Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "HALAŠ, Adam"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hloubková analýza postavy Alřžběty BáthoryovéStolařová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-06Tato práce se zabývá neobvyklými způsoby, jakými se dá tvořit postava v autorském představení. Analýzou vnějších znaků (maluma a takete) a pomocí psychologického testu MBTI, grafologického rozboru a analýzy dobových pramenů se snaží vytvořit profil postavy v absolventském představení.
- ImprovizacePliska, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04V mé Bc.prc. se zabývám tématem improvizace. Rozdílem mezi úplnou improvizací a divadelními sporty. Také popisuji Commedia dell´arte jako historicky velice podstatný základ improvizačního divadla. Hlavní částí mé práce je zaměřena na improvizační cvičení a na přípravu před improvizačním představením. Také se pokouším popsat jak si má improvizátor navodit stav podobný transu, aby měl otevřenou mysl pro improvizaci.
- KomediantPikalík, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Komediant je tím, čím svět není, čím by být měl, jsou laskavou výčitkou těm, kteří nám a sobě stěžují beztak těžké přežívání.
- Mezinárodní festival nového cirkusu a divadla Letní LetnáŠvecová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17Obsahem je poznání Mezinárodního festivalu nového cirkusu a divadla Letní Letná. Důvodem psaní práce byla osobní orientace v problematice nového cirkusu. Skrze historii festivalu bylo cílem poznat českou rozvíjející se divadelní scénu se zaměřením na nový cirkus, ale i poznání přijíždějících souborů ze zahraničí. Přínosem byly rozhovory s ředitelem festivalu Jiřím Turkem a hlavními osobnostmi při jeho zrodu. Celkové poznání festivalu mě vedlo i k úvaze nad kontextem jeho působení ve střední Evropy a celková reflexe za dvacet let trvání.
- Pozůstatky šaška do dnešních dnůPetrák, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Tato práce pojednává o pozůstatcích šaška a jeho podstaty do dnešních dnů. Šašek, kašpárek, klaun/clown. Pravděpodobně všichni tato slova známe a používáme je. Možná si myslíme, že známe jejich příběh. Jaký je jejich původ? Odkud přicházejí? A jsou tady ještě s námi? Skrze historické záznamy si zde přiblížíme specifikaci těchto pojmů. Autor zde vysvětluje jejich původ a historický vývoj.
- Sólový výstupZelinka, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Bakalářská práce se zabývá sólovým výstupem. Práce má dvě hlavní částí. První - obecná část je věnována základním pojmům, které se týkají dramatického - divadelního výstupu v okruhu děl různých divadelních druhů. Druhá část zkoumá sólové performance na příkladech vybraných interpretů a jejich sólových výstupů napříč žánry. Závěrečné shrnutí vychází z osobního zhodnocení možností a proměn sólového výstupu.
- Umění z místa - Terénní výzkum a strategie jeho inscenacePetáková, Linda(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Bakalářská práce pojednává o divadelní tvorbě založené na předchozím terénním výzkumu. V práci reflektuji a analyzuji vznik divadelní inscenace "Marie to dala. Jak to dá? ty?", která byla mou bakalářsskou inscenací. Rozepisuji jednotlivá stádia tvorby a způsob práce. Hlavní důraz je položen na práci se zdroji v tvůrčím procesu a divadelní tvorbu v nedivadelním prostoru.
- Zvuk a pohyb v pantomiměKrček, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Hudba a zvuky dokážou v některých audiovizuálních a rozhlasových uměleckých dílech zvýšit jejich hodnotu, ale naopak při nevhodném výběru a kompozici mohou dílo jemně narušit. Ve své práci shrnuji své zkušenosti a poznatky experimentátorů z minulosti i současnosti v oblasti zvuku, spojeného s vizuální akcí, ať už jde o tanec, drama, či film. Nejvíce se však věnuji zpracování a vhodnému výběru zvukové složky v nonverbálním divadle včetně metod používání zvuků v historických etapách divadla a mimu. K dosud používaným zvukovým prostředkům zvlášť sleduji zvuky, které si mim vyrábí vlastním hlasem, nebo si pomáhá moderní záznamovou technikou.
- Zvuk a pohyb v pantomimě (příloha)Krček, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato videopříloha doplňuje svými ukázkami bakalářskou práci o použití zvuku v pantomimě, jeho možností a zpracování.