Katedra dirigování / Department of Conducting
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra dirigování / Department of Conducting podle oponent "KOUTNÍK, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Akira Ifukube: Sinfonia Tapkaara a jeho interpretační postojIwasaki, Chuhei(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Abstrakt Tato práce se zajímá o interpretační postoj jednoho z nejvýznamnějších děl v Japonsku. Akira Ifukube je známý spíše jako skladatel filmové hudby, ale komponoval také skvělé symfonické skladby, a právě Sinfonia Tapkaara je jedno z jeho nejslavnějších koncertních děl. Také jsem se zaměřil na život skladatele A.Ifukube a samotnou situaci té doby v Hokkaido.
- Antonín Dvořák - Symfonie č. 3 Es dur Op. 10Sedláček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-11Bakalářská práce s názvem „Antonín Dvořák – Symfonie č. 3 Es dur op. 10“ je členěna do tří částí. V první části nalezne čtenář důležitý kontext k pochopení této symfonie, tj. pohled na autorův život v době, kdy symfonie vznikala, pojednání o jeho předešlé symfonické práci a ostatní tvorbě, která se k Symfonii č. 3 Es dur nějak vztahuje. Hlavní částí této práce je komplexní výzkum na téma Symfonie č. 3 Es dur, tedy historie skladby, rozbor a přehled nahrávek, jehož součástí je i stručné porovnání třech vybraných snímků. V poslední části se autor podělil o svou osobní zkušenost s interpretací tohoto díla. Cílem této práce je přiblížit čtenáři toto zřídka uváděné dílo, a tím tak přispět k jeho další propagaci.
- Dirigenti - skladateléŠindelářová Shuklina, Valentina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13Ve své diplomové práci na téma "Dirigenti - skladatelé" jsem se pokiusila udělat přehledný a podrobný soupis životů významných skládajících dirigentů anebo dirigujících skladatelů a rozebrat některá z jejich děl. Zajímaly mně časové a historické podmínky formování těchto osobností, důvody a příčiny jejich působení v obou oborech, to čeho tito lidé dosáhli jako dirigenti a jako skladatelé. U každého jednotlivého dirigenta jsem se snažila shrnout jeho zásluhy na dirigentském postu, jeho vliv na rozvoj hudební scény v zemi, kde působil a přínos o který se zasloužil v institucích a tělesech, kde pracoval. Rozebírám skladatelský styl a techniky, které autoři používali a možná provedení těchto skladeb.Soudobé české dirigenty, které v této práci uvádím, jsem požádala o odpovědi na otázky, jak vnímají sebe a skloubení těchto dvou povolání.
- Improvizace jako tvůrčí postupKučera, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2006-06-09Tato práce mapuje historický vývoj fenoménu hudební improvizace, srovnává principy improvizace barokní a jazzové, zamýšlí se nad touto problematikou z hlediska pedagogického, dotýká se improvizačních postupů v nehudebních oborech a zmiňuje autorovy osobní zkušenosti a pohledy na hudbu vůbec.
- Interpretační analýza 1. symfonie J.B.FöersteraMaďar, Roman(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-11Diplomová práce „Interpretační analýza 1. symfonie J. B. Foerstera v kontextu celé symfonické tvorby a života“ přináší dokumentaci života a osobnosti skladatele obohacenou o pohled na celý rodokmen, kantorskou rodinu, kde se toto povolání dědilo z otce na syna. Popisujeme a zkoumáme také skladatelovy inspirační zdroje a zlomové okamžiky v životě, které byly podnětem pro zkomponování symfonií, a přinášíme programovou analýzu všech jeho symfonií s důrazem na první symfonii, která je rozšířená o hudební analýzu a popsání procesu studia partitury z pohledu dirigenta.
- Louženský Petr : Bakalářśký koncertLouženský, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-06-02
- Osobnost dirigenta instrumentalistyKružík, Robert(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-05V dnešní době je umění dirigování vyhraněným uměleckým směrem a je považováno za jedno z nejkomplikovanějších a zároveň nejvíce ceněných odvětví mezi hudebními obory, a to z mnoha úhlů pohledu. Ale ne vždy tomu tak bylo. Tato práce pojednává o vzniku tohoto celkem mladého oboru z hlediska samostatnosti, oddělení od ostatních s ním spojených oborů a vzniku legendy dirigenta. Navazující část je věnována krátkým improvizovaným rozhovorům s osobnostmi, kterých se to přímo dotýká. Doplněna je pak vlastními názory a celkovým shrnutím.
- Šindelářová Shuklina Valentina : Magisterský koncertŠindelářová Shuklina, Valentina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13
- Štilec Marek : Magisterský koncertŠtilec, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-09-13
- Tomáš Žídek- bakalářský koncertŽidek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04
- Valentina Shuklina - bakalářský koncertShuklina, Valentina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04