Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "KRÁLOVÁ, Andrea"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Fragmenty všednosti zkoumané z pohledu scénografie a zvukuFleková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-20Tato práce mapuje přípravu inscenace TAJENKA, jež probíhala od léta 2015 do léta 2016. Téma inscenace vychází z obyčejného života jehož se autorka cítí být součástí. Zamýšlí se nad vnímáním všedností a každodenností a snaží se je zkoumat. Autorka zde uvádí jakým způsobem sbírala materiály k přípravě své první autorské inscenace a popisuje jak z nich posléze vytvářela příběh. Snaží se nabídnout dostatečný vhled do způsobu uvažování nad daným tématem, popisuje jak vyhodnocovala důležitost jednotlivých fragmentů a také jakým způsobem se postavila k práci se zvukaři a režijní složce, jež pro ní byla nová. Práce obsahuje popis všech fází vývoje příběhu, dává nahlédnout i cesty, jež byly neschůdné a zdůvodňuje proč tomu tak bylo. Nabízí vhled do způsobu autorčina myšlení a na závěr je podrobuje rekapitulaci, ve které se snaží odhalit nedostatky a slabiny, kterých se chce při příštích projektech vyvarovat
- Herec a kostýmKrhovják, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-17Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku vztahu herce a kostýmu. V první kapitole je uvedena stručná historie vývoje kostýmu a přístupy jeho vytváření. Ve druhé pak funkčnost kostýmu, jeho materiál a možná pomoc herci při tvarování postavy. Závěrečná kapitola pojednává o “převtělení” se do postavy díky kostýmu. Zdrojem jsou především osobní zkušenosti, zážitky a herecká i oděvní praxe. Dále rozhovory s aktivními kostýmními výtvarníky a korespondence s herci.
- Hra jako inspiraceDrdová, Viktorie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-18Bakalářská diplomová práce, která se zabývá zkoumáním vlivu her a herních principů na (nejen) uměleckou tvorbu člověka. Zamyšlení se nad fenoménem hry a nad tím, jak může být využita v rámci procesu divadelního zkoušení. Práce poskytuje pohled na hru jako na základní hnací sílu lidské tvořivosti a vzájemné komunikace. Zkoumá, jak může časoprostor hry, který stojí mimo běžný život, fungovat jako zdroj motivace a inspirace k umělecké činnosti. Zaměřeno na výtvarnou složku divadla mimo jiné i v divadelní tvorbě specifických skupin (zejména s lidmi s mentálním postižením). Hledání úlohy hry v divadelním procesu skrz analýzu konkrétních uměleckých projektů.
- Ideály krásyRozsnyóová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-15Cieľom tejto bakalárskej práce je analyzovať problematiku vnímania ideálov ženskej krásy z hľadiska histórie aj súčasnosti a skúmať, nakoľko je možné zaoberať sa touto témou v divadelnom kontexte, predovšetkým z hľadiska scénografie. Bakalárska práca je členená na dva väčšie textové celky a obrazovú prílohu. Prvá textová časť sa venuje hlavne vysvetleniu pojmu krása, celkovému vnímaniu ženskej krásy podmienenej ideálmi doby a s tým súvisiacej problematike individuality. Práca sa nesnaží o detailný popis všetkých historických období, naopak, v skratke popisuje zaujímavosti z vývoja ženskej starostlivosti o zovňajšok. Druhá časť je zameraná na subjektívnejší pohľad autorky na tému ženskej krásy, a na vlastnej scénografickej práci popisuje realizáciu autorského projektu na túto tému. Na záver práce je priložená obrazová príloha, ktorá ilustruje proces vzniku autorského predstavenia Krása.
- Kniha a loutkaHubená, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17Bakalářská práce s názvem Kniha a loutka prozkoumává specifický druh ilustrace, která je vyobrazená pomocí fotografií, které zachycují instalované loutky nebo předměty aranžované v prostoru. Autorka pojmenovává tento typ ilustrace jako loutkovou fotoilustraci. Text si klade otázku: jaká jsou specifika loutkové fotoilustrace oproti jiným ilustracím a prozkoumává také propojení s animovaným filmem. Autorka dále pátrá v historii loutkové fotoilustrace a analyzuje pravděpodobně první knihy s touto technikou na českém území. Součást textu je také autorčina zkušenost při tvorbě vlastní knihy, která využívá tuto metodu. Následně v dalších kapitolách autorka popisuje všechny jí známé výtvarné knihy, které využívají tento přístup k tvorbě ilustrace.
