Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "MIHULE, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 22
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alexandrovův soubor písní a tancůVaňková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05Má bakalářská práce nese název Alexandrovův soubor písní a tanců a je doplněna podtitulem "Fenomén ruské interpretační hudby". Práce je věnována celosvětově známému armádnímu uměleckému souboru a jednotlivé kapitoly se zaměřují na složky ansámblu, jeho historii a uměleckou činnost. Podstatnou částí jsou také kapitoly věnované významným osobnostem, které stanuly v jeho čele- Alexandru Vasiljeviči a Borisovi Alexandroviči Alexandrovovým. Cílem mé práce bylo zachytit, jak se soubor ve své osmdesátileté historii měnil a vyvíjel a jakými změnami v tomto časovém úseku prošel repertoár, sestava souboru i jeho funkce v rámci ruské kulturní scény.
- Anglický roh - dějiny a literatura nástrojeKopicová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Název mé bakalářské práce je: Anglický roh-dějiny a literatura nástroje. Práci rozděluji do šesti kapitol. V první kapitole píši o předchůdcích skupiny dvouplátkových nástrojů, ve druhé kapitole o historii anglického rohu, ve třetí o barokním typu anglického rohu-oboe da caccia. Čtvrtá kapitola pojednává o sólové a komorní literatuře anglického rohu, v páté kapitole píši o využití anglického rohu v symfonickém orchestru a v opeře, kde jsem zařadila i notové ukázky. Poslední šestá kapitola je zaměřena na nejvýznamnější výrobce anglických rohů v dnešní době. Má bakalářská práce by měla být přínosem pro hráče dřevěné dechové harmonie.
- Bílá Marta: Bakalářský koncetBílá, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-15
- Dunglová Marie : Bakalářský koncertDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25
- Heinz HolligerBílá, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-15Tato bakalářská práce pojednává o švýcarském hobojistovi, skladateli a dirigentovi Heinzu Holligerovi, o muži, který zajisté patří mezi nejvýraznější a nejvýznamnější umělecké osobnosti současnosti. Snaží se poskytnout celkový přehled o širokém záběru Holligerových činností. Nejprve se zaměřuje na jeho mládí, rodinné zázemí a studia. Další kapitola je věnována jeho kariéře hobojisty a pedagoga a zároveň hodnotí jeho přínos k rozvoji moderních technik hry na hoboj. Dále je zde Holliger popisován z hlediska dirigentské činnosti. Poslední kapitola se zabývá skladatelskou stránkou jeho osobnosti. Vysvětluje, čím je jeho hudební řeč ovlivněna, rozděluje jeho tvorbu do čtyř epoch a podrobněji přibližuje některá významnější díla z každého tvůrčího období.
- Henri Tomasi: Život a dílo se zaměřením na skladby s využitím dřevěných dvouplátkových nástrojůKozáková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07Tato bakalářská práce má za cíl zmapovat život a kariéru významného francouzského skladatele a dirigenta Henriho Tomasiho a blíže představit jeho stěžejní díla a okolnosti jejich vzniku ve spojitosti s jeho životními osudy. Zmiňuje také období, ve kterém Tomasi vyrůstal a které jej ovlivňovalo, stejně jako významné dobové kulturní události, umělecké směry a osobnosti. V těchto souvislostech je popsán také Tomasiho skladebný styl. Podrobněji se zabývá rozborem skladeb, které autor věnoval dřevěným dechovým dvouplátkovým nástrojům, a to nejen sólovým. Stručně zmiňuje také komorní díla tyto nástroje využívající. V závěru je zhodnocen celkový odkaz Henriho Tomasiho.
- Ivana Jenešová: Bakalářský koncertJenešová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- Jan Dismas Zelenka a jeho šest triových sonátHucek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-04Tato práce se zaměřuje na biografii a velkolepé dílo komorní tvorby českého mistra kompozice 1. poloviny 18. století. Ve stručnosti vystihuje jeho životní milníky, úspěchy, i zklamání. Opírá se o dosud málo zmiňovaná, či nejasná fakta v prostředí, ve kterém se pohyboval. Pojednává též o okolnostech vzniku některých dalších stěžejních skladeb.
