Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies podle oponent "CÁB, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- [dac~] [part_render] [bang]Kudlová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-13Práce se zabývá postavením open source softwaru v kulturním a uměleckém kontextu. Mapuje historii jeho vzniku a uvádí jej do souvislostí s nedílnými předchůdci ve světě fyzickém a digitálním. Práce popisuje open source hnutí v sociálním kontextu a snaží představit filosofické, umělecké a politické rozměry, které s sebou open source hnutí nese.
- Umění hudby magnetického pásuŠmitmajer, David(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-11Diplomová práce "Umění hudby magnetického pásu" se věnuje genezi umění hudby magnetického pásu a jeho vlivům na vývoj moderní hudby. Prostřednictvím detailního průzkumu odborných textů zabývajících se související problematikou a dochovaných zvukových nahrávek z celého světa se práce snaží zmapovat význam magnetického nosiče, který neodmyslitelně napomohl ke vzniku elektroakustické a rozvoji populární hudby. Zvláštní důraz je kladen na období padesátých a šedesátých let dvacátého století, kdy se metody manipulace zvukových nahrávek nejvíce rozvíjely a využívaly pro kompoziční praxi, která v dané době zažívala četných inovací a technického rozvoje. Popsána je obecně uznávaná typologie, užívaná metodika a specifické konstrukce přístrojů potřebných pro zvukovou práci s magnetickým mediem. Zohledněno je také okrajové přežití metod manipulace magnetického pásu v době globální zvukové digitalizace na přelomu tisíciletí.