- Kostým v loutkovém divadle.Nguyen, Ha Thanh(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13V mé bakalářské práci Kostým v loutkovém divadle se snažím o částečné zařazení různých druhů kostýmů, dále pak zkoumám jejich využití v loutkovém divadle a jejich přesah do samotné loutky. Uvádím některé příklady osobností, kteří těchto kostýmových principů využívají.Zejména však v rámci daného tématu reflektuji vývoj a tvorbu bakalářské inscenace Děviatko.
- Maska ve výtvarném divadleBrejcha, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-16V této bakalářské práci se budu zabývat využitím masek v autorském výtvarném divadle. Po krátkém úvodu, ve kterém se zaměřím na definicí masky, její vývoj a dělení, budu rozebírat celkem tři vlastní projekty (jeden zrealizovaný, jeden nezrealizovaný a jeden čekající na uvedení v tomto roce). Ve všech těchto projektech budu sledovat zvolený fenomén, použití masky a pokaždé se pokusím aplikovat některé koncepty masky na vlastní tvorbu.
- Metaforická potence užitého materiáluČerná, Adriana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13Tato práce se sestává ze dvou částí. První teoretická část se zabývá metaforou a materiálem, moţnostmi vyuţití materiálů a jejich významu, zabývá se také materiálovou knihovnou, která umoţňuje sledovat vývoj materiálů. Zmiňuji zde vlastní vyuţití materiálů v realizovaných projektech. Druhá část práce se zabývá popisem inscenace Idiot, jejím vznikem, průběhem a finální podobou.
- Možnosti využití videomappingu v alternativním divadleNeudeker, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10Cílem této práce je výzkum možností využití videomappingu v alternativním divadle. Práce reflektuje výzkum, jenž probíhal během realizace absolventského představení Prázdná místa, které mělo premiéru 26. 5. 2024 v Alfrédu ve dvoře. Během více než rok a půl dlouhého vývoje jsem společně se svým týmem objevil spoustu témat a principů, ale také narazil na mnoho různých, především technických, problémů, které tato práce shrnuje. V práci nastíněné možné postupy, především pak ty z oblasti řešení problematiky videomappingu, mohou nabídnout nové pohledy na to, jak lze v alternativním divadle zpracovávat témata novým, dosud možná ne tolik využívaným, způsobem.
- Od artefaktu k loutceTraburová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-14Tato bakalářská práce se zabývá hledáním hranic mezi pojmy výtvarný artefakt a loutka. Jejich vzájemné vztahy zkoumá především v kontextu tvorby dvou českých umělců Petra Nikla a Františka Skály, jež se pohybují na pomezí výtvarného umění a divadla. V práci se snažím definovat pojmy i na základě vlastního divadelního představení Myslivecká sága. V závěru shrnuji poznatky získané během studia a výzkumu k této bakalářské práci.
- Předměty kolem nás jako inspirace pro uměleckou tvorbuDostálová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-19Tato bakalářská práce se věnuje výzkumu využívání objektů kolem nás z výtvarné a divadelní perspektivy. Začíná ve výtvarném umění, kde se snaží zmapovat přístupy k objektové tvorbě s důrazem na výsledný kontext díla, do kterého je předmět stavěn. Dále se text snaží přiblížit pohledy konkrétních divadelních tvůrců a procesy během jejich zkoušení. Autorka píše o lidech, které potkala a kteří využívají objekty denní potřeby jako prvotní impulzy pro jejich práci. Zajímá ji, jak hledají skrze předměty témata, o kterých mluví.
- Scénografický projekt Děviatko - výtvarné řešení inscenaceNguyen, Ha Thanh(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Scénografický projekt Děviatko - výtvarné řešení inscenace.
- Scénografický projekt Idiot - výtvarné řešení inscenaceČerná, Adriana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Scénografický projekt Idiot - výtvarné řešení inscenace.