- Jaroslav Konečný - kněz, hudebník, sběratel hudebních nástrojů - podrobný popis jeho sbírkyWendligová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05Práce pojednává o katolickém knězi a hudebníku MgA. Jaroslavu Konečném. Jaroslav Konečný je příkladem člověka, který hudbu šíří stále kolem sebe, ikdyž se nevěnuje své původní profesi. V této práci rozebírám jeho složitou životní cestu ve třech hlavních bodech. Nejprve píši o životě hudebníka, poté o životě kněze a nakonec o propojení obou těchto "profesí". Část své práce věnuji popisu jeho sbírky hudebních nástrojů.
- Kamila Kozáková: Bakalářský koncertKozáková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- Lužná Kateřina.: Bakalářský koncertLužná, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-07
- Osobnost Miloslava Kabeláče a jeho sonatina pro hoboj a klavírTrnčíková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tato práce se zabývá životem a dílem českého hudebního skladatele 20. století Miloslava Kabeláče se zaměřením na jeho Sonatinu pro hoboj a klavír op. 24. Snahou je zde přiblížit nelehký životní osud významného českého symfonika, jehož hudba byla „umlčována“ jak za II. Světové války, tak za socialistického režimu. Rozbor Sonatiny pro hoboj a klavír má pomoci dílo dostat do širšího povědomí a pomoci dalším interpretům k jejímu zevrubnějšímu pochopení a nastudování.
- Pavel Haas a jeho suita pro hobojSejkora, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16Tato bakalářská práce pojednává o životě a díle Pavla Haase, českého skladatele první poloviny 20. století. Druhá část poukazuje na okolnosti, za jakých bylo napsáno mimořádné dílo ? Suita pro hoboj a klavír. Na tuto Suitu je pohlíženo z muzikologického a ne interpretačního hlediska. Práce se snaží prokázat prvořadý záměr autora napsat skladbu pro tenor a orchestr. Skladbu, kterou autor zamýšlel jako obžalobu nacismu. Toto tvrzení dokazují například útržky textu v originální partituře. Závěrečná část je věnována rozhovoru s Annou Hanusovou-Flachovou, mimořádnou ženou, která byla s Pavlem Haasem v koncentračním táboře v Terezíně a toto dílo premiérovala se svým mužem ? hobojistou Vítězslavem Hanusem.
- Problematika hobojového strojkuLužná, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-07Tato bakalářská práce se zabývá pojednáním o celkovém problému hobojových strojků a snaží se zachytit jejich strukturu. Nejprve se zaměřuje na historické počátky a problematiku strojků v 17. století. Další kapitola je věnována ruční výrobě strojků, pracovnímu postupu, potřebnému materiálu a v neposlední řadě i nářadí. V této kapitole se na závěr zabýváme strojovou výrobou současné německé společnosti Reeds ´n Stuff. Dalším důležitým artiklem v této práci je produkování tónu, související s dechem, nátiskem a artikulací. Následně jsou zde popsány jednotlivé styly hobojových strojků a v závěrečné kapitole najdeme jednotlivé postupy a názory slavných hobojistů, jako byli Jiří Tancibudek a František Hanták a je Heinz Holliger.
- Rozbor koncertu F dur pro fagot a orchestr C. M. von WeberaDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na osobnost Carl Marii von Webera. Značná část textu je věnována jeho životním osudům a tvorbě, dále potom rozboru konkrétního díla - Koncertu F dur pro fagot a orchestr a to jak po stránce harmonické tak i formální.
- Sejkora Jiří: Bakalářský koncertSejkora, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16
- Souček Jan : Bakalářský koncertSouček, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-05-25
- TrémaMakarovič, Jozef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15V tejto práci sa venujem problematike trémy. Práca predstavuje určitý prehľad
- Tvorba francouzských autorů pro hoboj po roce 1850Souček, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Tato práce se věnuje skladatelům francouzské národnosti jejichž činnost spadá alespoň zčásti do období od 2. poloviny 19. století do poloviny 20. století, tedy přibližně do let 1850 ? 1950. Jsou zde zařazeni i autoři narození počátkem 20. století, kteří výše uvedené časové období překračují. Práce popisuje jejich hobojový repertoár: sólové, koncertní a komorní skladby a významné party v symfonických a operních dílech. Zaměřuje se na problematiku jejich obtížnosti, užití a interpretace. Práce obsahuje fotografie skladatelských osobností a několik notových příkladů.
- Vaňková Marie : Bakalářský koncertVaňková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05