Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "KOTMEL, Bohumil"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 21
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Andrej Baran - Magisterský koncertBaran, Andrej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Antonín Dvořák - houslový koncert a moll op.53Středová, Iva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Bakalářská práce se ve své první části zabývá životem a tvorbou Antonína Dvořáka, legendy romantismu. Od vesnického muzikantství se přes varhanickou školu a působení v pražském Prozatímním divadle dostáváme až k jeho vrcholným dílům. Za zmínku také stojí jmenování doktorem honoris causa na cambridgeské univerzitě. Vyjma období tří let, kdy řídil konzervatoř v New Yorku, byl uměleckým ředitelem pražské konzervatoře. Uctíván je jako jeden z největších skladatelů své doby. V druhé půlce práce se seznamujeme s postupem vzniku Houslového koncertu a moll, op. 53, patřící dnes jednoznačně ke kmenovému repertoáru tvorby tohoto druhu. Dvořákův koncert je jistě jedním z nejpřesvědčivějších děl koncertního oboru. Následuje praktický rozbor díla a srovnání tří nahrávek koncertu světových interpretů.
- Bogacz Pavel : Bakalářský koncertBogacz, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Erich Wolfgang Korngold a jeho skladby p ro housleValečková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-23Ještě v nedávné době byl Erich Wolfgang Korngold ( 1897 - 1957) znám hlavně jako autor filmové hudby. V současnosti se ale naplňuje jeho sen být uznáván jako skladatel hudby absolutní - jeho nejhranější skladbou se totiž stal Houslový koncert D dur. Právě problematikou vzniku a osudů tohoto díla se zabývá hlavní část práce. Doplněna je pak životopisem autora a přehledem dalších jeho skladeb, které jsou houslím věnovány.
- Fantazie a tvořivost v počátcích výuky hry na housleMašlaňová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-26Tato práce se zabývá fantazií a tvořivostí v počátcích výuky hry na housle. Je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se zabývá představivostí, fantazií a dětskou hudební tvořivostí z hlediska psychologie, další kapitola obsahuje pojednání o důležitých rysech osobnosti pedagoga. Třetí kapitola je věnována některým problémům při výuce a otázkám spolupráce s rodiči. Další kapitola představuje podněty a nápady, vycházející ze zkušeností učitelské praxe. Poslední kapitola ukazuje, jakým způsobem může být zpracováno téma rozvíjení dětské fantazie ve skladbách pro začínající houslisty. Práce obsahuje konkrétní ukázky, příklady a poznámky pod čarou.
- Filharmonie Brno, historie a současnostBlaha, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Bakalářská práce na téma Filharmonie Brno, historie a současnost
- Filip Moravec: Bakalářský koncertMoravec, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03
- František Kosina - bakalářský koncertKosina, František(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-28
- Houslový koncert D - dur Petra Iljiče Čajkovského, op. 35Koplová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07Tato bakalářská práce pojednává o životě Petra Iljiče Čajkovského, o jeho houslovém koncertu D dur, součástí práce je samozřejmě také rozbor koncertu a interpretační problematika. V závěru práce srovnávám interpretaci šesti významných houslistů a velkou kapacitu věnuji jejich životopisům.
- Interpretace houslové tvorby P.I.ČajkovskéhoBogacz, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Vo svojej bakalárskej práci som sa zaoberal okolnost´ami vzniku a analýzou diel pre husle a orchester ( príp. klavír) významného ruského skladatel´a P.I.Čajkovského. Hlavné t´ažisko práce je na Husl´ovom koncerte D dur op. 35, na ktorého rozbor u hl´adiska interpretácie som použl nahrávky štyroch diametrálně odlišných huslistov, a to : Jashu Heifetza, Davida Oistrakha, Jelu Špitkovú a Juliu Fischer. Krátké skladby pre husle a orchester ( klavír) som dával do súvislosti s Husl´ovým koncertom a zároveň som sa snažil objasnit´všetky okolnosti ich vzniku.
- Josef Žák - koncertŽák, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Kirs Pavel : Bakalářský koncertKirs, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Lenka Koplová - bakalářský koncertKoplová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07
- Magdaléna Mašláňová : bakalářský koncertMašlaňová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-26
- Prvky východoeurópskej ľudovej hudby v maďarskom neofolklorizmeBaran, Andrej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Hlavným cieľom tejto práce bolo predstaviť neofolklorizmus v maďarsku a jeho pramene...
- Ruggiero RicciVilímec, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Housle a houslová hra existují vlastně jen několik staletí. Z historického pohledu je to velmi krátká doba, přesto však mimořádně bohatá na řadu osobností, událostí a vývojových trendů. Při procházení historií houslové hry by bylo zajímavé zastavit se u mnoha důležitých mezníků. Celkový vývoj byl utvářen výraznými osobnostmi, které vtiskly do nadčasové paměti tohoto nástroje vlastní obrys. Tímto způsobem pak nejvýznamnější houslisté nástrojovou interpretaci po výrazové či technické stránce, někteří i zcela komplexně, obohatili nebo i změnili. Za téma bakalářské práce jsem si vybral pojednání o jedné z těchto výrazných osobností, o houslistovi Ruggiero Riccim. Umělecká činnost Ruggiera Ricciho se neomezovala pouze na koncertování. Zvláště v pozdější době využil svoje pódiové zkušenosti k pedagogické a publikační činnosti. Proto po krátkém úvodu, životopise a kapitole o jeho houslovém umění zařazuji též kapitolu o pedagogických a metodických názorech, které jsem měl též příležitost poznat jako student na Mezinárodní hudební akademii v Plzni. Po závěrečném shrnutí přikládám ve stručné formě přílohy též přehled jeho nejdůležitějších nahrávek a soupis použití literatury, tak jako několik zajímavostí z osobního styku s touto výraznou uměleckou osobností.
- Vilímec Libor : Bakalářský koncertVilímec, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Vliv jazzu na evropskou tvorbu 20.stoletíŽák, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Tato práce pojednává o jazzu jako prostředku k novým výrazovým možnostem pro evropskou tvorbu dvacátého století. Snažil jsem se dopátrat příčiny, proč se jazz stal světově proslulým žánrem a ovlivnil veškeré hudební dění v Evropě. Ve druhé části se blíže zabývám Sonátou pro housle a klavír č.1 Bohuslava Martinů a všímám si vlivu jazzu na tuto skladbu.
- Význam pedagoga Leopolda Auera a jeho nejslavnější žáciKirs, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Cílem práce je vylíčit peripetie velmi dramatického Auerova života a okolnosti zrušeného věnování houslového koncertu Auerovi P.I.Čajkovkým , o němž panují některé nejasné dohady. Chtěl jsem tyto okolnosti uvést na správnou míru na základě vlastního vylíčení samotného L. Auera. Jelikož je Auer považován za jednoho ze tří pedagogů přelomu 19. a 20.století, chtěl jsem uvést stručné medailonky jeho nejslavnějších žáků, kteří psali houslové dějiny.
- Živost a dílo Maurice RavelaRosík, Alexej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-30Hudba Maurice Ravela mne zaujala, když jsem studoval jeho Rapsodii pro housle Tzigane. V této práci stručně zhodnotím jeho život a dílo. Podrobněji se věnuji komorní tvorbě a již zmíněné houslové Rapsodii, také orchestrálním skaldbám a instrumentacím skladeb jiných autorů. Na závěr uvádím kompletní přehled díla.