Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "BENDOVÁ, Helena"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Motivace postav v trilogii Matrix nahlížené systémovou teoriíSysel, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19
- S nimi, ne o nich: dospívající hrdinky v současné kinematografiiMiková, Darja(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-15Bakalářská práce analyzuje snímky Muréna (2021) a Aftersun (2022) prostřednictvím konceptu živoucího těla podle Iris Marion Young. Cílem práce je ukázat, jaké možnosti nám poskytuje koncept živoucího těla pro analýzu filmů i vlastní tvůrčí práci s dospívajícími hrdinkami. Práce obohacuje koncept živoucího těla podle Iris Marion Young o pojetí konceptu u Lucy Bolton ve vztahu k analýze filmového vyprávění. Dále práce tento koncept upřesňuje prostřednictvím pojetí subjektivity ve filmovém vyprávění a vývojové psychologie. Vzniká tak koncept živoucího těla, které se emancipuje, prostřednictvím kterého práce snímky analyzuje vymezením čtyř kategorií: prostoru, emancipace, vztahu s otcovskou figurou a vztahu se (staršími) dospívajícími. Praktická část bakalářské práce analyzuje snímky na základě vymezených kategorií v kontextu živoucího těla dospívajících protagonistek. Na základě poznatků z analýz jsou charakterizovány možnosti práce s konceptem živoucího těla a jeho přínosy. Práce shledává koncept živoucího těla vhodným pro filmové vyprávění z několika důvodů: akcentování subjektivního vnímání postav a možností jeho zprostředkování; soustředění se na vyprávění obrazem; vybízení k práci s komplexní charakteristikou postav a jejich ambivalencí bez potřeby vynášení soudů. Práce je primárně určena filmovým tvůrcům, kteří chtějí s dospívajícími protagonistkami pracovat ve svých filmech.
- Svět(y) Tima BurtonaŠperkerová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19
- Vizuální styl zesílené kontinuity ve fil mu Scott Pilgrim proti zbytku světaBobreková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19Tato práce je zaměřena na způsob vyprávění a vizuální styl ve filmu Scott Pilgrim proti zbytku světa. Důraz je kladen na vliv komiksu, jehož adaptací film je, a rovněž na vliv počítačových her a video-her. Rovněž se zabývá vizuálním stylem, definovaným Davidem Bordwellem jako Zesílená kontinuita. Tento styl zahrnuje práci kamery, jako je ostření a různé její pohyby, střih a délka záběru. Se zřetelem k Bordwellově Zesílené kontinuitě práce rovněž uvádí, jakým způsobem autoři filmu tento styl dále rozvinuli, čímž je výsledný film mnohem dynamičtější.