Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "HAVELKA, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- A osel funěl na mé herectví.Šafařík, Denis(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-15Práce je především koncipována jako reflexe studia na DAMU. Na několika vybraných hereckých workshopech autor mapuje svůj osobnostní a herecký vývoj. Jako pomyslné završení toho vývoje považuje autor výstupní klauzurní inscenaci Breivik, kterou ve své práci reflektuje s akcentem na hledání hereckého stylu, práci v kolektivu a práci s režisérem. Poslední část práce se zabývá komparací výstupní klauzury Breivik a první mimoškolní spolupráce v inscenaci divadla Komedie A osel na něj funěl.
- Herec a dramaturgické myšlení v praxiBolech, David(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-14Herec a dramaturgické myšlení v praxi je bakalářská práce, která vznikla v rámci studia na Katedře alternativního a loutkového divadla. Věnuje se třem konkrétním projektům, konajícím se vždy s ročním odstupem. Klade si za cíl formulovat a vyobrazit dramaturgické aspekty divadelní tvorby z pohledu herce a popisuje některé formy divadelního procesu, které jsou na Katedře alternativního a loutkového divadla uplatňovány, jako například metoda devised theatre. Reflektuje nabyté zkušenosti s různým časovým odstupem a sleduje hercovo myšlení v různých liniích a souvislostech. Všechny tři divadelní projekty jsou rozděleny na přípravnou a realizační fázi. Během přípravných fází autor reflektuje tvůrčí procesy, během kterých vedle svého hereckého zaměření realizuje svou potřebu komplexního uvažování o daném díle. Fáze realizační potom dokazují, že i během nich se herec neustále snaží nebýt pouhým nástrojem cizí umělecké vize, neboť v divadle laboratorního typu je produkt kolektivní záležitost, kam si každý člen promítá své představy. Dva sólové projekty, které jsou rovněž součástí práce, s sebou sice nenesou potřebu kolektivního kompromisu, obsahují však podobný způsob uvažování, kdy herec nevnímá svou činnost pouze jako příležitost seberealizace vystupováním na jevišti, ale jako možnost pozměnit divákovo vnímání a pohled na téma, jímž se inscenace zabývá.
- Rozlož mě.Vápeníčková, Karin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-15Tato bakalářská práce pojednává o rozkladu textu na divadle v kontrastu či souladu s autorčiným osobnostním a tvůrčím rozkladem během herecké studijní cesty. Teoretická východiska definovaná pojmy složenými z citací z umělecké i odborné literatury jsou pilíři, které protkávají praktické zkušenosti z divadelní praxe uvnitř studijního procesu. V průběhu se text práce rozkládá, skládá, dokládá a nakládá s informacemi tak, aby bylo nalezeno východisko a cíl výzkumu. Snaží se odhalit vztah života a konce, vztah divadla a herce, vztah práce k autorce i čtenáři.
- Svobodné tělo performera v přítomném okamžikuHorečný, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-15Smyslem této práce je reflexe vlastních výkonů zaostřená na pohybovou složku herecké a performativní práce.
- Titulky a jiné podoby psaného textu jako součást scénického znakového systémuFroněk, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-14V této bakalářské práci zkoumám možnosti využití titulků jako součásti koncepčního řešení divadelní inscenace. V první části práce vycházím z divácké zkušenosti z inscenace Orlando, viděné v rámci Pražského divadelního festivalu německého jazyka, která byla impulzem ke zformulování poznatků o vlastnostech divadelních titulků a jejich potenciálu být použity jako umělecké médium. V praktické části práce pojednávám o vlastních zkušenostech z experimentů s divadelními titulky. Skrze reflexi tvůrčího procesu své klauzurní inscenace Closed in captions poskytuji konkrétní příklady principů, v nichž jsou titulky použity jako klíčová složka. V závěru shrnu nová témata, která jsem ve své tvorbě s titulky objevil na základě sepsání této práce a určil si je jako cíle dalšího výzkumu.
- Tréma jako pojem a její psychologické a fyziologické projevyVedral, Milan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-26Tato bakalářská práce se zabývá trémou a jejími psychologickými a fyziologickými projevy. Autor se v práci zabývá trémou jako pojmem a jejími různými tvary. Dále zde rozvádí její druhy a dává je do kontrastu s blízkými termíny, jakými jsou stres, strach a nervozita. Práce se také zabývá uskutečněnými výzkumy trémy a také tím, jak trémě předcházet a jakými způsoby je možné trému léčit. V práci je také zmíněno, jaké jsou konkrétní psychologické a fyziologické symptomy trémy. Práce dále klade otázky v oblasti toho, co má společné tréma s tvorbou inscenace a se vztahy inscenačního týmu. V závěru se autor zajímá o své osobní zkušenosti s trémou a snaží se je vložit do souvislostí s teoretickou částí bakalářské práce.