Katedra dirigování / Department of Conducting
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra dirigování / Department of Conducting podle oponent "OLIVIERI-MUNROE, Charles"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Aleš Kománek - bakalářský koncertKománek, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04
- Impresionismus v hudbě a výtvarném uměníUrbanová, Karin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-05-27Tato práce dává nahlédnout do impresionistického smýšlení hudebního skladatele, malíře a sochařky. Předkládá porovnání různých uměleckých projevů pod záštitou jediného cíle - zachycení dojmů. Nastiňuje různé způsoby, jež k dosažení cíle vedou.
- Instrumentační retuše v české orchestrální praxi.Bubák, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Cílem této práce je vytvoření srozumitelného přehledu technik a metod retušování orchestrálních partitur na základě inventarizace postupů, které jsou uplatňovány . Tyto postupy jsou nejprve kategorizovány na technickém základě. Tím je též vymezen pojem toho, co lze rozumět pod pojmem "instrumentální retuš". Ostatní zásahy do partitury patří buď k retuším jiného druhu nebo již k adaptacím. Dále je analyzován způsob uplatňování retuší na konkrétních dílech na pozadí historického vývoje orchestrální hry. Pozornost je věnována široké paletě orchestrálního repertoáru od klasicismu po první polovinu 20.století. Zkoumaná oblast je omezena na českou orchestrální praxi. Z ní jsou analyzovány nejdůležitější díla repertoáru. Cílem je nalézt důvod, proč byla retuš zavedena a zda je nutné ji trvale užívat. Práce si klade za cíl zkoumat interpretační a estetické důvody, které vedly k uplatnění těchto retuší.
- Kománek Aleš : Magisterský koncertKománek, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13
- Michaela Rózsová - bakalářský koncertRózsová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04
- Problematika interpretace tří vrcholných Mozartových symfonií se zaměřenám na Symfonii g moll, K.V.550Štilec, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02Tato bakalářská práce se zabývá podrobnou analýzou vrcholných symfonií Wolfganga Amadea Mozarta s důrazem na Symfonii g moll. Pozornost je věnována přístupu dirigenta, interpretačnímu vypracování, instrumentačním odlišnostem, dynamice a dalším jevům. Velká pozornost je věnována i problematice tzv. autentické interpretace.