Divadení fakulta - DAMU / Theatre Faculty
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Divadení fakulta - DAMU / Theatre Faculty podle oponent "BEČKA, Marek"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dramaturgie hraníIsaković, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-01-19Magisterská práce se zabývá potřebou a pocitem hraní si v divadle, a to nejen pro tvůrce či performera, ale i pro samotné diváky. Kombinuje různé známé teorie o spojení hry a kultury s osobními zkušenostmi autora, které získal během své dlouholeté divadelní praxe a zkoumání tohoto tématu. Popisuje význam hry při práci s dětmi a mládeží v dramatické pedagogice, v amatérském divadle i v profesionálních procesech tvorby a realizace divadelních představení. Autor se z osobních důvodů ohlíží za hraním si v divadle jako za potřebou lidí s ADHD i za jeho využitím pro terapeutické účely. Dochází k závěru, že základní metodiky herního designu, jako jsou interaktivní dramaturgie, jasné úkoly a cíle, bodovací systémy a drobné odměny, pocit soutěživosti atd., mohou přímo přispět divadlu při vytváření více imerzivních a participativních představení, která by byla bližší mentalitě moderního publika (zejména těch s ADHD), které je již velmi zvyklé na interaktivní obsah.
- Herec, objekty a loutkyDohnálek, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-17Bakalářská práce se zabývá loutkovým divadlem, divadlem objektů a herectvím autorského divadla. Výchozím tématem jsou hra, lidská hravost, stylizace lidského jednání a lidského projevu vůbec a celková proměnnost lidské mimeze v porovnání se stálostí výrazu objektů a loutek. Symboliku a znakovost jako základní složky komunikace jsou tu nazírány z pohledu tvorby divadelního jazyka mezi jevištěm a hledištěm. A to jak jazyka konvenčního, tak jazyka nového vzniklého popřením konvenčních jistot lidské zkušenosti.
- Herecká tvorba ve specifické skupině.Řezáčová, Hedvika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-25V této diplomové práci popisuji a analyzuji své zkušenosti a poznatky, které jsem měla možnost nabýt během účasti na projektech a divadelních představeních ve specifických skupinách ? dospělých lidí s mentální retardací a dětí. V průběhu mého studia jsem měla možnost tyto skupiny zkoumat a konfrontovat z hlediska herecké tvorby. Snažím se tedy zachytit jejich hereckou tvorbu a pokouším se najít východiska k jejich rozvíjení. V úvodních částech se věnuji především popisu některých divadelních principů, postupů a přístupů, spojených se specifičností této divadelní tvorby. Dále uvádím jednotlivé skupiny, se kterými pracuji a zachycuji jejich možnosti a limity. V poslední části práce se pokouším o rozbor jednotlivých projektů a představení se zřetelem k jejich herecké tvorbě. Na závěr se pokouším o upřesnění herecké tvorby profesionálů v rámci této skupiny.
- HraKonvalinka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-13HRA není hra. HRA všechny hry přesahuje a pokud možno spojuje. HRA jako fenomén je existenciálem provázejícím lidstvo od jeho počátků. Podobně jako práce, boj, láska a smrt (smrtelnost) i HRA poučuje člověka o podmínce či o rámci konceptu jeho identity. HRA je princip. V této práci se pokusím zabývat HROU a jejím vztahem s herectvím a s hereckou výchovou a naopak herectvím a hereckou výchovou a možnostmi využívání zkušeností hereckou výchovou získaných ve HŘE a vůbec vztahem herectví, HRY a světu jako celku.
- Inscenace loutkového divadla jako hudební kompozice na příkladu inscenace Malé noční příběhySolce, Matija(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-02Ve své diplomové práci jsem se pokusil inscenaci loutkového divadla ukázat pomocí pravidel a mechanizmů, které platí v hudební kompozici. V první části jsem se zaměřil na obecné definice, které platí v hudbě a v loutkovém divadle, a v části druhé jsem pomocí definovanych pravidel analyzoval svou sólovou loutkovou inscenaci Malé Noční Příběhy.
