Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "HUDEC, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Jan Křtitel Vaňhal - Koncert D dur, život a díloGablas, Milan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Bakalářská práce se zabývá osobností českého skladatele žijícího ve Vídni Jana Křtitele Vaňhala a jeho koncertem D dur pro kontrabas a orchestr. Cílem bylo přispět k lepšímu pochopení skladby pro mnoho interpretů, kteří tuto kompozici studují. První část práce je zaměřena na základní životopisná data skladatele a nástin stavu bádání. Kapitoly o galantním slohu a vývoji koncertu v klasicismu v druhé části mají lépe zařadit předkládaný koncert do dobového kontextu vývoje hudebních forem. Třetí část tvoří jádro celé práce a její náplní je hudební analýza koncertu D dur v úpravě pro kontrabas a klavír a pokus o zhodnocení Vaňhalova kompozičního stylu.
- Kontrabasová skupina České filharmonieBartoschová, Iva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-07Tato bakalářská práce představuje osobnosti, které prošly kontrabasovou skupinou od vzniku České filharmonie až po současnost. Jedná se o vůbec první ucelený seznam členů kontrabasové skupiny. Vyzdvihuje ty z nich, jejichž činnost, a to nejen pedagogická, ovlivnila nastupující generace nejvíce. Zároveň představuje členy kontrabasové skupiny, kteří v České filharmonii působí dnes.
- Miloslav Gajdoš - Pedagogická a kompozič ní činnostHeřman, Libor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-23Bakalářská práce pojednává o životě Miloslava Gajdoše a shrnuje jeho studenty, kteří prošli kontrabasovou třídou Konzervatoře Pavla Josefa Vejvanovského Kroměříž od roku 1971 až do současnosti. Dále se zabývá jeho kompozicemi. Obsahuje seznam jeho skladeb, který je roztříděn do kategorií podle nástrojového obsazení.
- Sólová a komorní literatura pro kontrabas v pražských archivechOtevřel, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-26Tématem bakalářské práce je sólová a komorní literatura nalezená v pražských archivech. Cílem práce je probádání a zmapování kontrabasové literatury v šesti vybraných archivech. Největší prostor je vyhrazen pro tabulky s výsledky bádání, jež tvoří v podstatě kostru celé práce. Pro snazší orientaci a případné dohledání materiálu, jsou díla uvedena i se signaturou. V jednotlivých kapitolách se dovídáme též o historii příslušného archivu, o postupu bádání a o nalezeném materiálu. V podstatě se jedná o ucelený výpis kontrabasové literatury v městě Praze, který může sloužit (nejen) kontrabasistům pro snazší dohledání potřebného titulu, a v neposlední řadě také k rozšíření jejich hudebně - historického rozhledu.
- Souvislosti mezi dýcháním a hrou na smyčcové nástrojeKellerová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02Ve svojí bakalářské práci se zabývám souvislostmi mezi dýcháním a různými aspekty hry na smyčcové nástroje. K problematice přistupuji celostně, zabývám se odvětvími ovlivňujícími hru na smyčcový nástroj jako takový i oblastmi zasahujícími celkovou kvalitu života interpreta a vyhledávám jejich styčné body s dýcháním. Práci tvoří tři větší celky. První kapitola se zabývá souvislostmi dýchání s fyzickými aspekty hry na smyčcový nástroj (postoj a pohyb u nástroje), druhá vlivem dýchání na psychiku (zejména pak fenoménem trémy) při hře a třetí souvislostmi dechu s hudebním vyjadřováním. V práci vycházím zejména z odborné literatury kineziologické, psychologické, hudebně vědecké a metodické, dále uplatňuji poznatky z konzultací s odborníky na jednotlivá témata.
- Tomáš Otevřel : bakalářský koncertOtevřel, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-26
- Vývoj stavby kontrabasuŠpaček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-09Účel práce je sumarizovat informace o kontrabasu a jeho vývoji. První kapitola pojednává o historických spojitostech mezi prapůvodními smyčcovými nástroji a violami da gamba a da braccio. Následně o přerodu největší violy da gamba v kontrabas. Kapitola druhá se zaměřuje na současnou podobu kontrabasu, jeho stavbu a rozdíly v ní. V kapitole třetí je stejným způsobem rozebrán kontrabasový smyčec. Nejprve jeho vývoj a následně popis moderní varianty. V kapitole čtvrté práce srovnává velikosti nástrojů v průběhu historie a informuje o nástrojích nevšedně velkých rozměrů. Důležitou součástí práce jsou také přílohy, ve kterých je na obrázcích a v tabulkách dobře vidět, o čem konkrétní části práce hovoří. Přílohy jsou umístěné na konci práce.