Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "MAKONJ, Karel"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Fraška jako žánerSpišák, Šimon(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15V práci sa zaoberám fraškou ako zadaním pre semestrálnu prácu, pričom sa zároveň snažím vystihnúť frašku ako takú. Práca popisuje kompletný priebeh teoretickej aj praktickej časti zadania.
- Hrací plocha jako zdroj divadlaErbes, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-27Tato bakalářská práce se zabývá aktivizací diváka. První část zkoumá otázku naladění divákova vnímání na základě návodů a básní. Druhá část se zabývá participací založenou na rekonstrukci válečných konfliktů. Třetí část se věnuje participaci bez vytváření rolí. Práce vychází z autorových projektů, ke kterým hledá paralely nejen z oblasti divadla, zkoumá různé koncepty zapojení diváka do vzniku díla, rozpouštění hranice mezi autorem a recipientem.
- Inscenovanie SarajevaGonda, Peter(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-16Bakalárska práca sa zaoberá procesom vzniku bakalárského predstavenia Sarajevo. Predstavenie tématicky vychádza z udalostí vojny v bývalej Juhoslávií a špecificky sa venuje situácií obliehania Sarajeva. Predstavenie formálne súvisí s inscenáciou Endgame, vytvorenou v 4-tom semestri štúdia réžie-dramaturgie KALD DAMU. V prvej časti práci sa autor venuje vzniku a koncepcíí textu Endgame a následnému inscenačnému procesu, a rôznym problémom a ich riešeniam počas celého trvania práce na predstavení. V druhej časti sa autor venuje vzniku predstavenia Sarajevo. Autor sa v záverečnej diskusíí pokúsi zhrnúť svoje náhľady na prostriedky použité v oboch predstaveniach.
- Legnavská divadelní pouťVanišová, Apolena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13Social specific projekt Legnavská divadelní pouť se odehrává ve východoslovenské rusínské obci Legnava. Jedná se o projekt s dlouhodobou koncepcí, jehož hlavním cílem je znovunastolení místní tradice letních kulturních setkání. Prozatím v Legnavě byly realizovány první dva ročníky projektu. Jejich ústředním tématem se stala místní kulturní a náboženská tradice. Na přípravě a výsledné prezentaci prvního i druhého ročníku pracoval česko - slovenský tvůrčí tým společně s místními obyvateli a klienty Domova sociálních služeb Legnava, který se na území obce nachází. V současné době je hlavní prioritou projektu jeho úspěšné předání do rukou místních obyvatel a nalezení vhodného klíče pro cyklické předávání organizační zodpovědnosti nad ním.
- Sinclair versus Sternenhoch - proces vzniku představeníTejnorová, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-27Tuto bakalářskou práci s názvem Sinclair versus Sternenhoch vnímám jako příležitost pro to zachytit, zreflektovat a zamyslet se nad procesem vzniku dvou inscenací - John Sinclair a Utrpení knížete Sternenhocha, které jsem realizovala v rámci tříletého bakalářského studia na DAMU v oboru režie-dramaturgie alternativního a loutkového divadla. Každá z obou inscenací si žádala jiný přístup a oba dva procesy vzniku prošly jinými dramaturgicko-režijními postupy, počínaje prací na scénáři, přes samotné zkoušení až k výslednému tvaru. Tato práce mi poskytuje možnost dotknout se hlavních bodů procesu zkoušení obecně, ale zároveň také příležitost srovnat dvě konkrétní zkušenosti.
- Svět animacíCikán, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Tato bakalářská práce je teoretické shrnutí příprav, postupů a procesu na zrealizovaném školním projektu, který byl zadaný na volném tématu v předmětu Animace. Má poukázat na možnosti, které se objevují při přípravách inscenace. Zároveň detailně popisuje jaké to je, když chcete napsat svůj vlastní scénář podle počítačové hry a využít potenciál na interakcích s diváky. Částečné ovlivnění děje ze strany diváků je hlavním bodem, ze kterého jsem vycházel. Popisuji zde, i jak moc pro mě byla důležitá práce se zvukem a střihem. V závěru poukazuji na chyby a nedostatky, které se během výstupu objevily a ze kterých budu do budoucna vycházet při dokončování tohoto projektu.
- TleskačVašíček, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-09Abstrakt Tato práce se vztahuje k inscenaci Tleskač. Autor, který je režisérem této inscenace, popisuje deníkovou formou proces vzniku představení od výběru předlohy, přes hledání tématu, vznik výtvarné složky inscenace až ke zkoušení s herci v prostoru a následné premiéře.
- Vliv vedlejších komunikací na zkoušení autorského divadlaDušková, Linda(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13Tato bakalářská práce se pokouší nastínit možné komunikační problémy v osobním vztahu mezi režisérem a herci a najít jejich kořeny v psychologii. Zpracovány jsou především situace vzniklé při zkoušení autorského divadla v rámci studentského prostředí na DAMU, a to zejména při zkoušení klauzurní inscenace Nesladim (premiéra 19. 1. 2011). Jedním z hlavních aspektů komunikace je manipulace ve všech svých podobách. Práce se zaměřuje na způsoby vzájemné lidské manipulace, a to jak ze strany herce vůči režisérovi, tak v běžném osobním i pracovním životě. Problémy jsou v jednotlivých kapitolách rozebírány na přímých příkladech z praxe a ze života, doprovázeny socio-psychologickým vhledem do situací.