DAMU Disertační práce / Doctor theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet DAMU Disertační práce / Doctor theses podle oponent "DVOŘÁK, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Odkrývání prostoru na základě vlastní inscenační praxeTrpišovský, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-03-22Disertační práce zkoumá na základě mé vlastní inscenační praxe a konkrétních příkladů prostor vznikající mezi jevištěm a hledištěm. V prvních třech kapitolách se dotýká pojmů: 1/ mikrosvět a makrosvět jako prostor, 2/ paměť jako prostor a 3/ hudba a zvuk jako prostor. V poslední kapitole se zabývá vztahem herce a diváka k těmto prostorům na základě mé práce na inscenaci Neograničené linije/ Borderless Lines/ Neohraničené linie v srbském Bělehradě. Na závěr práce zmiňuje několik základních pravidel, jak nakládat s prostorem, který vzniká mezi jevištěm a hledištěm. Přirovnává tento prostor ke krajině, kde dochází ke vztahu bytosti místa a bytosti člověka
- Václav ŠtechSchmoranzová, Viktorie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-17Padesát let potřebovalo české divadlo, aby se konstituovalo jako plně profesionální, tvůrčí, organizační i ekonomická součást české kultury a završilo tak de facto národní obrození v této oblasti. Těch padesát let, rámovaných založením ND a ustavením rámcové divadelní sítě ve 20. letech, representují výrazné tvůrčí osobnosti dramatiků, skladatelů, zpěváků, herců, výtvarníků, ale i organizátorů, ředitelů, manažerů… Jedním z významných představitelů této generace byl i Václav Štech. Jeho cesta od národně obrozeneckých aktivit na malém městě, přes řadu podnikatelských projektů (včetně těch autorsko-právních) vedla do čela několika výrazných divadelních scén (Městské divadlo na Královských Vinohradech, Lidové divadlo Uranie, České národní divadlo v Brně), kde přes často složité situace pomohl konstituovat řízení divadla jako mnohovrstevný konglomerát činností tvůrčích, organizačních a ekonomických. Sledovat tuto cestu je poučné nejen z hlediska dějin českého divadla, ale i jako inspirace v úvahách o možnostech kulturní politiky v nejširším slova smyslu. A sledovat tuto cestu, pochopit záměry, možnosti a výsledky Štechovy práce na tomto poli bylo proto předmětem této práce.