Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "KUDLÁČKOVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká coolness dramatikaLehečková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-10Tato práce se zabývá jedním z proudů současné české dramatiky - tzv. ?českou coolness dramatikou?. Řeší především otázku, zda-li se dá tento proud skutečně zařadit do celosvětové vlny coolness. Na začátku své práce se zabývám historií a charakteristikami zahraniční coolness dramatiky (čerpala jsem především z publikací Alekse Sierz, Kena Urbana a z různých esejí v časopisu Svět a divadlo). Ucelená publikace k tématu české coolness dramatiky schází - vycházím tedy především z vlastního úsudku: z rozboru tří českých her, které mohou být z různých důvodů do coolness zařazovány. Jedná se o hru Odpočívej v pokoji od Jiřího Pokorného, Vařený hlavy od Marka Horoščáka a Cestu do Bugulmy od Jáchyma Topola. Tyto hry posléze srovnávám se znaky zahraniční coolness. Na základě těchto rozborů jsem došla k následujícím závěrům: Odpočívej v pokoji se dá považovat za coolness drama, avšak není plně funkční. Vařený hlavy do coolness dramatiky vůbec nepatří a Cesta do Bugulmy je sice coolness, ale není coolness dramatem. Z těchto zjištění se dá soudit, že česká coolness vlna u nás (zatím) naplno nepropukla.
- Žena v situaci - Nora, Maryša a Mladá ženaŠpíglová, Aneta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-06Bakalářská práce Žena v situaci se zabývá srovnáním tří významných divadelních her: Nože ve slepicích Davida Harrowera, Domeček pro panenky Henrika Ibsena a Maryša Aloise a Viléma Mrštíků. Zaměřuje se zejména na osud hlavních ženských postav těchto her; na dramatickou situaci, ve které se ocitají. Základním nástrojem srovnávání a zkoumání jednotlivých her je dramaturgický rozbor. Autor se pokouší v každé z uvedených her postihnout stěžejní situace pro vývoj hrdinky a především pojmenovat základní dramatickou situaci. Získané poznatky se následně snaží zobecnit, poukázat na archetypálnost dramatických situací, a dokázat tak na univerzální platnost zvolených textů.