Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "BROŽKOVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Antal Doráti a jeho tvorba pro hobojTrojanová, Iveta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Diplomová práce ?Antal Doráti a jeho tvorba pro hoboj? pojednává o osobnosti Antala Dorátiho, který byl výborným dirigentem, skladatelem a teoretikem. Blíže seznamuje s jeho skladbami, s Dorátiho dirigentskou dráhou a inspiracemi. Dále nabízí rozbor Dua Concertante. Mohla by se stát praktickým průvodcem pro všechny, kteří se zajímají o maďarskou hudbu, slyšeli nějakou skladbu od tohoto skladatele nebo si jen chtějí rozšířit své znalosti skladatelů. Tato bakalářská práce by mohla mnohé motivovat k výběru Dorátiho repertoáru.
- Barokní hobojMelkusová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-15V této práci, která se věnuje baroknímu hoboji, naleznete nejen historii hoboje, ale také jeho dobové zařazení, mezi nějž určitě patří ladění, vzhled nástroje, výroba barokního hoboje a způsob výroby hobojových strojků. Jelikož barokní hoboj hodně lidí zaměňuje za hoboj d´amoure, práce hledí projasnit, co je barokní hoboj a jedna z jejích kapitol je věnovaná rozdílům těchto dvou nástrojů. Protože se spousta současných hobojistů navrací k původním nástrojům a barokní hoboj oživují, je v této práci vložena kapitola o výrobě hoboje v dnešní době.
- Benjamin Britten - Temporální variace (hudební rozbor z pohledu interpreta)Škreptáčová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Tématem této bakalářské práce je hudební rozbor skladby Temporální variace pro hoboj a klavír Benjamina Brittena z pohledu interpreta. Cílem práce je shromáždit co nejvíce informací o této skladbě nebo souvisejících s jejím vznikem a vypracovat hudební rozbor skladby s přihlédnutím k problematice její interpretace. V úvodu autorka zmiňuje důvod pro výběr tématu práce a postup při jejím vypracování. První kapitola stručně seznamuje čtenáře s autorem skladby a jeho hudební tvorbou. Druhá kapitola je zaměřená na skladatelův život v době vzniku této skladby, po roce 1930. Následuje přehled ostatních skladeb Benjamina Brittena pro hoboj. Třetí kapitola se již soustředí na skladbu Temporální variace, okolnosti jejího vzniku a inspirační zdroje B. Brittena při komponování této skladby. Následuje samotný rozbor Temporálních variací. Je rozdělen na úvodní stručný pohled na skladbu jako celek, po němž následuje rozbor jednotlivých částí. Získané poznatky jsou shrnuty v závěru práce.
- Benjamin Britten Šest metamorfóz podle Ovidia pro sólový hobojDedičová, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Tato bakalářská práce se zabývá osobností anglického hudebního skladatele Benjamina Brittena a je zaměřena především na jeho skladbu Šest metamorfóz podle Ovidia pro hoboj sólo op. 49. Obsahuje také informace o životě a díle Publia Ovidia Naso. Součástí práce je interpretační rozbor skladby.
- Halamová Markéta: Bakalářský koncertHalamová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-15
- Hoboj v tvorbe slovenských skladateľov 20. storočiaNeuszerová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-03Cieľom mojej bakalárskej práce ?Hoboj v tvorbe slovenských skladateľov 20. storočia? bolo vytvoriť akýsi prehľad či chronologické usporiadanie slovenských skladieb 20. storočia pre hoboj. Moja práca sa skladá z troch hlavných častí. Prvú tvorí stručný prehľad hudobného života na Slovensku v 20. storočí (po roku 1918 a po roku 1945). V ďalšej časti sa v abecednom poradí nachádza zoznam a stručný životopis skladateľov, v ktorých tvorbe sa objavujú skladby pre hoboj. Pod životopismi skladateľov sú vždy umiestnené názvy skladieb pre hoboj, ktoré autor skomponoval. Tretiu ? ťažiskovú časť tvoria samotné skladby pre hoboj ? ich popis, charakteristika či poznatky ku ktorým som dospela pri ich ?analýze?. Dúfam, že moja práca by v budúcnosti mohla poslúžiť čitateľom, najmä hobojistom zorientovať sa v tejto oblasti a snáď by mohla inšpirovať k zaradeniu niektorých skladieb do svojho koncertného repertoáru.
- Inspirace hudebních skladatelů díly Williama ShakespearaTesařová, Bohdana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-06Předmětem mé bakalářské práce je zkoumání a utvoření kulturně - historického kontextu, který nám podává komplexnější přehled a přibližuje fenomén, kterým v dějinách hudby bezesporu je volba Shakespearových dramat hudebními skladateli jako zdroje své inspirace. Je zřejmé, že dílo W. Shakespeara přesahuje hranice literatury a významným způsobem zasahuje i do jiných různých sfér umění. Zejména sféra hudební obsahuje velké množství takto inspirovaných děl, což si v mé práci ukazuji a přibližuji tento vliv na hudbu po několik staletí. Zaměřuji se zejména na díla hudebních skladatelů v oblasti opery, inspirovaná W. Shakespearem, ovšem stejně tak se pozastavuji i u kompozice baletů a dalších, nescénických hudebních útvarů, které taktéž nesou programní náměty ze Shakespearových divadelních her. Pro realizaci tohoto cíle mám v současné době k dispozici rozsáhlou škálu zdrojů a relevantních materiálů. Přijde mi přínosné bližší přezkoumání uměleckého propojení velikánů hudební kompozice s literárním velikánem formátu Shakespeara a posouzení, jaká díla, a jak umělecky hodnotná, vzešla z této ,,spolupráce mezi staletími".
