Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "HUDEC, Zdeněk"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Estetika deníkovosti a improvizace ve filmech Jonase MekaseKolmačka, Benjamín(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10Práce zkoumá aspekty deníkovosti a improvizace ve čtyřech vybraných filmech Jonase Mekase (Lost Lost Lost, Walden, Reminiscences of a Journey to Lithuania a Out-Takes from the Life of a Happy Man). Cílem práce je popsat úlohu zmíněných aspektů z hlediska estetiky, tedy jak deníkovost a improvizace vstupují vstupují do vztahu mezi autorem, dílem a divákem. Předmětem práce je rovněž popis způsobu, kterým tyto aspekty přispívají k vnímání díla jako autentického.
- Komparatívna analýza stvárnenia autentickosti hlavnej postavy vo filmoch Thomasa Vinterberga - Hon a ChlastVrabeľ, Lívia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-12Táto diplomová práca sa zameriava na problematiku autenticity vo filme a ako na jej vytváraní spolupracujú rôzne výrazové prostriedky a vyjadrovacie postupy filmovej reči, predovšetkým obrazová tvorba a strihová skladba. V úvodnej kapitole práce bude skúmaná autenticita vo filme a jej prepojenie s identifikáciou diváka s postavami. Cieľom tejto práce je skrze dôkladnú analýzu vybraných scén z dvoch filmových diel od režiséra Thomasa Vinterberga - Hon a Chlast, keď identický herec stvárňuje identickú spoločenskú rolu (učiteľ), preskúmať proces dosahovania autenticity vo filme pomocou výrazových prostriedkov filmu a zhodnotiť, ako tento faktor ovplyvňuje divákovo vnímanie príbehu.
- Methods of Montage within Luis Ospina´s Mockumentary Cinema in the Caliwood Movement- ColombiaSanchez Gomez, Camilo(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-06In documentary theory, distinguishing between fiction and documentary films can be challenging, often leading to misclassification. One filmmaker affected by this issue is Colombian director and editor Luis Ospina, whose work is frequently labeled as fiction rather than documentary. This study examines Ospina's editing methods in his mockumentary trilogy and uses Bill Nichols' documentary theories to argue that his films should be considered documentaries. The project explores the history of documentary theory, defines documentary films according to Nichols' theories, provides context on the history of Colombian cinema, and analyzes each film in Ospina's mockumentary trilogy compared to Nichols' criteria. The findings show that Ospina's trilogy aligns with Nichols' concept of documentary films, particularly fitting within the reflexive documentary mode. This study contributes to the definition of mockumentaries and encourages further research to explore and propose new alternatives that enhance existing theories.
- Svým vlastním tempem - analýza pomalosti ve vybraných filmech Kelly ReichardtJaničík, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10Tato diplomová práce se zabývá analýzou filmového vyprávění v dílech Kelly Reichardt ve vztahu k pomalosti podle definic proudu slow cinema, ke kterému je často režisérka přiřazována. Cílem práce je prozkoumat, jaké konkrétní výrazové prostředky režisérka k dosažení minimalistického vyprávění a pomalého tempa využívá, čím je její způsob specifický a na vybraných příkladech zároveň přiblížit, jak dojem pomalosti ve filmu vzniká obecně. Práce nejprve poskytuje definici fenoménu slow cinema a nabízí pojmenování jeho typických formálních i ideových rysů. Zároveň se zaměřuje na vývoj tohoto proudu v dějinách kinematografie a vysvětluje jeho nárůst v současnosti. Následně práce rozebírá charakteristické motivy v tvorbě Reichardt, jako je role krajiny, přítomnost zvířat a skryté politické komentáře, které významně přispívají k dojmu pomalosti v jejích filmech. Dále popisuje významné období dvanáctileté pauzy mezi jejím prvním a druhým celovečerním filmem, které mělo zásadní vliv na proměnu jejího režisérského stylu. Závěrem jsou analyzovány tři vybrané filmy (Stará radost, Wendy a Lucy a Zkratkou v Oregonu), v nichž je prostřednictvím statistického měření délek záběrů a hloubkového rozboru ve vztahu k celkové struktuře děl zkoumáno, jak Reichardt vytváří dojem pomalosti a jak s pomalým tempem a minimalistickým vyprávěním pracuje.
- Výrazové prostředky ve vybraných fiktivních dokumentárních filmechMalá, Ilona(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-10Cílem této práce je nalezení a rozbor typických nástrojů mockumentu vycházejících převážně z dokumentárního filmu a následné porovnání jejich užití v mockumentu. Jednotlivé vyjadřovací prostředky budeme hledat metodou komparace, jíž podrobíme několik mystifikačních audio-vizuálních děl. Díla jsou vybrána s ohledem na co největší různorodost, ať už z hlediska tématu nebo jeho zpracování. Analýzu konkrétních skladebných postupů doplní historický a teoretický kontext.