Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "JANOUŠEK, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divadelní adaptace románu Spalovač mrtvolJoachimsthalerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Tato bakalářská práce se zabývá dvěma posledními divadelními adaptacemi novely Ladislava Fukse Spalovač mrtvol, tedy inscenací Spalovač mrtvol Činohry Národního divadla a Spalovače mrtvol Divadla Petra Bezruče v Ostravě, kteréžto byly uvedeny obě v roce 2016. První část práce je seznámením s tím, co Spalovačům mrtvol z roku 2016 předcházelo, tedy krátký rozbor samotné novely, její filmová podoba a předcházející divadelní inscenace. Cílem práce je postihnout rozdíly u těchto dvou posledních inscenací, které vychází jednak z dramatizací novely, ale především ze samotného inscenačního tvaru, tj. scénografie, prostoru, režijní a dramaturgické práce a herectví.
- Text v loutkovém divadle po roce 2000Slavíčková, Sarah(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Práce s obecným názvem „Text v loutkovém divadle po roce 2000“ vzniká za účelem zodpovědět doposud nedostatečně vyargumentovanou tezi – Jak si stojí původní dramatická tvorba určená pro hru s loutkami? Poskytuje komplexní pohled na zaštiťující téma „Text a loutky“, na které se snaží nahlédnout různými metodami (kvantitativním výzkumem, stanovením terminologie i analýzou konkrétních literárních děl a jejich převodu do jazyka loutkového divadla). Studie přináší první konkrétní data i procentuální poměr inscenovaných textů na pečlivě vybraném vzorku deseti loutkových scén (vlastní výzkum s názvem „Dramaturgická skladba devíti statutárních loutkových divadel a jednoho nezávislého souboru od roku 2000–2020“) a podává mnoho podnětů k vytvoření jednotné a jasné metodologie věnující se kategorizaci textů z hlediska jejich autorství – zásahů do předloh a námětů a míry autorského vkladu. Právě nevyřešený problém kategorizace inscenovaných textů způsobuje nemožnost relevantního vyhodnocení výzkumu a zodpovězení výchozí teze. Práce slouží především jako souhrn dosud nejpodstatnějších vzniklých materiálů zaměřujících se na problematiku textu v loutkovém divadle. Svými poznatky vybízí především k dalšímu hlubšímu bádání v této oblasti a nutnému ověření získaných dat.