- Jaroslav PelikánHalamová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-15Tato bakalářská práce se zabývá životem a tvorbou současného českého hudebního skladatele Jaroslava Pelikána. Hlavním cílem této práce byla sonda do osobního a tvůrčího života autora, který se do jisté míry snaží oprostit od avantgardních směrů hudby konce 20. století a hledá své osobité vyjadřovací prostředky. Tyto vlivy jsme analyzovali na vybraných skladbách pro hoboj.
- KoncertNeuszerová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-08
- Lukáš Pavlíček: Bakalářský koncertPavlíček, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- Metodika hry na hoboj se zaměřením na žáky ZUŠNevrlá, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-14Bakalářská práce se zabývá začátky hry na hoboj. Při psaní této práce jsem se inspirovala dostupnými publikacemi a především svými zkušenostmi a postupy při výuce žáků na Základní umělecké škole v Litvínově. Práce se zabývá historií a vývojem vybraného nástroje, detailně jsou pak popsány jeho části a v neposlední řadě základní metodické postupy. Práci doplňují praktická cvičení, souhrn častých chyb žáků při hře na hoboj a doporučené kroky k jejich následnému odstranění. V závěru bakalářské práce popisuji samotnou ukázkovou hodinu se žáky základní umělecké školy. Cílem je vytvoření metodiky hry na hoboj pro začátečníky - především pro žáky, kteří již mají odpovídající věk a zkušenosti ze hry (nejen) na dechový nástroj - která bude inspirací pedagogům i jejich žákům.
- Milostný hobojReiserová, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-05Tato práce je zaměřená především na nástroj zvaný milostný hoboj a věci s ním spojené. Důvodem sepsání této práce byly zcela chybějící obsáhlejší texty v českém jazyce, které by byly věnovány tomuto nástroji. Jedná se vždy pouze o základní informace nepřesahující většinou délku jednoho odstavce. Hlavním zdrojem informací byly cizojazyčné texty v angličtině a němčině. Mým cílem bylo shrnutí starších i nejnovějších informací a přiblížení konkrétní problematiky týkající se milostného hoboje. Nejprve je zde připomenut vývoj hoboje a jeho příbuzných nástrojů. Další kapitoly jsou zaměřeny již na milostný hoboj samotný. Jsou zde k nalezení informace o jeho vzniku, historickém vývoji od baroka až po současnost, ladění a nejvýznamnějších nástrojařích. Část je také věnována skladatelům, kteří jej zapojovali do svých skladeb, dále obecnému popisu nástroje, problematice transponování, podobě současného milostného hoboje a rozdílům s dnešním moderním hobojem. Poslední část pojednává o výrobě a problematice strojků.
- Pavel Haas a jeho suita pro hobojSejkora, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16Tato bakalářská práce pojednává o životě a díle Pavla Haase, českého skladatele první poloviny 20. století. Druhá část poukazuje na okolnosti, za jakých bylo napsáno mimořádné dílo ? Suita pro hoboj a klavír. Na tuto Suitu je pohlíženo z muzikologického a ne interpretačního hlediska. Práce se snaží prokázat prvořadý záměr autora napsat skladbu pro tenor a orchestr. Skladbu, kterou autor zamýšlel jako obžalobu nacismu. Toto tvrzení dokazují například útržky textu v originální partituře. Závěrečná část je věnována rozhovoru s Annou Hanusovou-Flachovou, mimořádnou ženou, která byla s Pavlem Haasem v koncentračním táboře v Terezíně a toto dílo premiérovala se svým mužem ? hobojistou Vítězslavem Hanusem.
- Původní skladby pro hoboj a kytaru se zaměřením na dílo Napoleona CostehoKlárová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Abstrakt Bakalářská práce představuje výběr skladeb originálně napsaných pro hoboj a kytaru v období od poloviny 19. století do druhé dekády 21. století. Formou rešerše seznamuje s životem a dílem osmi skladatelů. Jsou to Napoleon Coste, Ferdinand Rebay, Karl Pilss, Barna Kováts, Bruno Bartolozzi, Tom Eastwood, Toru Takemitsu a Peter Dayton. Dále se práce zaměřuje se na motivaci, která autory vedla k napsání díla pro hoboj a kytaru. Zkoumá souvislosti vzniku a hledá konkrétního hobojistu/konkrétní hobojistku či kytaristu/kytaristku, kterým mohla být skladba věnována.
- Richard Straus Koncert pro hoboj a malý orchestr AV 144Pavlíček, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07Diplomová práce o hobojovém koncertu Richarda Strausse přináší nový pohled do historie jeho vzniku a zabývá se srovnáními pramenů a edice. V prvních dvou kapitolách je popsán umělecký vývoj skladatele, stručný životopis a práce dále zpracovává historii vzniku koncertu. Ta přináší ujasnění všeobecně rozšířené legendy, zahalené mnoha historkami a nepřesnostmi. V další kapitole je koncert analyzován z hlediska formálně-tématického rozboru a je doplněn krátkými notovými ukázkami. S tím souvisí i další kapitola, která je věnována porovnání originálního manuskriptu s tištěnou partiturou a ukázkou malých odchylek. V posledních třech kapitolách je téma zaměřeno hlavně na interpretaci, uvedenou krátkými životopisy tří interpretů, a detailní srovnání jejich nahrávek a pojetí koncertu. Po závěru následují přílohy, v nichž autor prezentuje všechny prameny a materiály, od časové tabulky srovnávající nahrávky, fotografie dokumentující historii vzniku koncertu, až po notový materiál.
- Sejkora Jiří: Bakalářský koncertSejkora, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16