Katedra dirigování / Department of Conducting
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra dirigování / Department of Conducting podle oponent "PAŘÍK, Ivan"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Conductor's work in different types of ensemblesBagnoud, Sébastien(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04This Master's Thesis concerns the conductor’s profession in different types of ensembles. The diversity, multitude of existing musical formations and the specificities that each sort of musical ensemble comprises make this a rich subject for exploration. The reader will first discover several chapters that focus upon various definitions of the role of the conductor and upon the conductor’s functions, as well as upon the various types of musical ensembles. This will then permit the undertaking of the theme of how a conductor must deal differently with both amateur and professional musicians, as well as the subject of the conductor's craft and relationships with his musicians.
- Melodramatická technika Mozartovy Zaide a Bendovy melodramyDlask, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-11Cílem práce je komparace méně známých melodramatických pasáží Mozartovy nedokončené opery Zaide a melodramů Jiřího Antonína Bendy – Ariadna na Naxu a Medea. Teoretická část se zabývá vývojem melodramu do období klasicismu. Představuje Jiřího Antonína Bendu a jeho melodramatické dílo, které Mozart prokazatelně obdivoval. Praktická část analyzuje melodramatickou techniku Mozartovy Zaide a Bendových melodramů.
- Opera Bouře od Zdeňka FibichaŠedivý, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-05-29Tématem diplomové práce je opera Bouře, op. 40 od Zdeňka Fibicha. Jejím úkolem je objasnit příčiny vzniku díla, jeho genezi, zařazení do kontextu operní tvorby skladatele. Dále zmapování provádění opery Bouře v Čechách a na Slovensku, které je doplněno obrazovou přílohou z vybraných inscenací. Hlavnim těžištěm práce je dramatická analýza opery, kde jsou popsány základní rozdíly mezi Vrchlického libretem a původní předlohou Williama Shakespeara. Práce se zabývá také základní charakteristikou postav a obsahuje seznam příznačných motivů s ukázkami. V závěru diplomové práce nalezneme hudebně-dramatický rozbor třech vybraných míst opery Bouře.
- Petr Iljič Čajkovskij - životopis skladatele, analýza 1. symfonieStanček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-05Tato diplomov práce nabízí náhled do života skladatele Petra Iljiče Čajkovského, jeho životních podmínek a různých vlivů na jeho tvorbu. Zaměřuje se na analytický rozbor Symfonie č. 1, op. 13 Zimní sny.
- Samuel Barber Gian Carlo Menotti a jejich vzájemný vliv v operní tvorběDlask, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-13Práce podává informace o životě dvou skladatelů, Giana Carla Menottiho a Samuela Barbera s přihlédnutím k jejich dlouhodobému partnerskému vztahu. Cílem teoretické části je vyhledat mezi oběma skladateli vzájemné umělecké souvislosti, které jsou znatelné v jejich společné operní tvorbě. Hlavní téma teoretické části je podrobný popis několika oper, z nichž některé vznikly na základě spolupráce obou skladatelů. Jedná se o Menottiho opery zkomponované v letech 1936 1968 a tři Barberovy opery z období mezi 1958 1966. Praktická část se zaměřuje na analýzu a komparaci komorních oper A Hand of Bridge od Samuela Barbera a Telefon od Giana Carla Menottiho, které byly nastudovány v rámci operní inscenace HAMU "Zpráva o stavu neživém";. V závěru této práce jsou shrnuty poznatky, které posuzují, zda se vzájemný vliv Barbera a Menottiho projevil v kompozici vybraných dvou oper.
- Symfonismus ve francouzské hudbě pozdního romantismuMacek, František(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Diplomová práce se věnuje symfonické hudbě ve Francii v období pozdního romantismu. Práce se snaží poskytnout ucelený souhrn základních informací specifické problematiky a pojednává o kulturním prostředí, kontextu tvorby skladatelů, stejně jako nastiňuje hlavní rysy hudebního vývoje žánru symfonie ve Francii až do poloviny 20. století. Samostatné kapitoly jsou věnovány žánru varhanní symfonie a jejím propojení s orchestrálními díly. Středobodem práce je ucelený seznam symfonických kompozic ve Francii mezi roky 1870 a 1940. Právě tento souhrnný výčet skladeb může sloužit jako návod k seznámení se s konkrétními díly. V neposlední řadě lze práci použít jako praktický návod pro dramaturga či dirigenta, který má přání do koncertního programu zařadit francouzskou symfonii pozdního romantismu.