Katedra fotografie - KF / Departement of Still Photography
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra fotografie - KF / Departement of Still Photography podle oponent "GRYGAR, Štěpán"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 27
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bakalářský výstavní soubor: Barbora VeseláVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18"zobrazuji 1-10 z 8 290 nalezených" Soubor portrétů žen stejného jména, který odkazuje na vyhledávání informací a jmen na iternetu. Skládá se z 10 barevných fotografii velikosti 60*50cm a knim priřazených reprodukcí stránek internetového vyhledávače.
- Concrete PhotographyAcman, Uroš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-18The present diploma is speaking about Photography, on a term on which was not treated often.
- Fotografie - médium světla a času anebo současného umění?Stecker, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Existuje něco takového jako specifické hodnoty fotografie, které vycházejí ze samotné podstaty tohoto média? A pokud ano, mohou se tyto hodnoty uplatnit i v dnešním uměleckém světě nebo se jich fotografie, aby obhájila své pozice v tomto proměnlivém a konkurenčním prostředí, musí vzdát a hledat a pracovat s jinými, které nevycházejí z její podstaty? Je vůbec perspektivní v dnešní době hledat něco tak archaického jako ontologii jednotlivých médií? Možná ano.
- Internetové fotogalerieMacháček, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-2113 českých internetových komunitních fotogalerií, ve kterých si uživatelé navzájem hodnotí své fotografie formou komentářů a bodování, jsou zkoumány a porovnávány zejména z hlediska jejich provozovatelů, funkcí a systému komentářů a bodování. Jsou hledány společné rysy fotografií, které jsou v těchto galeriích považovány za úspěšné. Ve výzkumu mezi uživateli galerií byly zjištěny např. názory uživatelů na kvalitu galerií a jejich věkové rozvrstvení. Jakou zpětnou vazbu lze získat a jak je pro fotografy přínosná bylo zjištěno experimentem, kdy byly vloženy stejné fotografie do všech galerií. Největším přínosem této práce je shromáždění velkého množství autentických názorů amatérských fotografů.
- Já - TyPáleníková, Linda(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Já Ty Jsem objektem Tvého pohledu, jsem představou Tvé touhy jsem Tvou definicí krásy jsem Tvým falešným ideálem jsem vytvořeným obalem jsem vyhladovělou láskou
- La jetee - a photo romanLoucaides, Andreas(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21La jetee 1962 is a film made by Chris Marker - also called photo roman - composed almost entirely by black and white Photographs. The effort would be to analyze and discuss this phenomenon, to explore the way in which the still photography interacts within different contexts than the pure photographic.
- Lost in KarabakhIbrahimova, Sitara(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-2136 photographs of 36 persons lost in Karabakh, which are actually not on photographs, only their pesonal staff are there
- Made in meAbram, Uroš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Portrait photographs taken by my mouth, presented on home made canvas
- NávratyZmudová, Žaneta(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Ve svém bakalářském výstavním souboru "Návraty" pracuji s rodinným archivem. Tyto archivní fotografie se staly doprovázejícím článkem mé práce, nedílnou součástí nově pořízených fotografií. Nové snímky tak víceméně navazují svým především obsahovým, ale i vizuálním významem na staré. Tyto nedávno pořízené fotografie, na nichž jsem přítomna v různých prostředích (stejně jako na těch archivních), se mě osobně dotýkají, neboť jsou jakousi památkou a reflexí vlastních zkušeností, situací a vztahů již uplynulých. Jedná se tedy o vnímání prostoru a času na základě vzpomínek z dětství, o proces hledání věcí ztracených, minulých a snaha o jejich znovunalezení. Ve své práci tak konfrontuji současnost s minulostí.
- NedotknutelníHavlínková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Obrazová metafora nedotknutelných, formálně následující prvky voyeurismu
- New timesKanar, Ege(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- Noc v českém výtvarném umění 19. - 21. s toletíZmudová, Žaneta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-12Ve své práci jsem se zaměřila na téma noci v českém výtvarném umění 19. - 21. století. Smyslem práce však není mapovat tuto problematiku v úplnosti, nesnaží se být historickým přehledem, ale klade si za cíl představit různá pojetí noci ve tvorbě několika vybraných autorů. Tento text se soustředí na díla umělců, kteří noc znázorňují v krajinných či městských scenériích. V každém nočním výjevu se objevuje světlo, ať už přírodní či umělé, které je nositelem autorových představ. Práce směřuje od představení symboliky světla a tmy v průběhu lidských dějin a fyzikální povahy světla, k prezentaci jednotlivých autorů, kteří nastalou noc reflektují s přírodními druhy světla nebo s umělými druhy světla.
