týkající se této specializované a vysoce technologicky náročné oblasti kinematografické tvorby, která u nás není až tak běžná.