Katedra dirigování / Department of Conducting
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra dirigování / Department of Conducting podle oponent "BRYCH, Jaroslav"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Jan Pelant - bakalářský koncertPellant, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04
- Koncert se symfonickým orchestremŽidek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04
- Marek Štilec - interpretační výkonŠtilec, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02
- Srovnání klasicistních a neoklasických kompozičních postupů v mešních skladbách J. Haydna a F. PoulencaKarpilovskij, Igor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-13Bakalářská práce s názvem Srovnání klasicistních a neoklasických kompozičních postupů v mešních skladbách J. Haydna a F. Poulenca se zabývá analýzou a srovnáním dvou významných zhudebnění mešního ordinaria, Haydnovy skladby Missa in angustiis (Nelsonmesse) a Poulencovy Messe en sol majeur (Mše G dur). Cílem práce je popsat kompoziční rozdíly mezi poměrně tradiční klasicistní mší Josepha Haydna a Poulencovým neoklasickým přístupem ke stejnému materiálu a poukázat na jejich odlišnou interpretační problematiku. To vše na základě poznatků z odborné literatury, detailní analýzy partitur a vlastní dirigentské zkušenosti autora práce.
- Stabat Mater jako hudební formaŽidek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04Práce "Stabat Mater jako hudební forma" s rozborem Foersterovy kantáty pojednává o vzniku sekvence Stabat Mater dolorosa, básnické i obsahové struktuře, liturgickém zařazení a především o četnosti a typologii jejího hudebního zpracování. Pro dokreslení problematiky uvádí různé překlady a parafráze této proslulé básně do češtiny v kontextu strofických písní a zejména pak rozbor kantáty Stabat Mater, op. 56 z pera Josefa Bohuslava Foestera, který toto lyrické vokální dílo naplnil jednak formální jednotou v duchu ceciliánské reformy církevní hudby a jednak specifickým hudebně výrazovým obsahem.
- Švédský sborový fenomén.Hájek, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-14Ve Švédsku existuje velký počet excelentních sborů a velký počet špičkových sborových acappellových skladeb. Amatérské sbory zde mnohdy zpívají na profesionální úrovni. Analýzou tohoto skandinávského fenoménu se zabývám v předkládané práci.První kapitola se obrací do historie. Zkoumám zde různé aspekty, které formovaly švédské sborové umění v 18. a 19. století. Ve duhé kapitole popisuji sborový vývoj ve 20.století, především pak působení sbormistra a pedagoga Erica Ericsona. Ve třetí kapitole se věnuji analýze samotného švédského sborového zvuku, připojuji i zvukové nahrávky. V poslední kapitole předkládám k nahlédnutí notové ukázky klíčových sborových kompozic. Ukazuje se, že současný skandinávský sborový fenomén je výsledkem dlouholetého vývoje a podílí se na něm mnoho faktorů historických, kulturních, čistě hudebních a sociologických.
- Život a dílo Miroslava Raichla - inerpretační pohled na vokální skladbyPikla, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-10Cílem této práce je v základu zmapovat a utřídit poznatky o životě hudebního skladatele Miroslava Raichla, který dlouhá léta působil ve východních Čechách, na Konzervatoři Pardubice, kterou jsem absolvoval v roce 2017. V druhé části se věnuji rozborům a interpretačnímu pohledu na vybraná sborová díla tohoto autora, které jsem sám provozoval, zvláště pak cyklu „Zahrajte tu mou“. U dostupných nahrávek také porovnávám svůj interpretační záměr s nahrávkou. Tato bakalářská práce může dobře posloužit jako základní seznámení s autorem 20. století a jeho sborovou tvorbou pro dětské i dospělé sbory. Je určena interpretovi, který se Miroslavem Raichlem nikdy nezabýval.