Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies podle oponent "DA SILVA PINHEIRO, Sara Patrícia"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Experimentálne prístupy k práci so zvukom v prostredí vituálnej realityMachová Cihanská, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Táto práca si dáva za cieľ preskúmať potenciál prostredia virtuálnej, či augmentovanej reality ako prostredia pre tvorenie zvukového umenia. V prvom rade sa pokúsi vymedziť tento prístup ku zvukovej tvorbe, a určiť možné determinanty, ktoré ovplyvňujú, či je dielo možné chápať ako VR či AR (interaktivita, imerzia, nástroje a ovládacie prvky, spôsoby ich použitia, ich psychofyziologický vplyv…) na základe korelácie textov z oblasti teórie nových médií a hudobnej teórie. Jadrom práce by mala byť analýza vybraných diel, ktoré ku zvuku vo VR pristupujú určitým experimentálnym spôsobom, alternatívne voči bežným postupom, akým tieto komerčné technológie bývajú využívané. Malo by ísť o diela výhradne zvukové, či s dominantnou, alebo špecifickou zvukovou zložkou.
- Statičnost v tvorbě portugalského režiséra Manoela de OliveiryTrsková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-11Předmětem této práce je tvorba portugalského režiséra Manoela de Oliveiry (1908–2015). Práce přináší politicko-historickou kontextualizaci režisérova díla, a dále také a nástin úvah o portugalské identitě jako o předpokladu pro analytické uchopení Oliveirových snímků. Práce nalézá pojítko mezi Oliveirovou tvorbou a portugalským literárním modernismem. Klíčem ke čtení tvorby Manoela de Oliveiry je v tomto případě téma „statičnosti“, které se vztahuje ke konkrétním autorům portugalské literární tvorby a k dílům Manoela de Oliveiry. Při analýze vybraných snímků se zaměřuji na vyvázání filmů Manoela de Oliveiry z časovosti, dále na téma statičnosti při práci s hercem, kompozici mizanscény, její rámování a na práci s kamerou.