Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "BROTHÁNEK, Adam"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Archaeology of Editing Rhythm:Tseng, Michelle Tzu-Man(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-06The thesis explores the concept of slow cinema through the works of the Malaysian-Taiwanese auteur Tsai Mingliang, examining his techniques and effects to craft nuanced depictions of boredom and distinctive pacing in two-dimensional (2D) cinema and Virtual Reality (VR) platforms. Drawing upon film theories informed by Bergsonian temporal epistemology, the research investigates Tsai Mingliang's minimalist film language in hyperbolic realism, understood as a response to the modern view of linear time propagated by Colonialism. Within the framework of media archaeology, the study analyses Tsai's distinctive use of stasis' in editing. By contrasting the feature film Days with his VR experiment The Deserted: VR, the thesis highlights its contribution to the discourse on film languages and the evolving interplay between cinema and VR film.
- Kombinace skutečnosti a fikce ve filmech Anny OdellJelínek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-15Tato práce si klade za cíl provést stylovou analýzu výrazových prostředků filmů Neznámá, Žena 2009-349701(2009) a Třídní Sraz (2013) režisérky Anny Odell. Stylová analýza bude založena na principu neoformalistické analýzy, kterou definuje Kristin Thompsonové v publikaci Breaking the Glass Armor. V rámci práce zařadím tvorbu autorky do historického kontextu a následně provedu stylovou analýzu daných filmů, ve které budu zkoumat, jaké prostředky Odell využívá k vytvoření dojmu, že diváci sledují dokumentární film, a to i za předpokladu, že je obsah daných filmů zinscenován.
- PrologProcházka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-10-07Jako “prolog” se dnes ve filmu označuje téměř cokoli před úvodními titulky. Jde o termín bez ustáleného významu. Tato diplomová práce nedefinuje fenomén zvaný “prolog”, nechce ho popisovat ve sférách umění v rámci dějin. Práce se věnuje úvodním záběrům na začátku filmu, před samotnou stavbou hlavního příběhu a zabývá se funkcemi těchto záběrů v celkové dramaturgické struktuře díla. Pro uchopení a popis funkce “prologů” se pokouší pojem zobecnit a dělí jej do několika skupin, dle stanovených kritérií. Cílem práce není vytvoření definice, ale rozbor dramaturgické struktury konvenčně chápaného pojmu “prolog” a iniciování diskuze na všech frontách filmového řemesla o tomto nástroji, který umožňuje více než jen zatraktivnění prvních minut filmu.
- Psychologická linka jako vyprávěcí prostředekDvořák, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Film je medium, které vnímáme jako svět kolem nás. Zároveň má jedinečnou schopnost se podívat i do naší duše. Jelikož film a sen mají blíže, než si můžeme myslet a odkrývá nám tajemství archetypů a jejich význam pro naši společnost. Díky analytické psychologii C. G. Junga a práce Josepha Campbella se tato práce pokouší najít klíč k tomu, jakým způsobem mohou filmy komunikovat psychologickou linkou namísto linky narativní.
- Zrod mýtu o Draculovi a jeho proměna nejen v dějinách filmuKlímová, Blanka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-08Východiském práce mi budou vybrané filmy o Draculovi. V diplomové práci bych se chtěla zabývat nejen proměnou postavy od fyzického vzhledu až po proměnu charakteru, ale i vývojem postavy v rámci příběhu, Na toto téma se podívám v širším kontextu a to nejen kinematografickém, ale i kulturním, historickém a dramaturgickém. Zajímá mě proměna archetypu nesmrtelnosti od balzamování přes sochařství, malířství, fotografii až film k samotné personifikaci archetypu nesmrtelosti. Dále se diplomová práce zaměří na reaktualizaci symbolu, problém remaků a smysl opakování. Práce by měla také odhalit problém, kdy se z reality stává mýtus a proč. Zdrojem informací mi budou nejen vybrané filmy, ale i autoři jako M. Eliade, B. Fořt a E. Fromm