Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "HYVNAR, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Irina AndreevaSydorenko, Olesya(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-18Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na umělkyni původem z Ruska. Jmenuje se Irina Andreeva. Důvodem pro výběr této osobnosti byl její zajímavý život, inspirativní tvorba a odhodlání, s jakým vnímá divadlo. Irina Andreeva svému umění obětovala celý život. I přesto, že umělkyně neztrácí spojení se svou rodnou zemí, je tak pevně zakořeněná v tuzemském prostředí, že se stala jeho nedílnou součástí. Ve své bakalářské práci k ní vyjadřuji obdiv a zároveň se snažím porozumět její umělecké i lidské velikosti a podstatě.
- Jean - Luis BarraultSvoboda, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato práce pojednává o životě a díle Jean-Louis Barraulta, jednoho z nejvýznamnějších francouzských divadelníků. Barrault je známý ve světě jako vynikající herec, mim, reţisér a teoretik divadla. Jeho přínos pro vývoj evropského divadla v minulém století je velmi významný, zejména pro mimické divadelní ţánry. Práce přibliţuje čtenáři Barraultovu osobnost a uměleckou tvorbu se zaměřením na jeho přínos pro pantomimu. Další náplní práce je zmapovat významné vlivy různých osobností na umělecký vývoj Jean-Louis Barraulta.
- Pantomima a tanec v meziválečném obdobíŠírková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Tato práce si vytyčila za cíl obeznámit čtenáře s postavením pantomimy a tance v meziválečném období a celkovou důležitost propojení těchto dvou stylů umění. V úvodu vysvětluje základní pojmy: pantomima, výrazový tanec a meziválečné období. Ukazuje postavení těchto uměleckých odvětví v Československé republice a vytyčuje několik důležitých osobností tanečního umění, které ovlivnili pantomimu a mimické divadlo. V závěru se soustředí na důležitost tance pro umělce mimického divadla a hledá možnou inspiraci tehdejšího období v současné tvorbě.