- Scénografie jako dramaturgie představení EkvipážSléhová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-27V práci mluvím o postupech v představení Ekvipáž, kde jsem použila výtvarnost jako složku komunikace. Tedy scénografie, fungující i jako dramaturgie. Představení pak působí komplexně a práce všech lidí na představení je založená na spolupráci. Výtvarná podoba je tak povýšená na větší význam, než je jen vizuál a promlouvá k divákovi. Kominikace s divákem je velice důležitá a napojení na jeho zkušenost a jazyk se dá prohloubit i přes vizuální složku .
- Využití analogového obrazu v divadleRajnišová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-20V této bakalářské práci se budu zabývat fenoménem analogového obrazu v divadle i jiných uměleckých tvarech. Toto téma se pokusím reflektovat pomocí autorského projektu Chambre of minds, na kterém jsem pracovala uplynulý rok mého studia na DAMU. V úvodu se pokusím osvětlit, co pro mě značí pojem analogový obraz, v první části se zaměřím na fotografii, filmový materiál a vše co s ním souvisí jak v rovině teoretické, tak i technické. Poté tyto pojmy uvedu v kontextu divadla, zaměřím se na inspirační materiály a umělce, kteří se tohoto dotýkají. V praktické části nejdříve nastíním fundamentální myšlenky a specifika uměleckého proudu Art brut, který je v mém projektu úzce provázaný s obrazem a fotomateriálem. Poté vysvětlím základní koncept projektu Chambre of Minds, nadále popíši technologické principy použitých objektů. Poté se budu zabývat celkovým procesem tvorby během dvou uplynulých semestrů a otázkou performance. Posléze nastíním téma fotografie jako nositele idei v divadle, a tuto myšlenku aplikuji na imerzivním divadle Pomezí. Oba tyto projekty porovnám z hlediska využití analogového materiálu a principu fotografie v divadle. Na závěr shrnu všechny dosavadní zkušenosti a pokusím se nastínit výsledek mého bádání v rámci analogového obrazu.
- Vývoj oděvů kněžských stavů od dob raného křešťanství do současnostiHanyš, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-14Cílem této bakalářské práce je analýza vývoje a proměny církevního stavovského oděvu se zaměřením na dobové odívání a vnější vlivy. V práci se snažím objasnit, jak vnější vlivy světské, formovaly vznik tradic a obyčejů v církevním odívání. Snažím se zde najít souvislosti a kořeny, které vedly k vytvoření kněžského obleku, protože nejsme ani schopni kódovat, proč se samotné ošacení vyvinulo daným způsobem a proč zůstalo zakonzervováno v oné podobě. Kladu si otázku týkající se samotné teatrality církevního oděvu, jeho vizuálního odlišení. Prostřednictvím této práce bych rád vytvořil určité podklady, které ukazují vývoj a odlišnosti oděvu v různých historických obdobích. Podklady by tak měli být pomůckou jak v mé profesi scénografa, tak i možnému využití v jiných odvětvích umění. Stejně tak má práce pomoci ke srovnání filozofie samotné módy, módnosti a našeho vlastního vnímání práce s kostýmem na divadle a ve filmu. Chce ale také ukázat, na kolik se může lidská bytost skrze práci s kostýmem stát pro diváka nečitelnými, a to díky svému vnitřnímu kódování, které je ale samo o sobě zahleděné do sebe natolik, že se stává nečitelným. Tato bakalářská práce si klade za úkol analyzovat vývoj a proměny kněžského oděvu, tedy jeho každodenní podoby. Bude také odhalovat regionální, dobový a ekonomický vliv na oděv v průběhu historických období. Práce se také věnuje proměně oděvu kněží od raného křesťanství až po pontifikát papeže Františka. V jednotlivých kapitolách tak hledám vztahy a reakce odívání u skupin řeholníků, kněží a církevních prelátů. V úvodu se nejprve zaobírám samotnou symbolikou křesťanské kněžské uniformity a jejím nonverbálním významem, v dalších kapitolách se snažím získávat informace z dob prvotního křesťanství skrze řádové předpisy, synody a koncily. Od doby raného středověku, se snažím oděvní vztahy popsat skrze zobrazení kněží ve výtvarném umění. V závěrečné kapitole bych rád popsal možnou budoucnost vývoje, kterými bude dále církevní oděv procházet.