Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "BLAŽÍČEK, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- DoppelgangerŠvarcová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Svět, který kráčí vedle nás. Tři videoinstalace dávající dohromady ucelený soubor. Tématem je odraz, svět za zrcadlem a rovnováha mezi těmi to dvěma světy. Nejsnazší cestou sebepoznávání je pohled sám na sebe. Nejsnazším způsobem sebezdokonalení je zásah do svého pohledu na sebe. Nejsnazší cesty často nejsou ty nejlepší.
- Fenomén "Cringe"Kuděla, Kilián(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-12Předkládaná bakalářská práce pojednává o fenoménu „cringe“. Tento anglický pojem, který nemá v českém jazyce ekvivalent, popisuje pocit studu, který člověk zažívá během pozorování trapné situace, v níž se ocitla druhá osoba. Jde tedy o zprostředkovaný, přenesený pocit trapnosti za někoho jiného. Jelikož se jedná o doposud nepříliš probádané téma, věnuji se mu v obecné rovině a pokouším se v práci popsat celkový kontext tohoto fenoménu a jeho projevy a uplatnění v různých oborech. V textu se proto zevrubně věnuji jednak etymologickému vývoji pojmu „cringe“ a příbuzným konceptům v německém jazyce, dále pak obracím svou pozornost k historii fenoménu, popisuji okolnosti jeho vzestupu a rozšíření a naznačuji jeho souvislost s psychologií a filosofií. Důraz ve své práci kladu především na uplatnění „cringe“ v audiovizuální umělecké tvorbě. V této souvislosti se věnuji detailnějšímu rozboru subžánru televizní a filmové komedie „cringe comedy“ a na konkrétních příkladech ukazuji základní mechanismy tohoto žánru. Mimoto se snažím postihnout také vztah „cringe“ a moderních informačních technologií. V rámci tohoto výkladu dokládám za pomoci statistických údajů výrazný vzestup fenoménu „cringe“, který zaznamenal zhruba od počátku tisíciletí.
- Lidský hlas, umělá řečAbrahám, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Práce se zabývá povahou změn lidského hlasu v procesech jeho reprezentace prostřednictvím technických nástrojů a provázáním lidského hlasu s jeho zdrojem. Dotýká se tématu hlasu jako nositele části identity člověka a mapuje principy, které stojí v pozadí problémů, spojených se zprostředkováváním hlasu elektronickými médii a vytvářením umělé řeči. Práce nabízí přehlednou strukturu pojmů a kategorií způsobů, jakými člověk šíří svůj hlasový projev prostřednictvím komunikačních technologií. Klíčové pojmy tvoří slova transformace, mediace, amplifikace, záznam, přenos, imitace nebo umělá řeč.
- Magie Aleistera Crowleyho ve filmové praxi Kennetha Angera: Invocation of My Demon Brother a Lucifer RisingChudáčková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-14Tato bakalářská práce se zabývá filmovou praxí Kennetha Angera, konkrétně jeho dvěma filmy Invocation of My Demon Brother a Lucifer Rising, v souvislosti s magickým učením Aleistera Crowleyho. Jak tato práce dokazuje, Anger do velké míry z Crowleyho magie vycházel. Tato práce si klade za cíl popsat symboliku filmů, dále se zaměřuje na motivy magika a magického obřadu. Blíže se pak zabývá postavou Lucifera, jenž je hlavním středobodem nejen těchto dvou filmových děl, ale Angerovy filmové tvorby obecně. Interpretací Angerovy tvorby skrze magické učení se nám dostává hlubšího porozumění nejen obsahu těchto dvou filmových děl, ale i možnostem vizualizace magické zkušenosti filmovými prostředky.
- PatMachajová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Pat je postavenie v ktorom jeden zo súperov nemôže hrať napriek tomu, že je na rade, pričom jeho kráľ nie je v šachu. Keď je hra v pate, partia sa končí remízou a obaja hráči získavajú po pol bode.
- PlopDoležálková, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Počátkem byla polární noc na Islandu. ostrov, na něm tma, v ní sníh, v něm stopy; kolem ucha letí koule. potom jsem házela kameny do vody, padaly tam tak lehce. potkala jsem racky; tančili. hledají jak plout, aniž by se usadili. 1 plus 1 jsou 2 a někdy jedno. tuto videobáseň jsem dokončila už za polárního dne; s pomocí dřevěných postaviček z dětství. šlo to samo, chci říct: zdál se mi sen jak film sestříhat. začíná tady a končí... (je kraj, kde by se mlha dala krájet)
- Teleprezence od umění ke každodennostiParkan Janda, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-17Cílem mé bakalářské práce Teleprezence, od umění ke každodennosti je načrtnout v základních rysech vznik a vývoje teleprezence a na konkrétních případech zachytit a popsat její podoby. Těžištěm práce jsou pak díla sedmi umělců, která reflektují proměny teleprezence od osmdesátých let do současnosti. Na jejich základě formuluji a zachycuji proměnu teleprezence, která se z roviny exklusivního umění postupně přenesla do roviny mediální každodennosti. Závěrem si kladu a zodpovídám otázku, jak se společnost s tímto nárůstem teleprezence dokázala vyrovnat a jak se jí podařilo začlenit jej do života.