Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "DIAS, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká reklamní fotografie v období normalizace (Podniky zahraničního obchodu)Hrabětová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01Práce se zabývá situací a specifikami české reklamní fotografie v období normalizace. Přibližuje ji prostřednictvím sondy do produkce českých fotografů pracujících pro podniky zahraničního obchodu. Mapuje funkci a strukturu těchto podniků, okolnosti zadávání zakázek, schvalovací a honorářovou praxi a další styčné plochy mezi reklamou určenou pro zahraničí a dobovou organizací výtvarného života. Obsahuje také přehled fotografů, kteří pro podniky zahraničního obchodu pracovali, výběr ze záznamů rozhovorů s některými z nich a ilustrativní náhled do dobových projektů
- Fotografie a paměť - Karel AbsolonHladký, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01Předmětem této teoretické práce je osobnost Karla Absolona (1877-1960), brněnského badatele zabývajícího se, mimo jiné, výzkumem v moravské krasové oblasti. Pozornost je upřena k Absolonovým sestupům na dno propasti Macocha, především pak k související fotografické a popularizační činnosti, která neměla v tehdejší době v tamější společnosti obdoby. Absolon brzy pochopil význam a možnosti fotografického média a cíleně jej využíval k propagaci nejen svých výzkumů, ale i své osoby. Ačkoli sám sebe nevnímal jako fotografa, ale jako vědce, byl schopen s fotografií pracovat na velmi vysoké technické i estetické úrovni a využít toto čerstvě objevené médium v plné šíři. Jeho fotografické obrazy se staly senzací. Svým romanticko-vědeckým charakterem dokázaly upoutat širokou veřejnost a umožnily divákovi prožít spolu s Absolonem dobrodružství z objevování neznámého. Absolonovo fotografické nadšení však přímo souviselo s jeho činností badatelskou a v tomto kontextu je podle mne nutné jeho fotografický odkaz chápat.
- Koexistence vegetace a lidské činnosti v krajiněKundera, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- Picture Publication: No TitleStanojević, Srdjan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01One of my first projects done with digital camera, a 3 year long project, is a series of photographs in a form of a book. Wondering through the city, occupied with problems and statements on advertising photography, I started estheticizing printed materials, ? pulling out ? details of billboards, posters and stickers. This approach was for me kind of escape and exploration of my emotions and thoughts, unconsciously shaped in photographic form at the end. Affordable digital technology with its characteristics gave me freedom not to think about expenses for this project. I just went out and did it. At some locations I've made just one shoot, at other 20-30. By the time when the project got its form and direction, I started selecting images. Was it because of my often thoughts about crime, aggression, feminism, woman position in society or because of advertising as it is, my photographs had this kind of emotions and subjects. Due to quantity of images and themes I have explored and emotional states in certain moments, photographs do not have clear connection. They are mosaic of my thoughts in period of almost 3 years of my life.
- SEM (Slow Eye Movements)Ulver, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- Svět v obrazech 1945-1970Chochola, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08Pro svou teoreticko práci jsem si vybral obrazová týdeník Svět v obrazech v období 1945-1970. Navazuji tak na svou bakalářskou práci, která se věnovala stejnému týdeníku v období 1945-1948.
- Změna reality v závislosti na osvětleníCysař, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01Práce se zabývá změnou viděné reality v závislosti na konkrétním osvětlení daného místa. Tyto fotografické principy pak ukazuje a popisuje na příkladu autorů (Léonard Misonne, Emila Medková, Bernd a Hilla Becherovi, Magdalena Jetelová, Jan Pohribný a Jiří Šigut). Tématem těchto fotografů je převážně krajina, nebo městská krajina, v kontextu přirozeného slunečního světla. Mimo to se práce zabývá kulturně společenským vnímáním světla, jeho duchovními aspekty a přihlíží i k fyzikálním kategoriím. Součástí práce je také slovník pojmů. Slovník se pokouší popsat význam některých termínů, které souvisejí s tematikou světla.