Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "DIVOKÝ, Zdeněk"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Historický vývoj tubyMüller, Vít(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tématem této bakalářské práce je Historie tuby. Cílem této práce je přiblížit čtenářovi kompletní historii a postupný vývoj aţ k dnešním moderním nástrojům. Jednotlivé kapitoly obsahují historické etapy, v jejich podkapitolách je pak chronologicky seřazený vývoj tubových nástrojů, které jsou pak důkladně popsány. Pro ilustraci jsou připojeny jednotlivé obrázky nástrojů pro lepší přehled v evoluci tuby.
- Jan Nosek : Bakalářský koncertNosek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-04-30
- Přibík J.: Bakalářský koncertPřibík, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Současnost Ústřední hudby armády České republiky a její činnost v letech 2005-2010Přibík, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Tato práce pojednává o činnosti Ústřední hudby armády České republiky v letech 2005-2010 a reformách vojenské hudební služby. Uskutečněné reformy vojenské hudební služby a zrušení většiny vojenských hudeb během posledních dvaceti let můžeme považovat za téměř úplný zánik české a slovenské vojenské hudební kultury a tradice dechové hudby, která po několik staletí byla utvářena našimi předními vojenskými dirigenty a skladateli, jenž je dodnes uznávána po celém světě. Vždyť to byli právě oni, kteří šířili do celé Evropy dechovou hudbu a tradici, tak jak ji známe například v Rusku, Bulharsku a ve státech bývalé Jugoslávie. Vojenští dirigenti Julius Fučík, Karel Komzák a syn Karel Komzák, Rudolf Piskáček, Franz Lehár (otec autora světoznámých operet), Bohumil Vejvoda (strýc Jaromíra Vejvody), Václav Voskovec (otec Jiřího Voskovce), Rudolf Nováček (autor pochodu Castaldo), Jindřich Praveček i Adolf Scherbaum světový virtuos na trubku, to jsou jedni z mnoha, kteří tuto tradici pomáhali rozvíjet po stovky let. Je pravdou, že po pádu komunismu a vstupu České republiky do NATO se naše země nenachází v bezprostředním ohrožení válkou a je přirozené, že se počet vojáků a vojsk snižuje. Nechat ale zaniknout podstatnou část naší hudební kultury je téměř neomluvitelné. Ústřední hudbu armády České republiky a posádkovou hudbu Olomouc můžeme označit za poslední ? mohykány ? vojenské dechové hudby a nedělejme si iluze o jisté budoucnosti těchto vojenských hudeb a celé hudební kultury. V dnešní době, kdy jakákoliv kulturní tradice nemá pro náš stát téměř žádnou hodnotu, je i hudba spíše přítěží pro státní pokladnu. Žijeme v době mediálních, datových i hudebních nosičů a nejspíše nás čeká v budoucnu i to, že z úsporných důvodů bude zahraniční delegaci vítat reprodukovaná hudba nebo navštívíme-li balet, bude nám i tam zřejmě hrát k choreografii hudba z reproduktorů.
- Trubka v období barokaŠtainerová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Hlavním cílem této práce bylo zpracovat a zkompletovat údaje o interpretech barokní doby hrajících na trubku, působících nebo narozených na území českých zemí a vyhotovit soupis nejvýznamnějších z nich. Dále se tato práce zabývá platovými a zároveň i životními podmínkami českých trubačů, které přibližují svět umělců této doby. Práce na tyto podmínky nahlíží i v souvislosti působišť hudebníků provozujících jak hudbu světskou, tak i hudbu duchovní.
- Základní výuka hry na trombon v různých národních kulturáchNosek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05V této práci se věnuji základní výuce hry na trombon. Postihuji, podle mého názoru, nejvýznamnější trombónové národní školy a jejich hlavní představitele. Snažím se zhodnotit jejich klady a nedostatky z hlediska dnešních nároků. V následném srovnání mluvím o jejich vzájemných podobnostech a rozdílech. V poslední kapitole uvádím současný vývoj. Má práce by měla být stručným přehledem těchto škol a měla by posloužit k základní orientaci v různých trombónových školách.