Diplomové práce / Master's theses (171)
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses (171) podle oponent "OTČENÁŠEK, Zdeněk"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dozvuk autentického prostoru a jeho nahrazení umělým dozvukemStratílek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Předmětem této písemné práce je dozvuk jako přirozený akustický jev v uzavřených prostorech využívaných pro hudební produkci a jeho nahrazení. První kapitola práce vymezuje dozvuk jako fyzikální jev a definuje základní pojmy. Druhá kapitola je věnonána dozvuku autentického prostoru, jeho charakteristice a specifickým vlastnostem. V další kapitole jsou popsány vlastnosti umělého dozvuku, jeho parametry a případné problémy. V této kapitole je také uvedeno, jak umělý dozvuk přizpůsobit. Čtvrtá kapitola práce se věnuje srovnání autentického a umělého dozvuku. Nalezneme zde vzájemné srovnání jejich parametrů, rozdíly při buzení stejným signálem, porovnání algoritmických a konvolučních dozvuků s dozvukem autentickým. Kapitola pátá pak dále uvádí požadavky na umělý dozvuk při auralizaci a také některé elementární estetické kategorie. Poslední kapitola této práce popisuje praktický experiment, který ověřuje platnost hypotézy nahrazení přirozeného dozvuku. Předmět experimentu spočívá v auralizaci zvukové ukázky z bezodrazové místnosti a nahrávacího studia. Cílem experimentu je simulovat dozvuk koncertního sálu.
- Směrovost vyzařování hlasu u operních a popových zpěvačekPodzimková, Iva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-06Práce se zabývá popisem systematických rozdílů směrových vyzařovacích vlastností mezi sopránovými operními a popovými zpěvačkami. Po velmi stručném shrnutí vybraných významných studií o směrovosti vyzařování lidského hlasu, které byly zaměřené i na jiné disciplíny, než na zpěv, popisuje celý proces měření v bezodrazové místnosti a výsledky prezentuje v jednotlivých samohláskách i v celé písni. Součástí je poslechový test, který zkoumá funkčnost teoretických preferencí směru mikrofonu v praxi a slouží jako model pro navazující práci, pro niž jsou zde uvedena rovněž další doporučení.