Oddělení jazzové interpretace / Department of jazz interpretation
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení jazzové interpretace / Department of jazz interpretation podle oponent "ŠOLTIS, Daniel"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bubeníci orchestru Duka EllingtonaJína, Antonín(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-16Práce se věnuje všem bubeníkům, kteří byli členy orchestru Duka Ellingtona. Jejich životům, kariérám a stylům hry na bicí soupravu. Americký jazzový pianista, skladatel a kapelník Duke Ellington je autorem více než dvou tisíc jazzových skladeb a stal se jednou z nejdůležitějších postav jazzu 20. století. Tato práce zpracovává jeho hudbu a pokouší se zachytit společné i odlišné prvky hry všech jeho bubeníků. Cílem práce je shrnout informace o šesti hráčích do jedné publikace a zároveň inspirovat současné bubeníky výrazovými prostředky těchto velikánů a případně je motivovat k tvorbě vlastních modifikací původních materiálů.
- Historie a vývoj pedálu velkého bubnu a bicí soupravyKočí, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Cílem této práce s názvem Historie a vývoj pedálu velkého bubnu u bicí soupravy je seznámit čtenáře s vývojem pedálu a jeho postupnými změnami, kterými procházel od svého zárodku po součastnost. Patřičná pozornost bude zaměřena na techniky hraní na pedál a jejich pozitivní a negativní stránky. Dalším velkým rozborem této práce je popis pedálu dle různosti mechanismů, technických vlastností, dispozic a také užití materiálů, ze kterých se pedál skládá. Aby čtenář porozuměl kontextu práce, je zapotřebí zmínit přehled historických zdokonalení bicí soupravy jako takové, které paralelně hráli velikou roli právě při vývoji mechanisu pedálu. V závěru práce je popsán správný posed při hraní, jak jej doporučují jiní bubeníci a taktéž i já na základě vlastní zkušenosti. A v konečné fázi práce je také komentář známého bubeníka s jeho pohledem na techniku hraní.
- Metodika jazzové hry na bicí soupravuUrbánek, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Cílem práce je analyzovat metodický postup výuky jazzové hry na bicí nástroje. Inspirací je absence knihy na tuzemském trhu, která by obsahovala nejzákladnější praktika pohromadě. V první kapitole jsou popsány dobové souvislosti a vznik bicí soupravy. V další kapitole je představena notace jazzové hudby a způsob, jakým se liší notový zápis od frázování v praxi. Následující kapitoly pojednávají o správné interpretaci ride činelu, hi-hat a velkého bubnu. Zde čtenář nalezne i praktická cvičení. Dále poukazuji na důležitost bicích jako doprovodného nástroje. Kapitola o transkripci čtenáři napoví, jak pojmout nový materiál a jak s ním následně pracovat. V předposlední kapitole představuji koordinační cvičení, která jsem díky této práci ucelil a dokončil. Poslední kapitola se zabývá rozborem knihy Jima Chapina Advanced Techniques for the Modern Drummer.
- Proměny hudby Paula Motiana během jeho k ariéryTengler, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-02Tato práce je zaměřena na osobnost bubeníka, perkusionisty a skladatele Paula Motiana. Paul Motian je kritikou stále častěji označován za jednoho z nejlepších jazzových bubeníků v celé historii jazzu. Cílem práce je zmapovat Motianův umělecký život, schopnost charakterizovat několik rozdílných etap jeho hudební kariéry a pochopení jeho hudebního myšlení. Práce je doplněna o transkripce z různých období a analýzy jeho vybraných nahrávek.
- Vliv Israelské lidové hudby na jazzovou hudbu současnostiNohavica, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-30Tato práce předkládá soupis tradiční hudby, která se střetává na území Izraele a stává se inspirací pro mnohé současné světové jazzové autory z Izraele. Práce popisuje základní charakteristiky hlavních pramenů izraelské hudby se zaměřením na rytmickou složku a předvádí příklady aktuální jazzové tvorby, které se na tradiční hudbu v Izraeli odkazují. Mezi hlavní vlivy patří židovská, marocká či arabská hudba a hudba formující se na území Blízkého východu, Maghrebu a Indie a odkazuje se na ní tvorba izraelských jazzových hudebníků jako Omer Avital, Yuval Cohen či Ilan Salem.
- Výrazové prostředky bubenických legend tradičního jazzuJína, Antonín(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-24Práce se věnuje podrobné definici stylu jednoho z nejvýraznějších bubeníků v oblasti tradičního jazzu. Zpracovává hudbu, kterou Art Blakey vytvořil v padesátých a šedesátých letech dvacátého století se svou kapelou The Jazz Messengers a pokouší se zachytit prvky, které definují kvalitu a výjimečnost jeho stylu hry. Cílem práce je shrnout informace o Artu Blakeym do jedné publikace a zároveň inspirovat současné bubeníky výrazovými prostředky nejvýznamnější bubenické legendy hard bopu a případně je motivovat k tvorbě vlastních modifikací původních materiálů. Důležitou součástí práce jsou transkripce kratších hudebních frází i delších fragmentů v podobě doprovodů a sól na bicí soupravu.