- Loutková guerilla jako zrcadloCísařová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-19Práce se zabývá tématem zvolení formy, se kterou performer vstupuje do veřejného prostoru za účelem sdělení určitého obsahu (účelem sdělení jeho uměleckého či tvůrčího postoje). Cílem je zreflektovat dosavadní práci z průběhu bakalářského studia a to především během klauzury v druhém ročníku Jsousoší Jsousedi. Všímat si budu především jakým způsobem zvolená forma (objekt, instalace, loutky, akce, slovo) reflektuje zvolený obsah. Kdy zvolená forma sdělení funguje a kdy se naopak mine účinkem. A pokud se mine účinkem, jak vyznívá a jak by na ní bylo třeba zapracovat.
- Loutky na KALD.Jelínek, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-19Absolventská práce Loutky na KALD popisuje a srovnává tendence a postupy výuky loutkového divadla během studia mezi lety 1978 - 1981 a mezi lety 2008 - 2012. Práce vychází z popisu výuky studentů dvou generací. Porovnává se míra loutkové praxe během studií, možnosti vlastních projektů, a hodnotí, jak je pro vykonávání budoucího povolání vybaven absolvent Katedry altenativního a loutkového divadla dnes a jak byl připraven absolvent Katedry loutkářství dříve. Práce se také snaží odpovědět na problém, proč v současné době mezi studenty Katedry alternativního a loutkového divadla velmi opadá zájem o loutkové divadlo a hledá řešení, jak tento tradiční divadelní žánr opět oživit pro širší veřejnost.
- Málo divadlaVosobová, Sára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-21Tato práce zkoumá, co vše pojem Málo divadla unese. Staví do středu svého zájmu tezi, že “změna je možná”. Zdánlivě banální obrat. Jak v takových věcech opět hledat krásu a něco, co se nás dotkne? Autorku zajímá, zda měníme diváka a divačku divadlem, které děláme, nebo divadlo měníme podle nich. Málu divadla nejde primárně o viditelné změny, ale soustředí se na drobné psychologické obraty v našem vnímání. Polovina práce je věnovaná experimentálnímu projektu Jelen, vytvořeného na základě původního manifestu Mála divadla. Skrze ten se autorka snažila vyrovnat se stresem v tvůrčím prostředí a důrazem na neustálou produkci nového.
- Pouliční divadloMaršíková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07
- Pouliční divadloVanýsková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Tato magisterská práce se zaměřuje na problematiku divadla na ulici. Věnuje se historii pouličního divadla, festivalu v Avignonu a detailní analýze hraní na ulici. Pomocí ankety se pokouší zjistit názor herecké veřejnosti na tuto problematiku. V závěru se snaží odpovědět na základní otázky týkající se pouličního divadla.
- THE DIY - Theatre of Handa Gote. Recurring Themes and Motives.Bakalova, Elitsa(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-01-29In the contemporary world that undergoes constant changes, theatre is changing with certain pace as well. It is only natural as it is an integrant, inseparable part of the society and its make-up. New theatre groups are being established ? some of them last longer and turn into steady regulars on the stage, others are more short-lived due to a variety of factors (art, financial or personal ones). The development of the groups in question could help us outline some of the current tendencies in the theatre world and could contribute to getting a broader and fuller understanding of it.
- Underground v českém loutkovém divadleBrožek, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-16Ve své diplomové, práci pátrám po fenoménu „UNDERGROUND V ČESKÉM LOUTKOVÉM DIVADLE“, zajímalo mě zda tento pojem vůbec existuje a pokud ano, jaká kritéria jsou potřeba splnit, aby ho byl člověk účasten. Oslovil jsem respondenty, kteří mi mají k tématu co říct. Prostřednictvím diskuzí s nimi, jsem došel k závěru, že divadelní Underground v českém loutkovém divadle existuje, nicméně nikdo ho ještě nikdy takto pojmově neuchopil. Moje bádání nemá jednoznačné resumé, už samotný proces považuji za nesmírně cenný pro formulování pojmů, ke kterému je nutno dojít až po časovém odstupu.