- Počátky konceptuálního umění v USA v 60. letech 20. stoletíLeinweberová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Bakalářská práce na téma počátků konceptualismu v 60. letech 20. století v USA. Formou osobního cestovního deníku je nastolena snaha najít cestu k porozumnění a uchopení konceptualismu. Koncepualismu jako směru, jehož odkazy jsou používané v umění dodnes. Zároveň jako směru, jehož definice je už od jeho počátků nejednoznačná. Na zvolené téma je nahlíženo prostřednictvím textu Sol LeWitta ?Věty o konceptuálním umění?. ?Věty? jsou konfrontovány s dalšími dobovými teoretickými texty a následně jsou reflektovány názorem autora. Vše se odehrává na pozadí cesty do Curychu, na retrospektivní výstavu Sol LeWitta.
- PohledyKolářová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- Portréty rybářů (Výstavní soubor)Golob, Rok(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-03Ve svém magisterském souboru představuji portréty rybářů. Fotografoval jsem skupinu ptujských rybářů. Na začátku se setkávali sporadicky na jednodenních setkáních blízko Ptuje a Mariboru, později začali s organizovaným lovem ryb, který probíhal několik dnů ve Slovinsku a v zahraničí. Zmíněná skupina se věnuje lovu kaprů. Jsou zastánci a propagátoři stoprocentního ?catch and release? přístupu - ne jenom lovu kaprů, ale i jiných druhů ryb. Svým přístupem a mentalitou přesvědčili mnoho jiných rybářů, kteří plenili řeky a jezera, a nosili domů každou rybu, nehledě na její velikost a druh. Ptujská skupina rybářů cestuje na rybolov vesměs do zahraničí. Slovinsko nedovoluje lov v noci a s více pruty.V některých vodách jsou dovoleny výjimky, ale těch možností je ve Slovinsku málo. Rybářské spolky disponují velmi kvalitními revíry, s velikým potenciálem pro rybolov. Černobílé fotografie jsou středního formátu (6x7) a byly pořízeny ve Slovinsku a v Rakousku.
- Postwar Japanese photography from document to memoryTryputen, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18Photography of Japan during the postwar period went through a radical transition from photo-realist approach which was focused on the study of national identity of the country to a more subjective approach of a new generation of photographers affected by the devastation of war. They have developed a new visual language and the themes of their photography were often highly personal in nature. The goal of this work is to analyze the influences on this change within the historical and social context of postwar Japan.
- Publikace: SněníHladký, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01Název "smyšlenky", který vznikl spojením slov sny a myšlenky, dobře vyjadřuje obsah obrazové publikace, jejíž náplní se staly mé nejrůznější představy, sny, zážitky, poznámky, vize či momentální nápady. Představuje ji soubor sešitů formátu A3, jejichž počet není pevně dán, ale může se dále libovolně rozšiřovat tak, jak budou mé záznamy přibývat. Stejně, jako si prostřednictvím deníků uchováváme myšlenky, k archivaci fotografií a vizuálních podnětů slouží trezorky, jejichž forma se promítla i do grafického zpracování publikace. Číslování od jedné do sedmi, může zároveň evokovat sedm dní v týdnu.
- Romská tématika v české fotografiiKubíčková, Dora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07Romové jsou v Čechách tradičně oblíbeným tématem nejen ve fotografii, především dokumentární. Toto téma je lákavé svou exotičností a zároveň lehkou dostupností. Největší důraz je kladen na práci v pramenném výzkumu. Zaměřili jsme se na fotografy či fotografky dvacáteho a jednadvacátého století, kterých se tato tématika zásadně dotkla - ať už na ní pracovali dlouhodobě a nebo se objevila pouze v jediném z jejich souborů.
- RostlinyBouška, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Soubor 12 fotografií zobrazuje blíže nespecifikované rostliny, jak leží uschlé na sněhu. Důležitý na fotografiích není detail jednotlivých rostlin, ale celková kompozice, tvar či znak, který tvoří a který vnímáme při pohledu na konkrétní fotograii tak sérii jako celek.
- SebereflexeŠnajberková, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Název práce byl upraven na Fotografie jako performance autorského subjektu Základem této práce je obecnější průzkum autorství, komunikace mezi autorem a divákem a především důvody umělců pracovat ve svých dílech se sebou samými a možnosti, s jakými lze k takovému druhu tvorby přistupovat. Výchozím bodem práce je období uměleckých performancí, happeningů a body artu 50., 60. a 70. let 20. století v Československu a jejich fotografie a proměna významu těchto akcí i fotografických záznamů v kontextu současnosti. S přechodem do současnosti nahlížím na performanci autora v širším měřítku, nejen z hlediska happeningového charakteru, ale i z hlediska práce se sebou samými a s fotografií jako nástrojem sebereflexe.